Studievalg og videregående studie

Medicin og engelsk

02. august 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Hej 

Da jeg er blevet optaget på medicin-studiet i Århus kunne jeg godt tænke mig at høre, om engelsk indgår meget i studiet? Altså er bøgerne primært på dansk eller engelsk? Og er niveauet af engelsk rigtig højt? 

Venlig hilsen


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. august 2016 af Skaljeglavedinelektier

Tillykke med optagelsen. 

Du kan finde litteraturen til de enkelte emner på AU's hjemmesider, og der kan du danne dig et overblik over andelen af litteratur, der er på engelsk og dansk. Niveauet kender jeg ikke til, men der er nu nok en del fagtermer osv. så niveauet er nu nok højt.

Link: http://bachelor.au.dk/medicin-laegevidenskab/


Svar #2
02. august 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

Mange tak for svaret og for lykønskningen! :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. august 2016 af JEEJ2008

Hej,
Tillykke med det :)

Ville som sidenote bare lige nævne at hvis engelsk ikke er din force, så er det jo ikke sådan at man SKAL bruge de bøger der er nævnt som pensum. Man kan godt bruge bøger om samme emner på dansk :) Dog er det godt lige at sp. underviser/lektorer om der er nogle de kan anbefale :)

Mvh.


Svar #4
10. august 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

#3

Hej,
Tillykke med det :)

Ville som sidenote bare lige nævne at hvis engelsk ikke er din force, så er det jo ikke sådan at man SKAL bruge de bøger der er nævnt som pensum. Man kan godt bruge bøger om samme emner på dansk :) Dog er det godt lige at sp. underviser/lektorer om der er nogle de kan anbefale :)

Mvh.

Mange tak for svaret! Det er godt at høre, at der findes danske bøger som alternativer, hvis de engelske bøger skulle være alt for svære! :)


Skriv et svar til: Medicin og engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.