Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 16681 til 16700 af 77388
-
Forklarelse?
ForumindlægHej, en dag var jeg fraværende fra skolen, min klasse havde fysik og fik lært følgende (vedhæftet fil). Da jeg kigger på det, er jeg helt blæst væk. Det har jeg aldrig set eller hørt om. Har spurgt nogle fra klassen de kunne heller ikke forklare det. Jeg håber der er nogen, der kan simplificere... -
Træt, træt, træt!
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg går i 99;ende klasse, og jeg er egentlig overordnet set glad nok for skolen. Jeg ligger meget middelmådigt fagligt, men jeg får gode karakterer i f.eks standpunkt. Lige for tiden har jeg dog enormt svært ved at finde motivationen til noget som helst, og jeg er TRÆT ... -
Produkt til historie
ForumindlægVi har til eksamen i 9. klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj. På forhånd tak! -
små matematik opgaver.
Forumindlægreducer: 3*(5a-2b)-2b = 15b+4b har jeg gjort det rigtigt? (a-2)*(3+a) hvordan reducerer jeg den? hvordan finder man kvadratrøden af 12? Forholdet mellem 10 og 5? 1/2 - 2 - 50 - 5 hvordan skal man gøre deT? håber nogle vil forklarer det til mig, da vi skal op i dem der færdigheds sæt, og vil... -
DISPOSITION, ENGELSK MUNDTLIG
ForumindlægHej alle sammen! Jeg står og skal op i Engelsk mundtlig, 9. klasses afgans eksamen. Og jeg er har aldrig været helt så fantastisk til at lave dispositoner.. Er der nogle af jer der evt. kan give mig nogle fif, råd, and what so ever, til at skrive en kanon god disposition. Jeg vil v... -
Rette essays?
ForumindlægHey alle sammen! nogen der har lyst til at rette 2 essays, med samme emne, fra prøven i dag (9. klasse dansk skriftlig eksamen), og evt. give os en karakter? Vi kunne godt tænke os et billede af, hvor vi ca. ligger. :D -
Identitet - Fordybelsesområde
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i 9 klasse. Jeg har trukket fordybelsesområdet Identitet. De opgivelsesemner jeg skal perspektivere til er - Catwalk, novelle. - Jeg en grovbolle, essay. - Et dukkehjem, drama. - Tolvtal i livet, lyrik. - De hvide mænd, roman. Kender i nogle noveller, essays el... -
Perspektivering af "Klokken"
ForumindlægHar trukket tekster fra romantikken som mit fordybelsesområde i min 9. klasse eksamen, og tænker umiddelbart at analysere Klokken af H.C. Andersen. Jeg skal perspektivere den til en af de følgende tekster: Der er et yndigt land I Danmark er jeg født I en landsbyskirke Nattergalen Den grimme... -
moderne tekster skrevet i din egen levetid
Forumindlæghej derude :) min veninde og jeg står og skal til eksamen i 9 klasse, her om ik så længe. vi trak begge " moderne tekster skrevet i din egen levetid " så vi ville høre om i havde nogle kilder omkring hvad der skete i perioden fra 1993 - 2012. Håber i kan/ vil hjælpe os. på fo... -
Forslag til tekster under emnet "at søge grænser"
ForumindlægJeg er en 9. klasse der skal op i prøveform B til dansk mundtlig eksamen. Jeg har trukket fordybelsesområdet "at søge grænser" under hovedemnet "eksistens", men jeg kan ikke rigtig finde nogle gode tekster under fordybeksesområdet. Kan i komme med nogen gode forslag til te... -
Digt om svigt
ForumindlægHej! Jeg har trykket emnet "Svigt til min 9. klasses dansk eksammen, og jeg har ledt overalt efter noget lyrik som passer til min emne, men jeg er helt på bar bund! Er der nogen der kender et digt der handler om svigt, er jeg meget interreseret! På forhånd tak Sofie -
Debatter i retspolitik / udvisning
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op til eksamen i samfundsfag 9. klasse, og vil derfor spørger, om nogen af jer eventuelt kan besvare dette spørgsmål: Er der nogen debatter om retspolitikken i danmark? Jeg tænker lidt på, at eventuelt snakke om debatten om Levakovic m.m. Men jeg er lidt i tvivl. ... -
HJÆLP TIL OMFORMULERING AF TEKSTSTYKKE
ForumindlægHej alle, Om to dage skal jeg op i mundtlig tysk eksamen i 9. Klasse. Jeg har skrevet en tekst, som jeg selv er ret godt tilfreds med, problemet er bare at den er for kombliceret til at kunne huske. Jeg håber derfor desperart at der er en her inde der er i stand til at hjælpe mig med at omformul... -
Minoriteter? WHAT?!
ForumindlægHeej Alle derude. Jeg skal øve til samfund-eksamen, og er igang med demokrati... - Jeg skal til at skrive om 9;9;inklusion af minoriteter9;9; :/ Har prøvet at google mig frem til hvad det er, men kan slet ikke finde en rigitg beskrivelse af det :/ Det skal lige siges at ... -
De kloge, hjælp?
ForumindlægHej, jeg ville virkelig gerne have nogle gode informationer/råd til at lave en analyse af en tekst/tekster.. Jeg går i folkeskole(snart 9 klasse) og der kommer altid et eller andet med analyse af en tekst i hæfterne til eksamen har jeg hørt.. jeg vil gerne lige have nogle råd fra jeres side? Tus... -
Hvilken karakter får jeg??
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har lige været oppe i dansk skriftlig eksamen i 9. Klasse. Jeg valgte at skrive et essay. Temaet var mobning på sociale medier. Jeg misforstod opgaven,og skrev et essay om mobning generelt. Det blev rigtig godt, men kom til at vælge et forkert emne. Så hvor mange karak... -
Analyse og synopsis af Rap Tekster
ForumindlægHej, jeg har problem med analyse rap tekst, jeg har trakt en lyrik så jeg valgt en tekst den hedder "Rap er..." af Stik Op Jakob. Ved i hvordan analyse en rap tekst ? Det til mundtlig eksamen fra Dansk og jeg skal skrive det på denne mandag, og ved i måske hvor mange ord skal have en a... -
endelser
Forumindlæghey Jeg skal snart til 9. klasses eksame og har derfor tjekket mine fejl på mine diktater ( det er nemlig her jeg for dårlige karekter) de fleste af mine fejl var ved endelserne og vil derfor spørge om nogen kendte et link til at kunne øve mig på forskellige ord? ;) -
Dansk mundtlig hjælp
Forumindlæghej jeg skal snart til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse, og har virklig brug for hjælp. jeg har om dokumtarer om samfundsforhold, og har valgt at analysere Adoptionens pris, men jeg ved ikke hvilke tekster jeg skal tage og den er god nok. skriv kom med alt det feedback i kan give mig. ... -
Døden
ForumindlægHejsa! Jeg har trukket emnet "døden" til min mundtlige eksamen i 9. klasse, men jeg ved ikke hvilke tekster, jeg skal vælge. Har i nogle idéer til en tekst eller to, som er forholdsvis let at forstå, og som selvfølgelig omhandler døden?? Håber på din/jeres hjælp:))
