Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 16521 til 16540 af 39386
-
Nanokemi
ForumindlægHvis man har et molekyle, hvordan kan det så laves mindre. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad nano er. -
Insulin eller malaria
Forumindlæghey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :) -
nernst lov
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide lidt om Nernst´ lov. jeg har prøvet at læse lidt i fagbøgerne. Men fandt ikke noget jeg forstod. egentlig vil jeg gerne vide så meget så muligt:D På forhånd tak -
auxin
Forumindlæger der nogen som kan forklare, hvad auxin er og hvordan man kan anvende bestemte tale i praktisk planteproduktion? :S:S... aner det ikke.. -
Eksamens video?
ForumindlægHej alle? Kan man ikke finde en video på nettet, som viser nogle børn, der er til eksamen. Så engang i tv for et års siden!!!! :D:D:D:D -
Hmm
ForumindlægNu har jeg forsøgt at oploade en dansk stil som jeg er stolt over at have fået 12 i. men så er der bare det at det er ligesom den ikke bliver godkendt, der kommer en masse opgaver ind, men min kommer ikke ind, hvordan kan det være ? -
Simple kemiopgaver til eksamen; Hjælp!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, dette er et 4 opgaver ( et udkast til en eksamensprøve, hvoraf jeg har lavet resten) jeg ikke kan kringle, selvom jeg godt ved at de garanteret er nemme! Altså det er en slags stikprøve, hvor nogle af svarene (1 eller flere) er korrekte, og så skal man regne efter, for at ... -
molekylestrukture og pigmenter
Forumindlægjeg har et spørgsmål i min opgave som lyder sådan: der ønskes en analyse ud fra molekylestrukturerne af hvorfor pigmenterne er velegnede til at absorbere lys. har hørt det har noget med dobbeltbindinger af gøre?? er der nogen der ved noget om det? opgaven handler om fotosyntesens aktionsspektr... -
Forberedelse til eksamen i naturgeografi
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i naturgeografi på mandag. Jeg har forberedt mig ved at læse hele pensummet, hvorefter jeg i morgen vil lave en lille seddel til hvert emne med en disposition, stikord, figur opgivelser, væsentlige problemstillinger osv jeg kan komme ind på, hvis jeg f.eks. komm... -
det haster ..
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave forsøg der viser Jordens magnetfelt - og hvad kan man mere gøre af forsøg med syrer og baser end pH-værdi ? Jeg skal op på torsdag, så vil gerne ha' svar hurtigst muligt! -
Ladningsforskydning
ForumindlægHej Er der en der kan forklare udtrykket ladningsforskydning for mig? -
Reaktionstype
ForumindlægHej Hvilken reaktionstype er dette: R-CH2Br + Na-CN -> R-CN + NaBr Er det en nukleofil substitution? Eller en kondensation? -
Reaktionskema
Forumindlægsidder og skal afstemme nogle reaktionsskemaer og gik i stå til denne: Al + Ag^(+) --> Al(3+) vi arbejder med oxidationstal lige pt. -
Alkohol substitutionsreaktion
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med følgende opgave: Vis hvordan pentanol kan dannes ved substitutionsreaktion. Hvor mange forskellige alkoholer, kan der dannes, og hvad hedder de? Tak på forhånd. -
E2 og E1
ForumindlægJeg er ved at skrive om tre forskellige reaktionstyper: elimination, addition og forbrændning. Under eliminationsreaktionen stødte jeg på to E2 og E1. Jeg har søgt en del på nettet og kunne kun finde frem til sider hvor det stod på engelsk (hvilket ikke er min stærke side). Der står heller ikke n... -
Zink i rustindikator?
ForumindlægHej alle :D Sidder med et problem jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg viklede en zinktråd uden om en jerntråd. disse to tråde lagde jeg så ned i en rustindikator, hvor opløsningen herefter blev rød efter et stykke tid. Da opløsningen ikke blev blå, må det vel skyldes at... -
HJÆÆLP!! ER DESPERAT!!!
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig en nem, og kemisk forklaring på hvad benzin er? Håber virkelig i kan hjælpe. -
Spektroskopi opgaver
ForumindlægHej, Er der nogle der vil give nogle hints til hvordan følgende opgaver skal løses (Stof 1, Stof 2, Stof 3 og Stof 4): http://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm På forhånd tak! -
Kvælstof, N
ForumindlægHvilke (bio)kemiske aspekter kan man komme ind på i forbindelse med kvælstofforurening? Råd til materialesøgning til SRO i dette emne? På forhånd tak! -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe....
