Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16661 til 16680 af 27879
-
Teori til Samfundsvidenskabelige metoder
ForumindlægHey! Jeg skal skrive 3 siders teori om de Samfundsvidenskabelige metoder. Dog har jeg svært ved at finde dybdegående teori om dem. Har fundet enkelte pdf'er om emnet men kun meget overordnet. Har nogen nogle gode links eller lignende? -
overgange
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med de her spørgsmål Problemer med overgangen fra U-lan til I-Land? Hvorfor er kina gået i en kapitalistisk retning? Hvordan var det lukkede, kommunistiske Kina? Har i nogle hjemmesider hvor der står noget om emnet, eller måske ved i noget om det. tak for hjæl... -
Orbitaler - kvantekemi
ForumindlægHej, jeg har om emner kvantekemi i kemi nu, hvor vi gennemgår obitaler. Jeg har virkelig svært ved at forstår det med orbitaler. Har ooglett her og der, men har stadig ikke helt forståelse for det. Er der nogle, som kende nogle gode fagbøger omkring det - eller nogle gode videoer? Tak på forhånd. -
HJÆLP TEP !
ForumindlægHej studerende på HF! Jeg skal skrive TP og står på helt bar bund til, hvordan Synopsen skal opbygges og, hvordan man skal bære sig ad med den.. Skal skrive i Dansk A og Historie B emnet er: Nationalisme Skal man både skrive problemstilling og problemformulering - hvad er forskellen enlig? ... -
Hopes and Dreams
ForumindlægHej. Vi skal skrive en englesk stil, som emnet skal være "Hopes and Dreams." Den skal være fra 2 til 3 sider. Jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive om. Jeg har tænkt på et essay, men 2 til 3 sider er ret meget. Eller en historie, men ved ikke hvad for en. :) -
HJÆLP
ForumindlægHalloo, håber at der en eller anden der kan hjælpe mig. Jeg skal til at skrive en introducerende artikel, til et ungdomsblad. Er der nogen som har et emne jeg kan skrive om? Jeg er hel tom for ideer. -
DIO Bæredygtihed
ForumindlægHej alle :) Jeg skal have valgt mit emne til DIO, men jeg føler mig ret meget på bar bund. Vores overemne er bæredygtighed og jeg vil gerne skrive i enten dansk/engelsk, engelsk/IØ eller dansk/IØ. Er der nogle som har bare nogle løse ideer?? -
Hjælp!
ForumindlægJeg har trukket emnet "Flugt" til eksamen og jeg kan simpelhen ikke finde en tekst, billede osv, som har noget med flugt at gøre. Kan jeg få hjælp eller eksempler til at finde noget her? -
Synopsis Dansk- Science fiction
ForumindlægHej, har trækket emnet Science fiction som jeg skal gå op til eksamen med. Skal finde en Science fiction novelle, som kan perspectivere til to af disse science fictions noveller; Terra, Eva og Ude af mit gode skind. Kan i hjælpe? -
Dansk eksamen i 10 klasse, hjælp
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til min dansk eksamen. Jeg har trukket emnet: 1980érne fagartikler. Men det er ikke lykkedes at finde nogle artikler. - Kender i måske nogle eller nogle gode sider hvor man kan finde artikler om 80érne, ville det være en kæmpe hjælp? Tak på forhånd:) -
Logarimter - perspektivering
ForumindlægJeg har forberedt et bevis til imorgen angående logaritmer, men jeg manlger lidt noget som man kan "perspektiverer" logartimer til. Altså til en evt. eksamen kan man komme ind på ....... i forlængelse med logaritmer. Jeg manlger bare nogle stikord til emner man kunne snakke om. -
HJÆLP samfundsfag mundtlig eksamen markedsøkonomi og blandingsøkonomi
ForumindlægHej, Jeg har trukket samfundsfag, og mit emne er markedsøkonomi og blandingsøkonomi. Min trukket problemstilling er: Hvordan kommer markeds- og blandingsøkonomi til udtryk i dagens Danmark? og findes der problemstillinger ved disse typer økonomi? Jeg ved virkelig ikke, hvordan min problemsti... -
Synopsis til dansk
ForumindlægHar trukket emnet identitet til den danske mundtlige eksamen, som jeg skal lave en synopsis til i 9. klasse, kan I komme med forslag til hvilket billede eller tekst/historie, jeg kan analysere? Vil helst analysere et eventyrhistorie, da jeg vil perspektivere den til - På forhånd tak -
blod og hjerte
ForumindlægJeg har valgt emnet blod og hjerte i naturevidenskabe mundtlig eksam. Jeg har desperat brug for hjælp til følgende Punkter: 1. Opbygning 2. Funktion 3. Kredsløb 4. Respiration -
Omskriv
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med at omformulere denne sætning? "Såleds var Freuds psykoanalyse, skole og opdragelse, seksualdebat og kvindefrigørelsen emner, som de kulturradikale deltog aktivt i, alle med i 'frisættelsen og udfoldelse' som bærende element" -
L.O.C ung for evigt
Forumindlægjeg har trukket musikvideo til dansk mundtlig og valgte at tage udgangspunktet i L.O.C ung for evigt og jeg erhelt stoppet og ved ik hvor jeg skal begynde, nogen der har haft om den samme emne ??? -
Artikel
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk til juni og har trukket emnet "at være anderledes - avisens genre" jeg har valgt den her artikel, men kan ikke finde ud af hvilken form for artikel det her? https://apps.infomedia.dk/mediearkiv/link?articles=e72f979e håber i kan hjælpe -
Prøveoplæg til dansk eksamen?
ForumindlægJeg har trukket emnet ofring. Er der nogle som kender nogle gode tekster, som man kan bruge til sit prøveoplæg? Desuden skal jeg perspektivere til romanen “Intet” af Janne Teller... Tusind tak på forhånd:)) -
Dansk eksamen ~ HJÆLP!!
ForumindlægKender I nogle tekster, hvor emnet ofring indgår i? Skal bruge det til min dansk eksamen. Vi har bl.a. læst romanen “Intet” af Janne Teller. Men mangler en tekst jeg kan bruge som prøveoplæg:) -
Konspirationsteorier i Danmark
ForumindlægHej. Jeg har prøver i 9. klasse, og mit emne i Historie er konspirationsteorier. Jeg ville derfor spørge, om der er nogen, somkender nogle konspirationsteorier i Danmark, eller konspirationsteorier som omhandler Danmark i en hvis grad. Mvh Adam
