Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16421 til 16440 af 46276
-
Samfundsfag på tysk?
ForumindlægHvordan siger man "Samfundsfag" på tysk.. -
Indonesien
ForumindlægHej jeg er igang med et projekt om Indonesien. Jeg er stødt ind i et spørgsmål der lyder sådan : beskriv Indonesiens primære problemer- krig, hungersnød osv. Vil nogen være sød at finde det for mig på nettet og sende mig linket, for jeg kan simpelthen ikke find noget om det. -
Et kort spørgsmål :)
ForumindlægFortællersynsvinkel? (Jeg - fortæller? Alvidende fortæller? Indre? Ydre?) Hvad menes der? -
Htx eller Stx
ForumindlægHej, jeg er i et lille dilema. Jeg går i HTX 1.g, men ved ikke om jeg skal skifte til STX. Jeg kan ikke lide geometry og trigeometry så meget. Jeg kan lide at regne ligninger osv. Jeg har valgt Mat A. Jeg tænker at flytte. Hvad tænker I? -
Allegory
ForumindlægHej allesammen, er der nogen der har en definition på ordet ALLEGORY? har søgt på nettet , men synes ikke jeg forstår det. på forhånd tak -
Hjæp!? - 1.person, 2. person osv.
ForumindlægHej! :-) Jeg skal analysere en novelle, og jeg skal bl.a fortælle om dens tidsform, den foregår i nutid. I bogen bruges der både "jeg" (1. person) , "hun" (3. person hunkøn). Der bruges mest "jeg" i bogen, men der bruges også hun, han osv. Når jeg så skal fortælle... -
cystisk fibrose
ForumindlægEr der nogen forslag? tak på forhånd.. Hvis en fostervandsprøve viser sygdommen cystisk fibrose hos fosteret, hvad vil du så anbefale forældrende? -
Tysklands angreb på Rusland
ForumindlægHej. Hvilke årsager kan der være til, at det var dumt af Tyskland at angribe Rusland efter 2. verdenskrig? -
Hjælp mig
ForumindlægJeg er en dreng der har et protjektopgave her snart og vores overemne er "Vendepunkter" er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et underemne til emnet? nogle gode ideer? -
Engelsk: hvad betyder...?
ForumindlægHej, er der nogen der kan sige mig hvad "the plot" betyder? (ordet er engelsk)mvh -
1.g danskopgave spørgsmål
ForumindlægHej..Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men skal de bøger man vælger til danskopgaven, ikke have en hvis relation til det man har abejdet med gennem året?? Hvis ja, betyder det så, at den bog man vælger skal perspektiveres/sammenlignes til en bog/film m.m som man har arbejdet med gennem 1... -
Bubba -Novelle
ForumindlægJeg har skrevet en novelle om en dren der hedder Bubbba. Vil i ikke være søde at læse den og skrive jers mening om den. i må også meget gerne rette den hvis der er nogen fejl. mange tak :-) -
Historieundervisningens udvikling
ForumindlægHej!Jeg skal i en opgave forklare hvordan historieundervisningen foregik på gymnasiet i 1960’erne, 1980’erne og 1990’erne. Nogen der ved noget om det her, evt. kan give en kilde eller lignende? Jeg har ikke selv nogen bøger, der beskriver dette.På forhånd tak. -
SSO - hvad giver gode karakterer? Kom med Jeres gode råd.
ForumindlægJeg skal aflevere min SSO på fredag, men er heldigvis snart helt færdig med den - juhu! Jeg vil self. rette den igennem flere gange, og få andre til at kigge på den, men er der nogle specielle punkter, jeg skal lægge mærke til? Med andre ord: er der noget, jeg kan gøre, for at opgaven lige bliver... -
Frysepunktssænkning
ForumindlægHvordan benytter man sig af frysepunktssænkning i samfundet/dagligdagen? Har i nogle eksempler er lidt blank -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Hvilken linjefag?
ForumindlægHej Studieportalens medlemmer Hvilken linjefag(gymnasium) skal jeg tage, hvis jeg gerne ville være advokat? Hilsen Sarah -
For meget??
ForumindlægEr 4,5 siders redegørende i en sso for meget??\n -
hjælp til valg af emne
Forumindlæghej.. jeg har AT i næste uge, hovedemnet er "tid" jeg skal indblande fysik sammen med et andet fag (som jeg ikke har vagt endnu, da jeg først skal finde emnet, fysik skal jeg have med). er der nogen der har en ide om hvad jeg kan skrive om :S -
Vurder en sætning
ForumindlægJeg har skrevet en sætning som jeg har fået rettet og jeg ville høre hvilken i synes lyder rigtig.It's a struggle OF being in the position to decide who is wrong or right, the struggle for power that is central in this story.Its a struggle FOR being in the position to decide who is wrong or r...
