Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16581 til 16600 af 20009
-
Monis Jahr (III)
ForumindlægHej allesammen. Så sidder jeg også her, ligesom så mange andre, og har 24 timer til at forberede til tysk-eksamen. Jeg har trukket teksten "Monis Jahr" som er skrevet af Kirsten Boie. Ville bare lige høre om nogen har nogle noter eller andre gode sager, som kunne hjælpe til denne teks... -
Der andorranische Jude
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med en 24 timers tysk eksamen omhandlende Max Frischs "Der andorranische Jude". Er der nogle der har nogle gode noter dertil, eller som overordnet set kan komme med nogle grundlæggende tema og evt. uddybe nogle steder? Det mest indlysende emne er, som jeg se... -
Schreibe über Zinos' Erlebnisse (Soul Kitchen)
ForumindlægNogen der har skrevet opgaven Soul Kitchen (det er en tysk eksamenssæt), derved skulle jeg spørge om jeg måtte bruge opgaven til inspiration. Hvis der er nogen der har skrevet del 2, dvs. opgave formuleringen der lyder; "Schreibe über Zinos' Erlebnisse", vil i så ikke sætte opga... -
"Nicht alle waren Mörder"
ForumindlægHej allesammen Jeg har idag trukket teksten "Nicht alle waren Mörder" af Michael Degen, indenfor temaet "Die Nazizeit". Tysk er ikke min stærke side og er lige flyttet gymnasie, så er slet ikke blevet undervist indenfor dette tema. Nogen der har nogen ide til, hvordan man kan... -
oversættelse
Forumindlæghej! Jeg skal oversætte en tysk tekst men har lidt problemer med denne sætning, håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig... "Sunrise vermittelt dir das nötige Know-how, damit du dich nach einer fundierten Ausbildung erfolgreich im Berufsleben behaupten kannst. på forhånd tak. mvh S... -
SOS - Rettelse af 11 nemme sætninger
ForumindlægGodaften alle. Jeg er i en nødsituation. Jeg har oversat 11 sætninger (fra dansk til tysk) og jeg mangler en der er villig til at kigge dem igennem. Sætningerne er forholdsvis nemme/enkle og korte. SOS Kh. en 2.g'er (sender over indbakke) Er i en nødsituation da jeg skal aflever... -
Ligning med en ubekendt (finde y)
ForumindlægHej, Kan i hjaelpe os med at komme til loesningen paa opgave under dette link: (det er paa tysk) www.ariesanto-hh.de/frage.pdf Vi har forgaeves forsoegt at komme til resultatet "y". Maaske er der opstaaet en fejl i den tekniske formel? Paa forhaand mange tak for hjaelpen! -
Regelmæssige verber
ForumindlægHej jeg har nogle sætninger som jeg skal oversætte til tysk og gerne ville have jeres hjælp. sætningerne lyder: - Nu køber jeg avisen - Min far køber aldrig avisen - Køber i ofte avisen? - Nej, men vi har købt den i dag - hvem henter mine bøger? - Din mor har allerede hentet dem - Vi hente... -
Hjælp til disposition ;D
ForumindlægHeej alle sammen Jeg skal op i tysk her til juni ;s Jeg vil gerne bede om jers hjælp til det ;D Mit overemne er: Jung in Europa og mit underemne er: Liebe und Freundschaft Nogle der kan hjælpe med at lave nogle punkter jeg kunne snakke om ;D På forhånd tak ;D -
Hjælp :O
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o... -
En træls sætning
ForumindlægHvordan oversætter jeg sætningen: Efter en ferie savner jeg ofte mine klassekammerater. Mit bud er: Nach einen Ferien ich oft meine Klassenkameraden vermissen .. Jeg synes den er svær, da ordet ferie altid er i flertal på tysk, men jeg skal jo bruge den i ental. Er desuden også i tvivl om jeg kan... -
En rar sjæl, der har tid til at hjælpe?
ForumindlægEn rar sjæl, der har 10/15 minutter til at gennemgå min tysk disposition for stave-, formulerings-, taste- og grammatikfejl. - Mere end velkommen til at se på sætningsopbygningen? Skal siges den skal afleveres i morgen - den er allerede gennemgået én gang, men ville prise mig lykkelig for, hvis ... -
oversættelse af sætning
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder her med en sætning, som jeg pludselig bliver i tvivl om. Hvordan ville i oversætte den - Daniel køber en ring hos hende? jeg mener selv: Daniel kauft einen Ring bei ihr. Hedder det bei eller zu? Har jeg oversat den rigtig (tysk er ikke min stærke side) hehe Mathilde -
--JEG KAN IKKE FINDE UD AF ENGELESK--
ForumindlægHJÆLP jeg går i 7.klasse det vil sige at jeg har haft engelsk i 4 hele år . men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man taler -udtagelsen ( staves ) kan jeg godt finde ud af men hvordan man taler eller skriver kan jeg ikke finde ud af. i tysk syntes jeg det er næmmere at forstå. jeg ved ik... -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
15 linjer, HJÆLP!
ForumindlægHeeej! Jeg mangler virkelig noget hjælp, (bare på dansk) Nogle idéer til hvordan jeg kan komme videre i min tysk aflevering. Jeg skal skrive om min hobby, hvilket er dans. Jeg har skrevet hvilke stilarter jeg går til og hvorfor jeg godt kan lide det. Nogle der kan hjælpe lidt, please! :-) -
Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte noget tysk, og jeg er lidt lost nu! F.eks. skal jeg oversætte: Huset, som han har købt, er meget dyrt. Das Haus, das er hatte gekaut, ist sehr teuer. Er det rigtigt?? 2) Har du hørt hvad læreren har sagt? Hast du hört, was der Lehrer gesagt hatte. Håber nogen vil hjælpe. P... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har oversat denne lille dansk tekst til Engelsk og håber at der nogen der kan hjælpe mig med at rette den. Mange tak på forhånd En 13-årig fransk pige, som lå i koma, vågnede og talte flydende tysk. Det er temmelig underligt, for hendes kundskaber i tysk var ikke særlig gode. Hun v... -
Berlin Muren
ForumindlægHej. Er der nogen der kan kort fortælle om Berlin muren? opbyggelse, grunden til det, rusland og de allierede? etc. Kh. Wisshnem ;) PS. har læst på nettet, men bare en kort fortælling har jeg brug for, har nemlig ikke tid til at skrive et resume af det. Skal nemlig op til tysk eksamen imorgen :-O... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de...
