Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16581 til 16600 af 29671
-
Den parlamentaristiske styringskæde
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige og læser op til samfundsfag og støder på den parlamentaristiske styringskæde som jeg har lidt svært ved lige at få helt på plads. For det første hvad er administrationen så? Er det alt arbejde, offentlig arbejde, service arbejde ...? For det andet har jeg lært at det kan gå ... -
AT-Eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
HASTER!!!
ForumindlægEr i gang med en case-opgave til min endelig og sidste eksamen i samfundsfag, inden huen kommer på hovedet. Her dog et par spørgsmål til jer herinde som har forstand på det. Spørgsmålet lyder på følgende: ----------------------------------------------------------- Giv eksempler på, hvem der har ... -
Studieordning
ForumindlægKan nogen fortælle mig om det er inde på uddannelsesministeriets hjemmeside, at man kan læse om de enkelte fag på vuc niveau, bl.a. i forhold til metode i eksamen. Og kan nogen så guide mig ind det rigtige sted, da jeg selv uden held har forsøgt? Det specifikke fag jeg søger er samfundsfag c-b -
AT-eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
Nogen der vil hjælpe mig?
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til samfundsfags opgave et spørgsmål Vurdere Hvordan butikkerne bedre kan tiltrække kvalificerede arbejdskraft kom her inde på. Lønform, arbejdstider,karriermuligheder, andet håber der er nogen flinke og søde mennesker der kan hjælpe mig senest i morgen den 15 j... -
synopsis
ForumindlægAKUT HJÆLP!!! sidder med en synopsis som skal afleveres imorgen, i faget samfundsfag emnet er kriminalitet og har lavet en problemformulering der lyder således: hvilke samfundsmæssige konsekvenser har politikkernes brug af pisk i form af hårdere straffe og begrænsninger af indsattes muligheder... -
Fairtrade
ForumindlægHejsa:) Jeg har trukket samfundsfag og jeg har derfor valgt at have om fairtrade. Jeg tænkte på om i mådek havde en ide til et produkt? Det skal være noget man kan bruge til fremlæggelsen. Jeg havde tænkt på at lave en model/planche som viste forskellen på fairtrade/og ikke-fairtrde, men ved ikk... -
Søger gode ideer til synopsis!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at lave samfundsfags-synopsis, b-niveau. Og jeg har trukket emnet: Dansk økonomi i globaliseringen - fordele og ulemper. 1. Er der nogen der ved hvad der er rigtig godt og have med indenfor dette emne? 2. Er der nogen der har en god ide til en problemformulering, eller hvad d... -
AT-4!!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT-4 - jeg skriver i fagene (Dansk A og Samfundsfag A) mit emne er kontanthjælpsreformen. - jeg er i tvivl om, hvilken "effektevaluering" kontanthjælpsreformen hører under der er 2 evalueringer såsom 1. procesuelle tilgang 2. eksperimentelle tilgang -
Finanspolitik.
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag i morgen - c niveau.. Og jeg vil lige høre om VK regeringen har en stram eller lempelig finanspolitik i øjeblikket? Jeg vil jo mene i form af de høje skatter, at vi har en stram finanspolitik, men jeg blev forvirret efter at have læst en artikel hvor der bliver ... -
Eksamen.. Hvordan "forløber den"..
ForumindlægHej. Da jeg skal trække spørgsmål til samfundsfags eksamen her på tirsdag, ville jeg lige høre hvordan sådan en eksamen forløber. Man har 24 timers forberedelse.. og trækker man et overordet spørgsmål, som fx det senmoderne samfund, hvorved man selv skal opstille 3 spørgsmål man vil besvare, elle... -
Syge eksamen???????
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
Syge eksamen???
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
kvantitiv eller komparativ HASTER
ForumindlægHej jeg skal snart op i AT, jeg mangler bare lige samfundsfags metoden. Altså jeg har taget to teorier Realismen og Idealismen, med dem har jeg prøvet at forklare USA's invadering af Afghanistan og Irak. Jeg er bl.a. kommet ind på hvorfor den ene krig ikke kan forklares med det ene begreb m... -
Debatter i retspolitik / udvisning
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op til eksamen i samfundsfag 9. klasse, og vil derfor spørger, om nogen af jer eventuelt kan besvare dette spørgsmål: Er der nogen debatter om retspolitikken i danmark? Jeg tænker lidt på, at eventuelt snakke om debatten om Levakovic m.m. Men jeg er lidt i tvivl. ... -
Hungersnød i Somalia
ForumindlægHej Jeg har skrevet om Hungersnød i Somalia. (Samfundsfag og Biologi) Jeg har skrevet om hvilke konsekvenser har sult i Somalia haft. Og hvilke reaktioner der sker i kroppen, når man sulter.(generelt) Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om i metode afsnittet? Jeg ved ikke hvilke metoder ... -
Metode!! ideologi ud fra tekst
ForumindlægJeg har skulle svare på hvilken ideologisk holdning Hitler udtrykte. Dette har jeg gjort ved at kigge på nogle sider fra hans bog "min kamp" og så fundet ud af hvilken ideologi og teori han udtrykker der. Men hvilken metode er det? mit fag er samfundsfag -
Matematik på STX?
ForumindlægHej, jeg skal begynde på STX efter sommerferien, hvor jeg har valgt at tage studieretningen; Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B. Mit spørgsmål er så .. er matematik på B-niveau svært? Jeg er personligt ikke "fantastisk god" til matemaitik, så jeg er en smule bange for sværhedsgrade... -
Globalisering
ForumindlægHejsa For tiden kører vi i min klasse (1g) et AT forløb omkring globalisering. Vi skal sammenfatte matematik og samfundsfag i en opgave. Da vi gerne vil overraske vores matematik lærer lidt kunne jeg godt bruge lidt hjælp til noget VIRKELIG avanceret matematik som vi kunne gå ind og bruge i hen...
