Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 16541 til 16560 af 54698
-
Medicin og engelsk
ForumindlægHej Da jeg er blevet optaget på medicin-studiet i Århus kunne jeg godt tænke mig at høre, om engelsk indgår meget i studiet? Altså er bøgerne primært på dansk eller engelsk? Og er niveauet af engelsk rigtig højt? Venlig hilsen -
Fader Amaros forbrydelse
ForumindlægHej.. Er der nogen der ligger inde med et DANSK referat af den spanske film "El crimen del padre Amaro"/"Fader Amaros forbrydelse".. Gerne detaljeret? Kan ikke støve filmen op nogen steder.. -
11. September - Konsekvenser, HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive om konsekvenser af 11. september 2001 for Danmark og danskerne. Jeg skal skrive noget om politik. Men er ikke så meget inde i politik, så håber der er nogen, som kan hjælpe? På forhånd tak! Dennis :) -
Indledning til kronik
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at skrive en kronik ud fra denne tekst: http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE1101813/gabestokken-lever-i-bedste-velgaaende-i-dansk-tv/ Men mangler inspiration til en god indledning :) Hvordan ville i starte den? -
Hjælp til novelle..
ForumindlægGoddag folkens. Jeg har fået en novelle (skriftestolen christian winther) for i Dansk hvor i jeg skal skrive om den tidsmæssig sammenhæng og træk og Hvordan kærligheden beskrives i teksten. Er der nogen som kan komme med nogle eksempler? For kan ikke rigtigt finde nogen i novellen.. -
Essay om feminisme - OD stilehæfte 2003
ForumindlægHej Skal skrive dansk essay om feminisme... Det er nummer 6 i OD stilehæftet fra 2003 om Cambodja.Nogen der har skrevet stil om det før eller evt bare har noget klogt at sige om mænd og kvinders forskelligheder? -
Billedkunst
ForumindlægHey....Jeg har virkelig et problem her.. jeg kan simpelthen ikke forstå hvad forskellen er mellem den franske impressionisme og den danske impressionisme... hvad er forskellen? er de ikke det samme da?Jeg håber virkelig at nogen gider hjælpe mig.. -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der nogle idéer til hvad man kan skrive om i DIO? Overemnet er 'globalisering' og jeg skriver i fagene dansk og engelsk... I behøver ikke svare om, hvordan jeg skal finde frem til det, men hvis I blot kunne angive nogle emner, ville det være super! -
rigtig oversat?
ForumindlægDen danske: Og de penge, vi har betalt for rejsen, får vi nok aldrig igen (zurück). Den tyske: Und das Geld, das wir für die Reise bezahlt haben, bekommen wir wohl niemals zurück. -
Analyse
ForumindlægHi jeg skal anden år opgave i dansk.. og jeg har valgt at analysere "Den ubetænksomme elsker" der er skrevet af leif Panduro... er der nogen der har arbejdet med den?? plz svar mig.. :D -
Skriftlige karaktere - stx
ForumindlægVille bare hører om der er nogle der har fået deres skriftlige karaktere tilbage (stx) og hvordan det er gået?Det virker som om det er mange der har klaret sig dårligt i dansk, i hvert fald dem jeg lige har snakket med, så ville lige høre her inde hvordan det egentlig er gået også i andre fag self? -
HJÆLP!!
ForumindlægHJÆLP HJÆLP HJÆLP!!!Jeg henger i meget tyndt tråd.... Skal have skrevet 2, g's opgave, og aner ikke hvad jeg skal skrive om...Det skal være Dansk eller Historie...(bvadr) er der nogen der kan hjælpe???Det ville være super fedt!!! -
ét ord?
ForumindlægHejsa (: ! Jeg sidder lige og mangler ét ord på engelsk.. problemet er. jeg ved faktisk heller ikke, hvad det hedder på dansk.. Altså det rum man sidder i, når man er til samtale med en psykolog? -Meget gerne på et hospital, da der her er tale om en meget svær mentaltskadet. -
tidslinje over perioder og skrivermåder?
ForumindlægFindes der ikke en side hvor man kan se tidslínje over de forkellige perioder i dansk og de forskellige skrivermåderne?(nogen der evt. har lavet det?) F.eks. hvad tid er nyere tid og det moderne gennembrud,og hvilke skrivestille er tilknyttet til dem.. -
EKSAMENEN HJÆLLLP!!
Forumindlægskal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition? -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen -
Bestie Ballet HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen?? -
SRO, opstilling
ForumindlægHej.. Jeg sidder her og skal skriv min Studie Retnings Opgave om Geometrisk optik og matrixalgebra.. Men.. Hvordan skal sådan en opgave stilles op.. Skal den stilles op som en rapport? eller skal den stilles op som en dansk stil blot med punkt form.? nogen der lige kan fortælle mig hvordan de ha... -
Hjælp
ForumindlægVille være super dejligt hvis i kunne hjælpe mig med hvad svaret til dette spørgsmål er: Spørgsmålet: Hvorfor er der forskel på næringsstoffer i dansk jord? I må også gerne sende et link hvor jeg kan læse om det, op til jer. Tak til dig/jer der gider at svare! :) -
Komiker
ForumindlægHvad er du ham den danske komiker/tryllekunster hedder? Jeg har det lige på tungen, men kan ikke huske det! Der er vist lige blevet udgivet en video med ham - den er tit i reklamerne.. Hvis der er nogen der har et bud, så skriv - selvom der nok ikke er så meget i kan gættte ud fra!! TAK
