Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 16621 til 16640 af 33233
-
løsningskurve til dy/dx
ForumindlægJeg skal bestemme løsningskurven til følgende differentialligning;dy/dx=1+x^2som går gennem punktet (1,4)Jeg ville blive glad hvis der var nogen som kunne give mig nogle "vink" til hvordan sådan en opgave skal løses... :o) -
Haster
ForumindlægJeg har en opgave der skal afleveres i aften.... men jeg er gået helt i stå.... Jeg får givet en en linging a) Bestem o´(x) og gør rede for at o(x) er en voksende funktion (dette er gjordt, med for to forskellige resultater) n-Spire: O´(x)=17-16*sin(0,16x) Wordmat: O´(x)=-0,2792527*sin(0,... -
Paraboloider
ForumindlægHar et spørgsmål i min problemformulering i mit SRP projekt som jeg ikke forstår. Der står: Afslutningsvis omtales andengradsflader i kupler og skalkonstruktioner. Specielt skal de praktiske aspekter ved bygning af paraboloider beskrives. Har gjort det for en hyperbolsk paraboloide. Skal nu bare ... -
old- Ægyptisk division.
ForumindlægJeg har haft en del problemer med denne opgave. Jeg skal forklare hvilken division, der er tale om: \ 1 3 2 6 \ 4 12 2/3 2 \ 1/3 1 I alt 5 1/3 Del af PR25 Hvis der er nogle der kan forklare mig det eller give mig et praj, vil jeg v... -
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
Matematikbog til selvstudie
ForumindlægHej, Jeg har lånt "Basal Matematik" af Allan Baktoft. I bogen er der en del opgaver man kan regne, men der er ingen løsninger, er der nogen der ved hvor man kan finde dem, eller kan Du/I anbefale andre matematikbøger med opgaver/rettelser? Bogen skal bruges til selvstudie, og niveaue... -
information om ligninger til tangenter efterlyses
Forumindlæghar en opgave, som jeg er gået helt kold i. Opgave: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet p(1,f(1)). se vedhæft! -
cos, sin hvor kommer det fra ?
ForumindlægHey har tænkt over hvordan man egentligt har fundet frem til funktionerne cos og sin og hvordan lyder forskriften....hvor stammer det fra ? Håber der nogle der kan svare eller henvise til nogle sider eller ligende mange tak -
Tangenters skæring
ForumindlægFind skæringspunkterne mellem en cirkels tangenter hvorom følgende er kendt: - Cirklens centrum og radius - En tangent-hældningskoefficient hvilket afføder to tangenter - Et tangent-punkt der ligger mellem de to ovennævnte tangenter. Dette afføder også to tangenter. Der vil være fire løsninge... -
medianer?
ForumindlægHey... nogen der kan fortælle hvordan man kan udregne medianernes skræringspunkt?? -
Plan og ligning
ForumindlægJeg er meget i tvivl om jeg har gjort det her rigtig. Nogen der kan fortælle med fremgangsmåden? -
Skifte studieretning-Hjælp søges :)
ForumindlægHejsa :) Kender nogle af jer reglerne for at skifte studieretning? Jeg starter på HTX til august, og har oprindeligt valgt biotek-mat linien. Jeg har så fundet ud af, at jeg kan få flere af mine yndlings fag (altså dem jeg skal bruge) på fysik-mat linien. Tror I, at det kan lade sig gøre? Nor... -
HJÆLP til metode i AT - HASTER!!!
ForumindlægHej. Jeg skriver i historie og matemaik om opdagelsesrejser og christoffer columbus. har bare ikke nogen ide om hvad jeg skal skirve under metode afsnittet? har kigget lidt rundt omkring, men de begreber der bliver nævnt kender jeg slet ikke. Hjælp mig, er forvirret og stresset!!! -
ET simpelt stykke, men alligevel! :-S
ForumindlægEn vinkel med toppunktet i centrum af i en cirkel (en såkaldt centervinkel) er 0,8 rad. Hvor lang en bue spænder vinklen over, hvis radios i cirklen er 7 cm? Mit bud: (pi/180)·x=0,8⇔x=(180·0,8)/pi=45,84 grader som følge af r=7cm medfølger dette 45,84·7=320,86 grader? :S -
Hjælp til SWOT på Hjem-IS
ForumindlægHejVi ska snart op og forsvare vores afsætnings projekt på 3. år - af svage sider har vi kun "Ukendt koncept i Australien" og af trusler kun "Mange konkurrenter (28 i australien)"Hvad har i ellers af forslag til trusler/svage sider?Men ja - ideen var eksport af Hjem-IS koncept... -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B's 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule! -
Litterære perioder
ForumindlægHey!Jeg er ret ny herinde, så jeg håber, at jeg gør dette rigtigt.Jeg skal til årsprøve i dansk, så jeg ville høre om der var nogen, der kunne gøre rede for nogle litterære perioder. Bare hvad der kendetegner dem, årstal osv. Det er primært Barokken, Romantikken, Oplysningstiden, Renæssancen og Æ... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Årsprøve/Eksamen
ForumindlægHej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g'er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk.... -
Ja ja ja.. .Nu er jeg her igen... Suk.
ForumindlægJa... Det er mig igen... Undskyld... Undskyld undskyld undskyld.. Men nu jeg alligevel er her spørger jeg altså.. Jeg har denne ligning vidst nok 2.grads.. x(x-3)(4-2x)=0... Nogen der vil hjælpe og kan forklare hvordan de gør?
