Søgning på: historie eksamen. Resultater: 16441 til 16460 af 46276
-
oldtidskundskab
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål???1. Hvornår levede Homer??2. Hvornår blev Odysseen skrevet af ham??Hjælp... Anybody.. -
Uro i forstæderne
ForumindlægNogen der har en opgave om "Uro i forstæderne"? Er første års på handelsskole, og finder det ret svært, så det er ik fordi jeg vil kopier din opgave, men se hvordan du har lavet den. -
Fortolkning???
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk i morgen, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at fortolke den novelle, jeg har valgt. Det er Sidste Dag af Jesper Wung-Sung. Hvis der er nogle der har en fortolkning af denne novelle, eller bare kan forklare hvordan man fortolker tekster generelt, ville det være... -
esay om ondskab.
ForumindlægHej. jeg står og skal skrive et esay om ondskab, men ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang med det, nogen som har et par gode idéer ? :) -
SSO- hjælp
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SSO om Koreakrigen, og mangler noget hjælp til at vurdere hvad årsagerne til krigen var??? håber i vil hjælpe... -
The Second Amendment perspektivering/sammenligning
ForumindlægHej! Jeg skal op i mund. engelsk afgangseksamen om et par uger, så jeg skal lave et mund. oplæg. Jeg skal perspektivere eller sammenligne "the Second Amendmen"t med noget, men jeg ved simpelthen ikke hvad. En der kan hjælpe? På forhånd tak! -
dødsstraf - partiners meninger
ForumindlægHar prøvet at søge lidt rundt på nettet, men kan ikke finde noget om partiners mening om dødsstraf? Har Anders Fog, bl.a. udtalt sig om dødsstraf, hvad hans mening er? -
Hvad skriver I om i AT-synopsen?
ForumindlægSom en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h... -
Oldtidskundskab - Herodot
ForumindlægEr der nogle herinde, som har læst bogen Herodot? -
Romananalyse
ForumindlægHej alle sammen :) Hvad er en alvidende fortæller? er der forskel på fortællertiden, den fortalte tid og den skrevne tid? Hvis ja, hvad er forskellen så? På forhånd, tak :) -
Fremlæggelse bog
ForumindlægHej allesammen, her efter efter ferien skal jeg "sælge en bog" i den forstand at jeg skal overbevise min klasse om den bog jeg har læst er den bedste. Hvordan burde jeg gøre det? Har ingen anelse -
Album - elendig serie
ForumindlægKom lige til at tænke på den danske mislykkedet serie Album Den er virkelig dårlig. Der sker jo ikke noget underholdende. Der er ingen sammenhæng, totalt sporadiske begivenheder.. og den kernen i den er SÅ tynd! han skriver om en han elskede i sine unge år og blabla... Det er da ikke noget speci... -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Fsa maj 2010 aften i staten
ForumindlægHej, jeg har lige skrevet denne stil, men er usikker over, om den er god nok. Hvad synes i om den? Hvilken karakter vil i give mig? Mvh. Alvin Klokken var otte, og jeg for ud ad døren. Jeg hørte, at der var nogle, der så mig stikke af, så jeg sat-te tempoet op og spurtede alt, hvad jeg kunne.... -
hjælp hjælp hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHeeeeeeeeeeeeeeey :D! Jeg skal til optagelsesprøve om en uge, og har lige fået tilsendt et brev hvor der står at jeg skal i dansk trække en tekst og fortæller om den, og at teksten er 1 en halv side lang . hvilke tekster kunne det være? har nemlig tjekket alt hvad jeg har men alle mine noveller e... -
Er dette en artikel?
ForumindlægHej har lige brug for at vide hvilken genre denne tekst er. http://parenting.blogs.nytimes.com/2012/11/23/woman-gives-birth-to-own-grandson/?ref=assistedreproductivetechnology Tak på forhånd! -
Det moderne verdens billede idag - fysik
ForumindlægHej alle ! Jeg søger desperat viden om, hvordan det moderne verdens billede ser ud idag? Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet og håber derfor i kan hjælp mig !! :) -
Det ondes problem?
ForumindlægGodaften (: Jeg har søgt lidt rundt på google, men vil gerne lige høre jeres mening om, hvad "det ondes problem" er? :) På forhånd tak! Mvh. Christine -
Sovjetunionens Sammenbrud
ForumindlægKan nogle give mig nogle kilder eller hjemmesider, der er konkrete, som jeg kan bruge til at besvare mit spørgsmål? I hvor høj grad var sammenbruddet noget som der havde været lagt op til over længere tid gennem den måde som Sovjetstaten blev styret på? -
AT 2011 - de unge mødre?
ForumindlægHej alle. jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med at komme med forslag. Jeg synes jeg er på rimelig bar bund mht. det her overmene. Jeg har tænkt på jeg rigtig gerne ville skrive i psykologi. men kan ikke finde ud af hvad jeg skal blande det med. Jeg synes at det med reality-tv lyder vir...
