Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16561 til 16580 af 153957
-
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
Genre beskrivelse
ForumindlægNu har jeg fundet denne genreoversigt, men kan jeg ikke også finde en side, der beskriver, hvad fx, novelle, roman, lyrik osv. er...Har virkelig brug for sådan en guide. Er der nogle der ved hvor den kan findes, har søgt forgæves på nettet.Mange af genrene der skal beskrives må meget gerne være d... -
Hjælp til praktikplads ansøgning
ForumindlægHej, jeg er 13 og skal skrive en praktiklplads ansøgning til Politiken. Hvad burde der stå i min ansøgning, og hvordan fanger jeg deres interesse? Håber i vil hjælpe :) Tak -
2.g opgave
ForumindlægJeg skal lave 2.g's opgave, og jeg er lidt forvirret. Den må maks. fylde 10 sider og man kan annalysere en bog eller en 2 taler mv. ud fra de danske forskellige begreber og tekstens opbygning. Nu skal vi til at have om 30'erne og så kunne det være smart hvis jeg valgte en eller anden teks... -
Eksamen..
ForumindlægSå har jeg været til eksamen i dag, og det gik desværre ret dårligt. Så jeg håber jeg er bestået så jeg ikke skal til reeksamen. Efter eksamenen fandt jeg ud af jeg havde lavet nogle dumme fejl.. generelt kan jeg finde på at lave dumme fejl i de mest simple spørgsmål under eksamen. Hvad kan d... -
Religioner mødes
ForumindlægHey allesammen! :D Ville lige spørge om jeres bud på, hvordan mennesker kan blive påvirket af mødet med forskellige religioner? Knus Artemis :) -
MDT eksamen
ForumindlægJeg har aldrig været til mundtlig eksamen i matematik. Det er så blevet trukket ud til os i år, og jeg vil gerne vide hvordan det foregår.. Skal man forklare hvorfor og hvordan en formel "virker"? Skal man løse en opgave for derefter at vise lærer og censor hvordan man har gjort og hvor... -
valgfag
Forumindlæghej vil spørge hvilken af fagene religion c , histori b og og samfundsfag er sværeste håer for svær -
Antal karakterer til eksamen i 9. klasse
ForumindlægHvor mange karakterer er der på ens eksamensbevis i 9. klasse? Og er ens årskarakter med? -
Bedømme
ForumindlægHvad gøre man hvis man er bedømt forkert.. En fra min klasse var oppe i IØ og fik 7. Hun siger følgende. "Jeg kunne ikke svarer på spørgsmålene og kiggede ud af vinduet" hun havde hellere ikke løsningsforslag... Jeg fik 02. Jeg var lidt usikker på 2 af spørgsmålene og havde 3 løsning... -
2.g eksamen før jul
Forumindlæghej hvad er det for nogle eksamener man skal op til i til jul i 2.g eller hvad går de ud på. -
Fortegnsvariation?
Forumindlægnogle der kan give lidt hjælp og en forklaring på hvad det er , og evt. et eksempel? så vil jeg være lykkelig. på forhånd tak. -
Rette (kort)
ForumindlægHej, er der nogle der vil rette et digt. Jeg vil ikke have det her, da det er personligt. -
Matematik øvning til Eksamen, er i stå
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/2007-8-2V_Med.pdf Jeg er igang med Opgave 6, men er i stå, kan ikke finde ud af den, hvad skal jeg, og hvordan? På forhånd tak:) -
Analyse & fortolkning.
ForumindlægNu har jeg læst en del gode analyse- og fortolkningsstile herinde. Også var det, jeg funderede over, om den karakter, man fik i den stil? Ville man være i stand til at få den samme karakter i en mundtlig sammenhæng, for at nævne det, man har skrevet, eller ville man få en karakter lavere? -
Eksamen i engelsk m.m.
ForumindlægHej! Jeg skal op i engelsk, og har derfor spørgsmålet, hvad synes i andre man skal øve på udover pensum? Er der nogen som evt. er i besiddelse af et analyseark til fiktion? -
at lave en problemstilling??
ForumindlægNogen der kan give eksempler på nogle problemstillinger, altså hvordan det skal skrives f.eks. er det det man ofte betegner som underspørgsmål? Jeg har en problemformulering, men nu skal jeg til at lave problemstillinger, og forstår ikke hvordan jeg kan gøre det, da jeg allerede har en problemfor... -
Hvordan klarer jeg denneher?
ForumindlægJeg står i en situation hvor jeg har lavet en rapport på min handelsskole men læreren mener ikke at jeg har lavet den selv, jeg har så selv lavet den, så eftersom jeg føler mig uretfærdig behandlet vil jeg høre om nogen ved hvad jeg gør, jeg har først fået det at vide for to dage siden, så er sta... -
HF-enkeltfag og 1. standpunktskarakter
ForumindlægHey! Jeg har lige fået min eksamensbevis fra 1.g og kan se at jeg kun har fået 1. standpunktskarakter i samfundsfag, vil det så sige at jeg har afsluttede faget, altså tæller det som en slags "årskarakter" eller skal jeg tage faget om? Jeg er nu i gang med et HF (enkeltfag) og ved ... -
Eksamensæt Hjælp 2005/2007
ForumindlægHejsa Søger folk som har lavet eksamensæt fra HTX 2005 og 2007. Da jeg skal bevis jeg har fået lavet dem imorgen til min matematik lærer. Grund til jeg ikke har fået lavet med, er pga for mange afleveringer og nogle personlige ting... 2005 Link: http://gupl.dk/55843/ 2007 Link: http://gupl.dk/55...
