Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 16461 til 16480 af 39570
-
Bøger på nettet
ForumindlægKender i nogle hjemmesider, hvor man kan læse gratis bøger? Det skal helst være nogle hjemmesider, hvor der er nogle bøger, som handler om levevilkårne og generalt bare noget, som har med samfundsfaget af gøre. :) -
Tyrkiet/Hedegaard sagen
ForumindlægHej. Er der nogen der kan sætte mig ind i Tyrkiet/Hedegaard sagen? Jeg skal skrive et notat i samfundsfag, hvor jeg skal komme med forslag til Martin Lidegaard (RV) hvordan han skal håndtere sagen :) På forhånd tak! -
Sociologiske teorier
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive SRP i engelsk og samfundsfag. Jeg vil gerne have noget om skinheads og hvordan grupper og subkulturer dannes. Er der nogen der har ideer til sociologiske teorier jeg kan bruge? -
Argumentér ud fra en socialistisk grundholdning imod nedenstående syn på økonomisk lighed.
ForumindlægHej derude sidder med en samfundsfags aflevering og kan ikke rigtig regne ud hvad den sociolistiske grundholding er og hvad det er jeg skal agumentere imod :( Håber derfor i kan hjælpe! Se tekst i vedhæftet fil lige nedenunder -
Stram og lempeli pengepolitik
ForumindlægNogle herinde der kan fortælle mig hvordan/hvorfor politikerne fører stram eller lempelig pengepolitik? gerne så jeg kan forstå det på et let samfundsfag sprog haha. tak på forhånd -
Stress i gymnasiet - nogen kilder?
ForumindlægJeg har om stress og presset i gymnasiet. Jeg har det bl.a. i samfundsfag, så jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode kilder/teorier/sociologer som jeg kan bruge? -
Hjælp til smafundsfags emner
ForumindlægJeg skal lave et præsentation om et aktivt emne indenfor samfundsfag men ved ikke helt hvad jeg kan ikke finde nogle gode emner jeg gider snakke om. Er der nogle der vil hjælpe mig. -
Er opgaven rigtig forstået?
ForumindlægHej Håber der er nogle som kan hjælpe mig med en samfundsfags opgave Det haster Se vedhæftede fil og svar gerne om det er korrekt svaret Hvad kan der ellers skrives hvis det er ikke korrekt Hilsen mig -
Facitlistr til eksamensopgaver!? (kemi)
ForumindlægHej!!Er der nogen af jer derude, der ved om man kan låne/købe/downloade en facitliste til eksamensopgaver i kemi??? - har aldrig selv hørt om eller set en....Skal nemlig op til skr. eksamen, og sidder derfor og laver en masse dejlige kemiopgaver - men det ville da være rart hvis man ku tjekke de ... -
faktoriser og cirklensligning
Forumindlæger ved at læse til skriftlig eksamen til i morgen:S og har lige nogle problemet:hvad menes der med Faktoriser:ved fx: 2^2x+3x-10og så har jeg regnet en opgave med cirklens ligning, som jeg lige vel se om den er rigtig:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinat... -
angående Point of no return i, Kim Fupz novelle, '' læreplads''
ForumindlægHej Folkens(-: Jeg sidder og skal til eksamen her i slutningen af juni, og har valgt novellen Læreplads. Men der er hele 3 steder, jeg mener kunne være point of no return, og jeg er usikker på hvilken en af dem det er(-: Så jeg tænkte på, om i ikke ville svare på, hvor i synes den er i forho... -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
karakter:S
ForumindlægHej, Jeg har været op i eksamen i læsning i dansk. På almen tekstforståelse lå jeg over middel; det var også det vigtigste i prøven. Men på sprogkendskab lå jeg under middel; den handlede mest om kendskab til faste vendinger. Jeg synes, jeg har et godt kendskab til faste vendinger....? Men hvad k... -
Hjælp til spanske sætninger
ForumindlægHej alle sammen... Jeg skal til eksamen og har brug for hjælp til nogle spanske sætninger - hvordan siger man følgende på spansk: - Teksten handler om... - Budskabet i teksen er at... - Det betyder... Hvis i har nogle andre ideer til nogle gode vendinger på spansk må i meget gerne skrive dem.. Hå... -
Dansk eksamensoplæg
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til dansk mundtlige eksamen på hhx og skal derfor skrive oplæg til de forskellige perioder vi har været igennem. Kan det virkelig passe at man overhovedet ikke kan finde nogen oplæg på hverken studieportalen eller studienet som inspirationsmateriale? Jeg kunne virkeli... -
Karakter vigtigt? (STX)
ForumindlægHvor vigtige er karakterne på gymnasiet (STX)?? Jeg tænker på standpunktskarakter såvel som årskarakter. standpunktskarakterne udgør årskarakteren, ikke? Har ens årskarakter indflydelse på ens eksamenskarakter? Altså hvis jeg eksempelvis ligger til 10 i kemi og af en eller anden grund får 4 til e... -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
Hjælp til idrætseksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i idræt/B på mandag. Dertil har jeg nogle spørgsmål: En af de cases, jeg kan trække er en "bevægelsesanalyse af ketcherarmen" i badminton, nogle der har lavet en sådan tidligere? En anden case omhandler idrætsskader. Nogen, der har nogle gode notater? En tredje... -
ekstrem eksamensangst.
Forumindlægjeg har sindssyg eksamensangst, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. det er som om at jeg bliver helt sort inde i hovedet, og kan slet ikke tænke klart. jeg stammer og fucker selv de nemmeste opgave op. normalt falder jeg 2-3 karakterer til en eksamen - simpelhent kun på grund af nervøsitet. ... -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu?
