Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16601 til 16620 af 27496
-
Absorptionsspektre
ForumindlægKan nogen fortælle hvad absorptionsspektre er?? -
induktive metode vs deduktive metode
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal forklare et forsøg man kan udføre i teorien der omhandler reaktionen mellem urin og chlor som man brugte i 1. verdenskrig til at beskytte sig fra chlorgas: men jeg ved ikke om det er en induktiv eller en deduktiv metode? under forsøget ville jeg teste om denne form... -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede?? -
Fformelmasse
ForumindlægSkal formelmasse angives i g/mol eller Unit? Og hvorfor? -
Radioaktiv
ForumindlægHey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv?? -
Ligevægt
ForumindlægERder nogle der kan forklar mig hvad ligevægt er og hvordan man regner den ud? -
EUX vs. STX
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål. Jeg opstiller lige et eksempel, som omhandler mit spørgsmål: En person ønsker at blive dyrlæge, men ønsker ikke at tage en STX. Der er for nyligt blevet lavet en uddannelse kaldet EUX, som er en uddannelse der giver personer med en erhvervsuddannelse mulighed for at ... -
butan-2-amin
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^. -
Udskillelse af Acetylsalicylsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, vedhæftede figur? Det handler om udskillelse af acetylsalicylsyre (aspirin) helst hvad der sker step by step -
Øjenlæge uddannelsen
ForumindlægHej Jeg har altid drømt om at være øjenlæge lige siden jeg var lille. Men hvor lang tid tager den uddannelse? Og hvilken linje skal man tage på gymnasiet? Tak på forhånd. -
Fældningsreaktion
ForumindlægHey, sidder med et lille problem da vi har om fældningsreaktioner: NaOH + AgNO3 -> NaNO3 + AgOH2 Jeg har afstemt den til det resultat men tjekkede efter og der findes intet stof som hedder AgOH2 så hvad ændre det sig så til? Har ikke kunne finde noget på Google. -
Varmetab
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvorfor man helst vil isolerer så der ikke er varmetab? Altså hvorfor er varmetab dårligt? Er det fordi man mister energi? -
Breddegarder - længdegradder, index error, HASTER
ForumindlægHEJ Er der nogle, der kan hjælpe med at lave opgave 1? Jeg er stuck og forstår det på ingen måde og skal have lavet det indenfor 3 dage. -
Ufuldstændig og fuldstændig forbrændinger af organiske eller uorganiske stoffer
ForumindlægGælder det, at for organiske stoffer så vil der ved fuldstændige forbrændinger dannes CO2 og H2O. Men ved ufuldstændige forbrændinger dannes der ikke CO2? Men i stedet for kan det være carbon, carbonmonoxid, vand osv.? Ved forbrænding af uorganiske stoffer, for eksempel metaller, gælder det, at d... -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
Bøger på medicin
ForumindlægHej kære brugere! Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? (Helst de danske udgaver) På forhånd tak -
Hvad er en unit
ForumindlægHvad er en unit -
Finde k udefra Pka
ForumindlægHvordan finder man ka udefra pka hvis vi f.eks. får at vide at pka=9,31 -
HJÆLP!!!
ForumindlægJeg forstår ikke spørgsmål. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle kunne hjælpe
