Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 16641 til 16660 af 135334
-
Plasmid vs. mtDNA - eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på et plasmid og mtDNA? De er begge ringformet og indeholder begge DNA, men hvad er forskellen? Håber I kan hjælpe. Vh. Line -
Eksams opgave fra 2006
ForumindlægEn patient skal ligge med det ene ben i stræk. Et lod ophænges i en snor, som er fastgjort i loftet. Benet hviler på en pude, og ved hjælp af to trisser trækker snoren i en ring, der er anbragt om patientens ankel. Loddets masse er 5,6 kg.Snorkraften har samme størrelse overalt i snoren.b) Bestem... -
Produkt til historie eksamen
ForumindlægHej Vi har trukket mundlig historie og har valgt underemnet Holocaust. Vi skal derfor lave et produkt og vil derfor høre en der var en der kunne have en god ide til hvad det kunne være. det ville være en stor hjælp hvis nogen ville hjælpe med dette :) -
Eksamen - 9 klasse
ForumindlægHowdy'partners! smack my ass and call me cowboy! har brug for hjælp. ved godt det er meget at spørge om, men er der nogle som ligger inde med en masse forsøg og viden omkring: Atmosfæren Vand Ioner & Salte Metaller Mere om atomer Syrer og baser Atomer & Molekyler Kerneenergi Det var det - t... -
spansk mundtlig oplæg til eksamen
ForumindlægHej, er der nogle herinde der har været oppe i spansk og har nogle guldkorn eller talepapirer om emnerne Storby: ensomhed, fremmedgørelse, anonymitet, kriminalitet Immigration: grunde til at immigrere fritid, arbejde, familieliv, rejser så ville I gøre mig rigtig glad, da jeg skal op og trække ... -
Dansk mundtlig eksamen emne
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "Samfundsbilleder" til min mundtlige danskeksamen på efterskole. Jeg har brug for nogle ideer til nogle tekster (eller billeder, film, o.s.v) som jeg kan analysere. Det skal bare været noget som beskriver samfundet. Som fx En københavner i Jylland af Dan Turel... -
overgangen fra barn til voksen EKSAMEN
Forumindlæghej alle sammen! jeg har lige trukket emnet "overgangen fra barn til voksen", kender i nogen gode tekter der omhandler den slagt???? eller digt, sange og så videre.... de må også gerne (behøves ikke) omhandle noget omkring dem selv! altså hvordan de har det og hvordan de udvikler sig! ... -
bevis til matematik eksamen
ForumindlægHej jeg har fået en spørgsmål i differentialregning hvor jeg skal redegøre for montoniforhold nulpunkter ogog hvordan differentialkvotienten finde ved en selvvalgt funktion ved brug af 3 trinsreglen. I min besvarelse skal der indgå minds 1 bevis, og mit spørgsmål gå ud på hvis jeg differentier ... -
hjælp til samfundsfags eksamen, den er igang !!!
ForumindlægHej kære mennesker, jeg har lige trukket i samfundsfag, og nu har jeg 24timers forberedelse. Jeg kunne godt bruge hjælp eller nogen idér omkring et produkt, men også bare generele forslag og idér til fremlæggelsen :-) her står alt info jeg fik ordret : Emne: De politiske partier og ideologier s... -
eksamen: hvilket år?
ForumindlægHvilket år stammer eksamensopgavesættet om "at fare vild" (hvori der bl.a. er et billede af 2 labyrinter)? -
mundtlig matematik eksamen!
Forumindlægjeg skal snart op i mundtlig matematik. går i 10. klasse. er der ikke nogen som har nogen noter jeg kan få? vi har arbejdet med: tal og algebra, funktioner, økonomi, Geometri & statistik og sandsynlighed. håber der er nogen der kan hjæpe :) -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
Gittermetoden og ballonmetoden - Eksamen!
ForumindlægHej Hvad er gittermetoden og ballonmetoden? Mvh. Frederik -
Fysik eksamen imorgen.
ForumindlægHej alle Har trukket; Energi. Du skal mundtligt præsentere emnet: Mekanisk energi og energiomsætning. Stikord: Kinetisk og potentiel energi, arbejde, energiomsætning, energibevarelse og effekt. Har rimeligt svært ved det førnævnte, og ville høre om der var nogen af jer der havde nogle forsla... -
eksamens opgave nr. 3.039
ForumindlægHej.. kan det passe at jeg skal løse denne opgave vha. parialintegration. int sinx^2*(1-cosx) f(x) = sinx g(x) = 1-cosx F(x)= -cosx g´(x)= sinx -
Bio eksamen i muskelfysiologi
ForumindlægHej nogen der kan forklare mig det på billedet? Er det bare et billdet af et tværsnit af en muskel hvor man kan se z-linjer, akinfilamenter og myosinfilamenter? -
24timers eksamen :0
ForumindlægHar trukket: Forhold der påvirker køretøjers bremselængde. Har i nogle forslag til hvad jeg lave af forsøg? HSR en bil til rådighed :) tak hilsen Kathrine :) -
matematik C - eksamen
ForumindlægNår man skal op til matematik C, er det så uden hjælpemidler den første og med de tre sidste? Har søgt overalt men kan ik finde noget specifikt og der er ikk nogen jeg kan spørge :( -
Eksamen eller FSA.- experiences.
ForumindlægGodaften allesammen, (: jeg tænkte lige på at oprette et indlæg, hvor folk kunne skrive om deres eksamensoplevelse (eller prøve), hvordan det gik, hvad de gjorde osv. da det ville være spændende at læse om og få et overblik. Lyder måske dumt, but join me if you want og hvis du synes,det er latt... -
Medbringelse af materialer til eksamen?
ForumindlægJeg skal snart til fysikeksamen, og er i gang med forberedelse af forsøg. Jeg er imidlertid stødt på en problemstilling, der kræver svar. Vi trækker et emne, hvor vi efter 30 min. skal i skolelaboratoriet, hvilket vi ikke må forlade, før forsøget er overstået. Hvis det nu forholder sig sådan, at...
