Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16481 til 16500 af 34803
-
synopsis?
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogle, der ved hvordan man skriver en god synopsis. I ved måske godt at til histore eksamen (den nye ordning) skal man skrive en synopsis. Jeg har meget svært ved det, og er meget nervøs, for der er kun 3 timer til forbredelse (skrive en synopsis). På forhånd tak! -
Odysseus
ForumindlægHej alle. Troede ellers jeg havde forstået noget, men nu når jeg læser pensum op i Homers: "Odysse" kommer jeg i tvivl. Altså: bl.a. i 5 og 6 sang, hører vi hvordan Poseidon prøver at få Odysseus ned, når han er ude og sejle. Dette fjendskab troede jeg var fordi Odysseus havde boret en... -
Bog
Forumindlægkan jeg skrive en bog, er der nogle forfatter her tilstede som kan hjælpe mig .? på forhånd tak :-) -
Eksamensnit.
ForumindlægHejsa. Ja, jeg har været meget uheldig i mat i år. Har det på a-1-årigt. Sidst år fik jeg 5 i 2.g og i år regner jeg med at det går helt galt, altså 03 :(. Men mit spg. lyder på hvad kommer der så til at stå i kolonen med eksammenskaraekter på. Fordi den fra 2.g tæller 1/3 og den fra 3.g 2/3, d... -
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
Omregning af enhed
ForumindlægHej Jeg har noget med nulpunktskonventioen og standardtilstande lige nu. Jeg har fået en opgave som lyder Find standardentalpierne for H2O(g) og H2O(l) - værdierne er angivet i kJ/mol.. Disse er fundet og forskellen bliver -44,01kJ/mol Så kommer det, som jeg ikke kan finde ud af.hvordan omregner... -
tysk hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig med at oversæt det til tysk:: navneord, tillægsord, udsagnsord nutid, datid, før nutid/datid -
The shining?
ForumindlægOndskabens hotel Er der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvorfor Stanley Kubricks film ender som den gør? -
At arbejde i den danske ambassade
ForumindlægSom titlen lyder: Hvilken uddannelse skal man have for at, kunne arbejde for den danske ambassade? og evt. blive udstationeret i et andet land for den danske ambassade? -
dobbeltgængermotivet
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige et lillle spørgsmål til dem som har lest h.c andersens eventyr "skyggen". hvordan kommer dobbeltgængermotivet frem i eventyret "skyggen"? kan ikke rigtig finde ud af det er der nogle der vil hjælpe? på forhånd tusind tak -
hjælp til analyse af Kejserens Nye Klæder
ForumindlægHej, Hvad er problemstillinge i H.C. Andersens Kejseren nye klæder og hvordan er det relevant i dag?! Håber i kan hjælpe :-) -
March Boedihardjo
Forumindlæghttp://uk.news.yahoo.com/afp/20070904/tod-hongkong-education-7f81b96.html Hvordan kan en barn vide så meget? Jeg forstår det ikke.. -
Pålidelig kilde?
ForumindlægHej allesammen Er dagbladet Arbejderen, en pålidelig kilde, hvis jeg gerne vil bruge en af deres artikler, med henblik på at forklare Ruslands 'stop' til NATO, i forbindelse med annekteringen af Krim? Vh Frederik :) -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
Det babylonske talsystem
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Equus..
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer med den tekst? -
Hektor - Paris (Homers Illiade)
ForumindlægHej. Jeg vil høre om nogle har nogle gode bud på, hvordan Hektor's forhold til Paris er, samt omvendt. Håber virkelig, at der er nogle der ligger inde med nogle gode bud. :-) Bare skyd løs, Jeg takker mange gange på forhånd.. -
SSO
ForumindlægHej...alle. Jeg skal snart til skrive SSO ... Vil lige høre om I kunne komme med emner til at inspire hvad man evt kunne skrive om - ?
