Søgning på: SRP historie. Resultater: 16561 til 16580 af 22627
-
At skrive en personkarakteristik
ForumindlægJeg skal skrive en såkaldt "characterization", men jeg bliver ved med at slå over i referat. Er der en venlig sjæl, der skulle have lyst til at forklare mig, hvad man skal opfylde i en personkarakteristik? Jeg tænker tid o.lign. Og hvad man absolut ikke må? Såsom at inddrage historien -... -
Novelle - J.V.J
ForumindlægHej. dansk-historie opgaven nærmer sig og jeg har valgt kun at skrive i faget Dansk. Tænkte på om nogle af jer kloger mennesker har en god novelle, helst fra bogen "himmerlands historier" af johannes v jensen, der er god til at sammenligne med Pelle eroberen (uddrag fra de 4 bind) af M... -
Problemformulering til emnet velfærd og integration
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart op til KS (samfundsfag, historie, og religion) og jeg har trukket velfærd og integration. Jeg skal selv lave en problemformulering, men jeg har lidt svært ved det. Kravet lyder, at problemformuleringen skal omhandle ideen om treeinigheden: økonomi - velfærdssamfund - i... -
utopi - dystopi!?
ForumindlægHEY.. jeg skal til AT-årsprøve i år, og har fået overemnet "utopi og dystopi", med fagene engelsk og religion. jeg skal have valgt et emne, jeg vil arbejde med herunder, som rummer både fagene og enten dystopi eller utopi, men er helt lost. nogen der har gode ideer? det kunne være e... -
historiedel i hydrogensamfund
ForumindlægJeg skal lave et AT-projekt med histoire og kemi om emnet hydrogensamfundet. Kemidelen er jeg klar over men hvorledes kan man koble historie til sådan noget? og ps: er denne problemformulering god: hvorledes kan hydrogen erstatte benzin som brændstof og hvilke konsekvense vil det få? -
historiedel i hydrogensamfund
ForumindlægJeg skal lave et AT-projekt med histoire og kemi om emnet hydrogensamfundet. Kemidelen er jeg klar over men hvorledes kan man koble historie til sådan noget? og ps: er denne problemformulering god: hvorledes kan hydrogen erstatte benzin som brændstof og hvilke konsekvense vil det få? Tak på for... -
Bio/Hist AT - problemstillinger
ForumindlægEmnet er det samme som 3.g'ernes sidste år; "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" Jeg har valgt Biologi A og Historie (Humaniora) A. Hvor mit valgte emne er "Opiumskrigene". Er der nogen der har nogle gode problemstillinger de tør dele med mig? Er lidt på bar b... -
Hjælp til at forstå tysktekst!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en tysktekst, som jeg skulle kunne forstå for at kunne skrive en slutning til historien. Jeg har dog et lille problem med slutningen. Uanset hvor mange ord jeg oversætter, kan jeg ikke få det til at give mening. Så er den en som kan hjælpe med at oversætte (ikke ord for o... -
Betydning
ForumindlægHeej Alle ! Jeg ved at skrive min dansk-historie opgave og er i Frederik III's håndfæstning støt på ordet "kåre-rige". Der står at riget skal forblive et frit kåre-rige, men er der nogen der kan forklare mig hvad et frit kåre-rige vil sige? På forhånd tak :) -
Borgerrettigheder - sorte
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive mit studieretningsprojekt, så jeg ville høre, om der var nogle andre, som havde skrevet om borgerrettigeder for sorte, om hvordan de fik dem, og hvem der hjalp til/kæmpede imod? Jeg skriver i engelsk og historie. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med hvil... -
Kildekritik?
ForumindlægHejsa. Jeg skal bare lige have det helt på det rene ... jeg har været tvunget til at skrive i historie i AT (sammen med engelsk), hvormed jeg derfor må have brugt den kildekritiske metode. Men hvad går metoden helt konkret ud på? Hvis jeg nu har anvendt en tale, hvad kan man da sige mht. kildekri... -
Ks
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg meget snart skal op til Ks som indholder Historie, religion og samfund. Jeg er den første der skal op, hvilket gøre mig så nervøs, jeg er bange for at de måske i begyndelsen har taget niveauet så højt op, at det bare bliver for svært at få en god karakter. Er det vir... -
dansk hist opgave, hjælp
ForumindlægHej, jeg sidder med en diskussion til dansk-historie opgave,. Er der nogen der kan hjælpe: Hvordan passer ludvig holberg ind i deismen? Og hvilke konsekvenser har deismen givet? Evt. en ide til hvordan jeg kan perspektivere holberg til troen(kirken) og fornuften. Håber jeg kan få lidt hjælp. Tak. -
Samfundsfag i mit AT-emne
ForumindlægHej, jeg har et AT-emne der omhandler jødernes immigration til Israel med fagene Historie og Samfundsfag. I Samfundsfag har jeg tænkt mig at skrive om, hvilken påvirkning immigration(erne) har haft for Israel i dag. Men her kan man jo ikke bruge sociologiske teorier som Giddens? Hvordan kan m... -
Forklaring på kærlighedsrevolutionen?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her og skriver til historie eksamen, og jeg har om yuppies og hippies. Men er gået lidt i stå i en ting. Nemlig kærlighedsrevolutionen og så hippierne? Altså hvad var kærlighedsrevolutionen og hvad gik hippierne ''indfor'' under kærlighedsrevolutionen? Håber i... -
AT - METODE BIOLOGI HJÆLP!!
Forumindlægskriver om syfilis i AT (historie - biologi) har skrevet om bakteriologi, immunologi og noget om antibiotika er i tvivl om hvad jeg skal skrive med metode? det er jo bare "fakta" om bakterier, immunforsvaret osv. hvilke metoder har man brugt til at finde frem til alt det grundlæggend... -
Korstog og KULTURMØDE!
ForumindlægHej Jeg skal fremlægge i historie i morgen. Mit emne er, Korstog og kulturmøde. Jeg kan sagtens fortælle om korstog, men aner ik hva jeg kan sige om kulturmøde? hmm, de gik på korstog og mødte nye kulturer? or what? Håber I kan hjælpe //-CakmaHelp -
2 sætninger (;
ForumindlægHejsa! Kan nogen hjælpe mig med at oversætte: "Angelina skriver historier med kvinder som hovedpersoner" - mit gæt ville være; Angelina schreibt Geschichten mit Frauen als der Hauptpersonen. Og den anden sætning er; "Jeg vil fortælle om..." - mit gæt; Ich will gern erzähle v... -
synopsis om Jim Crow lovene
ForumindlægHjællllllllllllpppppppppp.. Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan hente en synopsis som handler om Jim Crow lovene?? Eller en opgave som handler om Jim Crow lovene??? Jeg skal lave min opgave indenfor to fag, som er historie og samfundsfag.. Jeg skal aflevere den imorgen, håber at i kan hjælpe... -
AT - Den danske fællessangstradition
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive AT her i 2.g under fagene musik og historie - og jeg har valgt at skrive om danskernes fællessangstraditioner, måske nærmere arbejdersange. Er der nogen der har en idé til en lidt mere præcis problemformulering, altså redegørelse, undersøgelse og vurdering? Det er ...
