Søgning på: historie begreber. Resultater: 16401 til 16420 af 22480
-
srp-det haster!!Bletchly Park??
ForumindlægHej jeg er igang med min srp,og er nået til min diskussion. I min problemformulering har jeg fået spørgsmålet" diskuter englændernes egen opfattelse af indsatsen i Bletchly park under anden verdenskrig og perioden umiddelbart efter"? har virkelig svært ved de, skal snart aflevere. nog... -
Forholdet mellem Henrik den 8. og den katolske kirke
ForumindlægHej Folks, jeg skal skrive en historie opgave og derfor har virkelig brug for hjælp. Sprørgsmålet: Hvad var forholdet mellem Henrik den 8. og katolske kirke i Rom? Jeg er forvirret over dette spørgsmål fordi Henrik den 8. var en god kristne og han var også en teolog. HÅBER, AT NOGEN VIL SKRIVE... -
Kulturfag eksamen.
ForumindlægHej jeg skal op til ks-eksmaen som består af ( historie, religion og samfundsfag) jeg skal fremlægge i 15 min, hvor efter man har en dialog med lærene i 30 min. Mit emne er Identitet før og nu Jeg ville hører om der ikke nogle kunne stille mig nogle spørgsmål angående dette, så jeg kan få en f... -
kildekritik før/efter konklusion?
ForumindlægHej :) I min SRP har jeg overordnet set følgende afsnit: Indledning redegørelse analyse (indeholder vurdering) diskussion (indeholder vurdering) kildekritik konklusion Er dette i den rigtige rækkefølge, tror i? Jeg tænker mest på kildekritikken, placerer man den før eller efter konklusi... -
Hjælp til novelle!!
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Hjælp til novelle!! - HASTER
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
Hjælp til novelle!! - HASTER
ForumindlægHejsa! Jeg har en novelle for i dansk med frie grænser, det vil sige den må handle om alt. Jeg har virklig svært ved at finde på noget, og skal snart aflevere den, det haster! Jeg foretrækker realistisk, men den må være alle genre Fx. gyser, fantasi etc. Det er 6. klasses niveau. Og den skal... -
6 a-fag
ForumindlægFagene er: SpanskBeg A, Engelsk A, Dansk A, Historie A, Matematik A og Samfundsfag A.Dette ville give mig 175 ekstra timer over hele gymnasietiden, hvilket jeg ikke anser som særligt meget, men har hørt at 6 afag er død og pine. Har nogle af jer erfaring med at have 6 a-fag? På forhånd tak -
Fag og evt litteratur til AT - Mad og mennesker.
ForumindlægJeg går og skal vælge AT snart, og har besluttet mig for at skrive i kemi, som mit ene emne, og står og skal vælge mellem historie/dansk som mit andet. Er der nogen som kan huske en bog, som man kan analysere, der har noget med emnet "Naturlige stoffer kontra kunstige og naturidentiske stoff... -
SRP karakter bedømmelse
ForumindlægHej allesammen, Siden jeg fik min srp opgave i fagene matematik og historie afleveret, har jeg gået rundt og været rigtig nervøs for karakteren, som jeg desværre først får i slutningen af februar. Jeg vil lige høre om der er nogen derude, som vil læse/bedømme min srp(egyptisk matematik) med henh... -
Kan ikke forstå sætningen, kan I hjælpe?
ForumindlægHej, jeg er igang med at læse noget historie, men kan ikke rigtig forstå følgende: ".....Dette betød forlis for Ententemagternes forsøg på at gennemføre den første amfibielandgang i moderne krigshistorie..." Hvad vil det sige at gennemføre amfibielandgang? Håber I kan hjælpe mig :) -
1. verdenkrig problemer
ForumindlægHej jeg sidder med en historie opg som efter min mening er lidt svær. jeg skal lave en afl om 1 verdenskrig, men nu kommer problemet hvordan binder man industrlisering og imperlismen og dets lande ( england, frankrig,rusland, tyskland og østrig ungarn) ind i opgaven og beskriver opttakten til de... -
Kommer jeg på Gym? (STX)
ForumindlægHej alle, jeg er lidt bekymret om jeg kommer på gym med min karekter! Min standpunkts karekter ligger i gennemsnit på 6,5. Er den god nok, eller..? Jeg fik bl.a. 02 i historie (streng lærer :D ) Min klasselærer sagde at min karekter skal rettes lidt, men hun synes at jeg er helt klart uddan... -
Det iranske folk
ForumindlægDette er taget udfra en bog ; som hedder illustreret religionshistorie. Jeg vil meget gerne hvis der er nogle der vil fortælle mig omkring det jeg sætter ? ved. De iranske stammer,som senere i historien fremtræder som persere og medere??, dannede formodentlig den første bølge i den iranske f... -
TYSK 200 ORD PRØVE HVAD SKAL JEG GØRE?
ForumindlægAltså....til tysk skal vi i klassen skrive 200 ord som slutning til en historie. Som i nok har set overskiften, kan jeg ikke finde ud af tysk. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med sproget,og hvis jeg har muligheden ville jeg endda vælge spansk istedet for tysk. Meeen....nogen der ved hvad jeg ska... -
Israel under britisk styre???
Forumindlæghej, er der nogen der kan fortælle mig om israels historie under britisk styre? Synes det virker SÅ indviklet, er der ikke nogen som helt konkret kan svare mig på det? altså det som er aller mest vigtig, der behøver ikke være sådan noget som hvem der var præsident i UA el.lign??? Håber der ... -
AT 2014
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive en synopsis til min AT. Det overordnede emne er Mad og mennesket. Jeg har valgt at skrive om Kosher i Danmark i fagene religion og historie. Er der nogle, der kan hjælpe med noget godt. Fx. en problemformulering eller nogle forslag til hvad jeg kan inddrage. -
AT-Bobby Sands Sultestrejke
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med AT og er ikke ligefrem kommet ordentlig igang, så ville lige høre om der var nogen der havde om det samme emne, i fagene Historie A og Engelsk B - sultestrejke Bobby Sands.. Hvis der er nogen der har det samme emne, kunne I så sende nogle gode links, eller nogle go... -
AT - filmanalyse
ForumindlægHej folkens! jeg skriver AT om sultestrejke (historie/engelsk) og har en film omkring det tidspunkt det skete og om selve sultestrejken.. men jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal analysere filmen, når min synopsis kun må være på højst 5 sider? Skal det bare gøres kort eller..? pleeeease en... -
Romantikken / Det moderne gennembrud HASTER RET MEGET!!
ForumindlægHej Jeg skal vælge et værk i dansk, som er skrevet i 1800-tallet, altså have tilknytning til romantikken eller det moderne gennembrud. På baggrund af det skal vi lave en litterær analyse. Problemet ligger bare i, at jeg ikke ved, hvilket værk jeg skal vælge, så jeg tænkte på, om der var nogen d...
