Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16421 til 16440 af 27879
-
Udregning af sluttemperatur
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen og der skal jeg under min mundtlige præsentation komme ind på udregning af sluttemperatur. Er der nogen der kan hjælpe mig der? måske end da med tilfældige tal som eksempel? ps: Det går under emnet varmeenergi -
HJÆÆLP! Eksamen imorgen. Om atomer og lys
Forumindlægjeg skal mundtlig præsentere af emnet Bohrs atommodel skal også tale om FOTONER, ENERGINIVEAUDIAGRAM, EMISSION og ABSORBTION endvidere ønskes en omtale af RØDFORSYNING AD LYS FRA STJERNER håber I kan hjælpe mig. DET HASTER!! :) m.v. hilsen Rita -
Socialrådgiver
ForumindlægHej… Jeg skal til skriftlig eksamen i morgen for modul 3. ( sygedagpenge eller kontanthjælp).. Jeg kunne godt tænke mig at se et eksempel af en eksamen og som omfavner disse emner.. Håber du/ i vil hjælpe.. Jeg har lige fundet den her side, derfor jeg er meget sent ude… -
Arkitekturanalyse noter?
ForumindlægJeg søger noter om emnet "arkitektur" fra oldtidskunstskab, specielt vil jeg gerne vide, hvad man under "analyser og fortolk" skal gøre, hvis jeg kommer op i arkitektur, i netop oldtidskunstskabseksamen. -
Perspektivering af drivhusgasser
ForumindlægHej jeg har en meget vigtig opgave der skal afleveres om 30 minutter. Jeg mangler en perspektivering til emnet drivhusgasser. Jeg har aldrig fået begrebet perspektivering at vide. NOGEN DER HAR EN JEG KAN SKRIVE? (caps*) -
masse-og ladningsbevarelse?
ForumindlægHej derude :) Skal op i fysik C imorgen, og har trukket "Atomer og Radioaktivitet". Det ene emne er masse- og ladningsbevarelse,men jeg er helt lost. Kan ikke finde noget om det i min bog eller noget brugbart på nettet.. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :-) -
Biologi-eksamen (C)
ForumindlægEr der nogle der kan svare mig på hvorfor og hvordan man kan nå at forberede 26 forskellige dispositioner, som hver skal bygge en fremlæggelse op på ca. 20 minutter ? Det er et umuligt projekt... Må der godt være så mange emner .. Forstår det ikk :( -
Kulkraftværk (FSA)
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det) -
Homeriske problem og mere...
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen og det jeg skal kunne inden for emnet "Krig" er: Det homeriske problem og den episke genre som mundligt overleveret poesi. Hexameter, epitheter, formelvers og lignelser vil også blive gennemgået. Hvad er det og hvad drejer det sig om... ? Jeg er på b... -
Verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal op i fysik og har et emne om Verdensbilleder og kosmologi. Den teoretiske del er beskrevet således: Redegør for hovedtrækkene i opfattelsen af verdensbilledet fra Aristoteles til det moderne verdensbillede. Læg vægten på beskrivelsen af det fysiske verdensbillede vi tror på i dag.... -
det periodiske system, forsøg.
ForumindlægKender du nogle forsøg man kan lave til emnet det periodiske system ?. (skal gerne have omkring 2-3 stykker) hvis du gør, kan du så ikke give mig en detajleret beskrivelse af forsøgene , eller navnet derpå,. husk på jeg kun går i 9 . så det skal ikke være noget der er over dette niveau. mange ... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle. Skal op i mundtlig fysik imorgen, og har trukket emnet " radioaktivitet". Lige nu mangler jeg bare ligningen for hvor mange elektroner der kan være i en atomskal - er der nogle der kender den? Den skulle gerne være noget med Ne=2*...... Eller sådan noget? Håber nogle kan ... -
HISTORIE A-EKSAMEN
ForumindlægHej, Jeg fik trukket emnet: Kulturmøder mellem Islam og Kristendommen ca. 700 tallet til i dag.. Jeg ved at korstogene begynder ved 1000-tallet, men hvad begynder ved 700-tallet? på forhånd tak!! :D -
Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!
ForumindlægHej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe. -
HJÆLP TIL FYSIK EKSMAMEN..
ForumindlægHej.. Jeg skal op i fysik i morgen, og har har trukket et spørgsmål, hvor jeg skal give en præsentation af emnet: formørkelser og "solens gang på himmelen" & månefaser. Jeg er i tviv om hvad der menes med "solens gang på himmelen"?? Håber nogen kan hjælpe mig.. På forh... -
produkt
Forumindlæghello jeg har projekt opgave og er helt blank indenfor produkt overmenet er VIDEN; TRO OG OVERTRO og mit emne er CORONA-VACCINE FOR OG IMOD ingen ide til produkt da jeg fokusere på den debat der køre om hvorvidt man ville vaccineres -
Spørgsmål om undervisning på HHX
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål vedrørende HHX. I de første 3 måneder før man vælger studieretning, hvad er noget af det første man lærer i fagene VØ, IØ og Afsætning? Altså emne osv. Håber på nogle gode svar! -
Græsk matematik og phytagoras
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive en SRP opgave i mat A og His A. Jeg skal skrive om græsk matematik og phytagoras. Jeg vil høre, om der er nogen der har skrevet om emnet før. Jeg vil bare gerne have lidt inspiration. -
Problemstilling
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemstilling af emnet "forbug og genbrug af tøj". Jeg har i forvejen lavet nogle arbejdsspørgsmål, så har ingen idé, hvad min problemstilling skal være... Nogle forslag? Så skriv gerne:) - Mange tak -
Projektopgave 9. klasse
ForumindlægHej, vi er tre piger fra 9. kl som har projektopgave. Vi har overemnet "På vej" og vi mangler akut et underemne, da vores emne nu bare ikke fungerer for os. Hvis i har nogle gode forslag så kom meget gerne med dem, vi er desperate!
