Søgning på: biologi noter c. Resultater: 16481 til 16500 af 79158
  • Evolution

    Forumindlæg
    Heej.. Biologi aflevering om livets opståen og udvikling.. Nogen der har nogle gode idéer til at skrive sådan noget.. 9. klasses niveu.. på forhånd tak..
  • AT-EMNE! I TVIVL

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om, hvilken AT-emne jeg skal vælge! Er der nogle, som sidder med nogle gode ideer indenfor fagene biologi B og dansk A?
  • hjælp til synopsis

    Forumindlæg
    vi er igang med at lave en "prøve-synopsis" i biologi, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan man præcis gør.. hvad skal den indeholde osv.. nogen der kan hjælpe?
  • Elisa test

    Forumindlæg
    Hej. vi har lavet en Elisa test til biologi og skal derfor lave en rapport. under diskussionen er der et spørgsmål der hedder " hvorfor er der både en negativ og positiv kontrol i testen?"
  • SRP

    Forumindlæg
    hey. jeg skal skrive i biologi og fysik om miljøets påvirkninger som kan resultere i kræft.. er der nogle der har nogle links hvor jeg kan læse om det .. eller nogle bog henvisninger..
  • Gode idéer

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie.
  • Spørgsmål til biologirapport

    Forumindlæg
    Håber nogen kan besvare disse spørgsmål for mig vedrørende en øvelse i biologi på B-niveau om smagssans- tærskelværdi hvorfor er der en tærskelværdi? og hvorfor skal der startes med den laveste koncentration?
  • Åreforkalkning

    Forumindlæg
    Hej kære venner derude Jeg har en 3 g elev, som skal til at og skrive min SRP opgave. Jeg har valgt emnet åreforkalkning, med fagene biologi A og kemi B. Her skal jeg finde noget kemi, som jeg derudfra kan bygge videre på min biologi. For jeg kan selvfølgelig skrive vildt meget biologi, men ...
  • Ekstremsport gennem tiden HI & BI - Grænser

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal akut bruge en genial problemformulering til emnet Ekstremsport gennem tiden, hvori jeg kan inddrage Historie A og Biologi A På forhånd tak
  • cellen

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at lave en biologi rapport om cellen og dens livstyringer, og har nogle spørgsmål. Hvad er respiration Hvilke forhold har indbirkning på respirations størrelse ? håber i vil hjælpe mig :)
  • Fra 2g til 2hf??

    Forumindlæg
    Halløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi.
  • "Haster"

    Forumindlæg
    Hej! Er der en der kan hjælpe mig med et biologi opagve der lyder således; Hvorfor er det vigtigt, at GABA genoptages hurtigt efter, at det er afgivet til synapsemellemrummet? tak på forhånd
  • GEOTERMISK ENERGI

    Forumindlæg
    Hej alle, ved I om udnyttelsen af geotermisk energi påvirker levende organismer? Og hvis ja, hvordan? Skal op til naturfagsprøven om fire dage, og har virkelig meget brug for at vide det, for skal virkelig have noget biologi ind i opgaven.
  • Dopings midlet epo

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har et spørgsmål angående en fortolkning af et eksperiment omkring dopings midlet epo. Det kunne derfor være rart, hvis der var en venlig ekspert indenfor biologiens verden, som jeg kunne snakke over telefon med? Hilsen
  • Rettelse af bio rapport

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der er interesseret i at rette min biologi rapport. Den handler om organismernes variation hvor jeg har lavet et forsøg med klassifikationsniveauer. Den er ikke særlig lang. På forhånd tak.
  • Glukose, Fruktose, Sukrose, Stivelse og Cellulose?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Er der nogle af jer som kan hjælpe mig med noget biologi.? Jeg skal nemlig til imorgen finde ud af hvilke fødevarer der findes glukose, fruktose, sukrose, stivelse og cellulose i? På forhånd tak :D
  • Hvordan optages kulhydrater i blodet?

    Forumindlæg
    Har en biologi rapport til i morgen om kulhydrater, og jeg håbede en eller anden ville forklare hvordan kulhydrater bliver optaget i blodet og transporteres rundt i kroppen og ud til cellerne i musklerne.. :) - Tak på forhånd
  • er vores form for landbrug bæredygtigt?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en række spørgsmål fra en biologi bog som jeg har fået for til en uge, og jeg har det virkelig svært ved det her spørgsmål "er vores form for landbrug bæredygtigt?"
  • Søger Bio.A studerende eller over.

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med min SRP omkring OBESITY fag: BIO og Eng. vil rigtig gerne have en der god på biologi til at se den igennem, måske komme med et råd eller 2. mange mange tak.
  • åreforkalkning

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal skrive en biologi/kemi studieretningsopgave om åreforkalkning.. Har I nogle forelsag til hvad jeg kan komme ind på? Jeg skal både have noget kemisk og biologisk med. En ting kunne måske være kolesterol?