Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16381 til 16400 af 48240
-
Sammensatte ioner
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive eksamens dispositioner i kemi og er gået i stå ved sammensatte-ioner Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende? Hvordan dannes sammensatte ioner? Har læst mig frem til at det vidst nok er noget med redox og syre/base reaktioner, men jeg forstår det ikke ... -
Hvorfor er propanal lettere opløseligt i vand end butanal?
ForumindlægHej jeg er ved at forbedre mig Kemi B eksammen, og jeg har følgende svar jeg ikke er sikker på "Hvorfor er propanal lettere opløseligt i vand end butanal?" - Men er det ikke fordi et hydrofilt stof kun kan medbringe 3 carbon atomer med i vandfasen? -
spørgsmål til kemiske forbindelser og acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg er startet i 1.g og jeg synes at kemi er lidt svært. Vi har fået et ark for alle de ting vi skal kunne til en eksamen der kommer slutningen af grundforløbet. Der står bl.a. at vi skal vide noget om kovalente bindinger i molekyler, vide noget om udbytteprocessen om acetylsalicylsyre og ... -
Iionforbindelser i coboltforbindelse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse op til eksamen i skriftlig kemi imorgen, og jeg laver opgaver som forberedelse. Er der en venlig sjæl som vil hjælpe med spørgsmålet(vedhæftet), umiddelbart ser det ud som en nem opgave, men er meget i tvivl. Jeg er i hvert fald kommet frem til Co+ og Co++. På forh... -
Søger tutor - Hjørring
ForumindlægHej! Jeg søger en tutor, i Kemi C, til at hjælpe mig med at foreberede til eksamen. Vi kan finde ud af en bytte handel - jeg kan hjælpe m/ hist, dansk og engelsk. Eller en økonomiske aftale. Du kan kontakte mig herinde :) Jeg ser frem til at høre fra dig! Mvh Ditte -
planteproduktion (fotosyntese) SOS
ForumindlægHEJ jeg skal op til naturfags eksamen i naturfag, mit emne er fotosyntese og det skal komme ind på biologi,kemi og geografi. Det hele er på plads bortset fra geografi. min lære sagde jeg skulle snakke om planteproduktion men forstår virkelig ikke :( Hvis der nogen der ved hvordan planprod... -
carbonhydrider
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med at få et svar på disse spørgsmål til min kemi eksame. I må evt. sætte links op til forklaring eller svar:) da jeg ikke forstår det. tak for hjælpen på forehånd. sammenhængen mellem kogepunktet og isomeri evt. eksempler strukturisomerer kontra kogepun... -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
2. ordens reaktion
ForumindlægJeg skal løse differentialligningen: -(d[A]/dt) = k * [A]2 Og jeg ved at løsningen skal være: 1/[A] = k * t + 1/[A]0 Er der nogen, der kan hjælpe mig? Det er til min studenter eksamen i kemi.. På forhånd rigtig mange gange tak!! -
Fysik og Kemiii
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i fysik og kemi i næste uge. vores over emner er: syre og baser, radioaktivitet, magnetisme og energi . Når jeg trækker et spørgsmål ud fra et af de temaer skal jeg lave en disposition.. :D Meen i punkt tre skal jeg perspektivere det til hverdagen.. er der nogle... -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn... -
Smertestillende stoffer (eksamensspørgsmål)
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig kemi eksamen i morgen, og jeg er gået helt i stå med det spørgsmål som lyder: Smertestillende stoffer: - Kemiske ligheder - Forskelle i de nedenstående strukturformler: reaktioner, der kan omdanne den ene struktur til den anden stryker; polaritet; opløselighed Håber ... -
Det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Sidder her og forbereder mine dispositioner til de forskellige emner, som jeg kan komme op i - til fysik/kemi eksamen - og falder jo lige pludselig over spørgsmålet: "Hvordan fanden skal jeg perspektivere til hverdagen med det periodiske system?? I hvilken sammehæng Håber ... -
forsøg til prisma
ForumindlægHej, Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen, og kan se at jeg "mangler nogen forsøg til vores bog "prisma." Hvis der er nogen som kender en side hvor på man kan finde forsøgene, eller lignende, må i meget gerne sende linket. På forhånd tak! :) -
Veksel - og jævnstrøm HASTER!!
ForumindlægHej alle Skal til fysik/kemi FSA imorgen, jeg har et spørgsmål Kan en pære lyse både på jævn- og vekselstrøm? Please, hjælp. vi har slet ikke lavet forsøg med jævn- og vekselsstrøm og derfor kender jeg ikke svaret. Men læren har åbenbart alligevel valgt at den skulle opgives til eksamen -.- På... -
Oxidationstal for hovedgrupper
ForumindlægHej! Under min forberedelse til kemi eksamen stødte jeg på dette spørgsmål, og det ville betyde meget hvis nogen kunne komme med et godt bud på det. "Diskuter hvorfor grundstofferne i hovedgruppe 1 og 2 som oftest kun har ét muligt oxidationstal ud over 0, mens andre grundstoffer som f.eks.... -
Hvilken reaktionstype?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser op på Kemi B til eksamen, og er stødt på en reaktion, som jeg ikke helt kan finde ud af er der nogen der kan fortælle mig hvilken reaktionstype denne reaktion er? HCl (aq) + NaHCO3 (s) --> CO2 (g) + NaCl (aq) + H2O (l) Oxidation, Addition, Substitution, Reduktion, Eli... -
3 eksamensspørgsmål
ForumindlægHej... Jeg står og skal op til re-eksamen i kemi på uni (bare den helt basale version for biologer og geologer). Jeg er stødt på 3 spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan finde ud af/kan få til at passe overens med facitlisten, så jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil hjælpe :-) Spørgsmålene er i ... -
molekyler
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen i kemi på c-niveau. Jeg har i et eksamensspørgsmål fået spørgsmålet: hvilke atomer danner typisk molekyler? Det er under emnet polære og upolære molekyler. Men svaret kan jeg simpelthen ikke gennemskue. Håber i kan hjælpe -
Metaller og ikke-mataller
ForumindlægJeg sidder og forbereder min kemi-eksamen. Og jeg har et spørgsmål med overskriften "Saltes egenskaber". Herunder er der et stikord der hedder "Metaller og ikke metaller", og jeg er her i tvivl om hvad jeg skal komme ind på. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? Jeg skal gern...
