Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16461 til 16480 af 27765
-
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Emneforslag SRP - Engelsk + Historie
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Historie-Engelsk. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Russiske revolution Inddragelse af George Orwells "Animal Farm" og evt. "1984" Vietnam-krigen Inddragelse af Ron... -
mundtlig engelsk eksamen hjælp
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig engelsk på fredag og jeg skal huske en 5 minuters fremlægelse i hovedet og det har jeg problemer med. så ville høre om der er nogle der har et par gode råd til at huske en fremlægelse ? :) -
Haster
Forumindlæghej. har siddet og lavet en lige afl opgave til morgen. ville hører om der var et geni der rette den nedenstående afl. igennem for fejl.? tak på forhånd Inline-skaten war ein Trend, der war im mitten von dem 1990s sehr groß. Der text ist von 1996, so es stimmt. Danach gemein ich, dass Inline-sk... -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Stil om Loose Change
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet engelsk stil om "Loose change" af Andrea Levy? -
Mundtlig dansk, årsprøve;-).
ForumindlægHejsa:-) Jeg går i 7. klasse og skal til mundtlig dansk årsprøve om lidt over end uge. Hvordan forbereder man sig godt til det og hvad gør man når man har trukket sit emne og skal ind og fremlægge for lærer og censor? - Har aldrig prøvet det før, så er lidt lost..:-) Taaak på forhånd!... -
Analysemodel til eventyr
ForumindlægHej - er der nogle herinde der har en analysemodel til eventyr i engelsk . Specielt med de forskellige fagbegreber. Det ville være en kæmpe hjælp tak! -
At skyde en rottweiler - af Niels Brunse.
ForumindlægJA, jeg skal fremlægge om denne novelle: At skyde en rottweiler.... Og derved skal jeg fortæle noget om temaérne i novellen... er der nogle der har læst den, og kan fortælle mig hvilke temaér og hvorfor?? :D Det ville være en STOR hjælp :p Tak på forhånd xD -
Tivoli - Erhvervscase
ForumindlægVi har netop fået udleveret Tivoli som erhvervscase. Ideen med dette indlæg er at casen kan diskuteres og man kan få noget sparing fra andre i landet. Er der allerede nu nogen der har haft denne case, eller også sidder med den netop nu. Så kom i gang og lad os få den lavet til 12. -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
Hurtig kommahjælp
ForumindlægHej derude Har lige fået stil tilbage som skal rettes, men jeg kan ikke finde ud af nogle af de kommafejl jeg har på bl.a. en sætning. Nogle der vil hjælpe, og evt. skrive hvordan. For jeg kan godt det med grund- og udsagnsled. Men det her forstår jeg bare ikke. Skriver sætningen uden nogle komm... -
Beregn ΔH° og ΔG° for denne reaktion ved en temperatur på 25°C.
ForumindlægI finder min besvarelse finder i nederst. Opgaven lyder på følgende: I medierne nævnes det ofte at H2 kan anvendes som et ”forureningsfrit” brændstof til f.eks. biler. En mulig måde at fremstille H2 på, er at omdanne træ ved reaktion med vand. Træ indeholder store mængder af lignin, ... -
Hvilken sang ? (:
ForumindlægHejsa allesammen, jeg står og skal vælge en sang at skrive om. Hver elev fra vores klasse skulle vælge en sang og alle sangene kom så ind i et kompendie. Nu skal jeg så vælge en sang, som er bedre end den, jeg selv valgte og så skrive om den. (Jeg valgte: "Tears in heaven"). Jeg har o... -
24 timers historieeksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige gået i gang med en 24 timers historieeksamen og jeg har trukket Palæstinakonflikten. Kilderne jeg har fået handler primært om hvordan araberne ikke havde de rette ressourcer og vilkår til at bekæmpe Israel. Til min eksamen, skal jeg fremlægge relevante problemstillinger t... -
Begravelse!
ForumindlægBeklager dette lidt off-topic spørgsmål... Hvor mange dage går der før man bliver begravet? Altså efter døden er indtruffet? På forhånd tak! -
HASTER AFLEVERING IMORGEN
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfags aflevering som jeg skal aflevere imorgen. jeg er meget i tvivl om et spørgsmål. Det lyder som følgende: Undersøg, hvad der af materialet i bilag B! kan udledes om kriminalitet i Danmark Jeg er nu meget i tvivl om jeg skal gå ind og forklarer reaktionerne i de 4 fi... -
Maksimal Pulsfrekvens
ForumindlægHey derude :) Nogen der har en definition på hvad den maksimale pulsfrekvens er ??? Kan ikke finde noget i bøgerne og på nettet nemlig .. På forhånd - Mange Tak :) -
Integral uden hjælpemidler.
Forumindlæg -
Dansk litterær artikel = engelsk essay ?
ForumindlægHej Er det rigtigt, at en dansk litterær artikel er det samme som engelsk essay. Bort set fra sporget selvfølgelig.
