Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16681 til 16700 af 29671
-
HASTER - 24 imers eksamen -
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har her til morgen trukket, mit samfundsfag B eksmaen sæt, og det er den klemte velfærdsstat der er tema. Det er sådan okay lige til, at gå til, men ville være rart med lidt indput. Jeg har indtil nu, tænk klemmerne, lav/høj kunjunktur, evt. velfærdsmodellerne. Jeg sy... -
Hitler og nazismen
ForumindlægJeg vil gerne i min AT-synopsis skrive noget om Hitler og hans ideologi/parti. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i historie og samfundsfag .. Men jeg har svært ved rigtig at få den samfundsvidenskabelige del ind. Såsom fx hvilke teorier man kan bruge osv. Nogen der har nogle forslag ? -
Spilteori og information
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP og skal skrive om spilteori i forhold til noget samfundsfag. Jeg er gået i stå og vil gerne have lidt hjælp til at forklare "Fuldstændig information" og "perfekt information" og gerne disses modsætninger. Håber i forstår hvad jeg mener og vil hjæl... -
Opgave - spørgsmål - velfærd
ForumindlægHeeeeeeeeeej (: Jeg har fået en opgave i samfundsfag, hvor jeg skulle besvare en del spørgsmål, men jeg er gået i stå ved et spørgsmål. Spørgsmålet lyder følgende : Hvilke velfærdsudfordringer står DK overfor? Begrund. Er der nogle, der kan komme med nogle hint, links, så jeg kan få det besvare... -
Huntington - Hvorfor vestlige civilisation og ikke kristne?
Forumindlægvidste ikke helt om det skulle være under religion eller samfundsfag, men her er mit spørgsmål så. Skal i min synopsis opgave beskæftige mig med huntington også faldt jeg over at det hedder den vestlige civilisation og ikke kristne? hvorimod det hedder den Islamiske civilisation Nogen der har e... -
Sådan vindes valget 2007 !!
ForumindlægHej Alle.. Håber der er nogen der kan hjæpe mig med at komme i gang med en samfundsfags opgave. Jeg er blevet bedt om at skrive et NOTAT til hvordan Anders Fogh Rasmussen og Venstre vinder folketingsvalget 2007 Der skal i udarbejdelsen af notatet tages hensyn til overvejser af bl.a. Vestres Ker... -
Import og eksport
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver samfundsfags opgave om økonomi. Jeg ved godt hvad de to begreber "import" og "eksport" er, men er der nogen der kan give en kort, præcis forklaring på hvad import og eksport er? Det ville være kanon hvis i kunne svare hurtigt, da jeg afleverer fre... -
emne
ForumindlægHey Vil hører om der er nogen der har en idé til et emne, hvor fysik og samfundsfag skal indgå? jeg havde først om nanoteknologi, men det var for bredt så nu står jeg faktisk og mangler et emne. Jeg kan heller ikke nå at skifte fag, så er lidt lost. Tænkte på om man ikke kan skrive om stamcelle... -
Rettelse af min SRP mod betaling?
ForumindlægHej kære studiept brugere:) Jeg leder efter en som er interesseret i at rette min færdig skrevet SRP mod betaling :-) Jeg har diverse spørgsmål til den som jeg er i tvivl om.. Jeg skriver om "Det Amerikanske Valg 2008" i Engelsk - Samfundsfag. Kontakt mig hvis dette har nogen for int... -
hvilken type økonomisk politik er skattestop?
Forumindlægjeg har sagt at det må høre ind under finanspolitik, da finanspolitik handler om at ændre de offentlige udgifter og indtægter. Her ændres det, ved at fastlåse skatten og afgifterne. men er der andet der også spiller ind? men det er vel ikke rigtig nok - hvordan kan jeg få mere med så det lyder... -
hej er lidt blank med hensyn til et spørgsmål angående ideologierne
ForumindlægHej Jeg står og skal aflevere en samfundsfags opgave om et par dage. delvis af opgaven lyder sådan her : Diskutér ideologiernes betydning for vælgere og partier i det senmoderne samfund. Jeg har ikke haft mulighed for, at konsultere min lærer omkring det. Jeg håbede på, at det var nogen der kunne... -
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter?? -
Flere kvinder på topposter i DK
ForumindlægHej... Jeg skriver i samfundsfag og historie. Jeg mangler stof til mit emne og jeg mangler at finde en vision. Mit spørgsmål lyder så som følgende: Hvem har fremlagt en vision om at der skal flere kvinder på topposterne i DK? (<-- skal helst være en veldokumenteret vision) Og hvad mht. materi... -
Miljøpolitik
ForumindlægGod eftermiddag med jer. Jeg sidder og skal skrive min 3.g synopsis opgave i fagene biologi og samfundsfag, om miljø og klima. Jeg har derfor meget brug for at vide noget om hvad regeringens miljøpolitik og fremtidsplaner er. er der nogen der kan hjælpe med links eller bare kan det hele udenad? ¨... -
AT - CO2 reducering
ForumindlægHej jeg er i gang med min AT synopsis, og jeg skal skrive lidt om hvilke økonomiske fordel DK kan have ved at reducere CO2 forbrug og udslip Mine fag er Samfundsfag og Naturgeografi Jeg har selv skrevet lidt om udvikling af teknologier og produkter der kan reuducere CO2 forbrug og dermed sælges... -
Økonomiske fordele ved CO2 reducering
ForumindlægHej jeg er i gang med min AT synopsis, og jeg skal skrive lidt om hvilke økonomiske fordel DK kan have ved at reducere CO2 forbrug og udslip Mine fag er Samfundsfag og Naturgeografi Jeg har selv skrevet lidt om udvikling af teknologier og produkter der kan reuducere CO2 forbrug og dermed sæl... -
Feedback på problemstillinger?
ForumindlægJeg skal i samfundsfag og dansk skrive om Fukuyama's teori om "historiens afslutning" og om det kan ses som e postmoderne vision. Jeg har opstillet nogle problemstillinger og ville høre om der er nogle der vil kigge på dem og give noget feedback på dem ift. hvordan jeg har grebet ... -
Metoder i EØ
ForumindlægI AT er det nødvendigt at man viser man mestrer fagets metoder... Jeg har selv matematik/fysik, jeg har haft samfundsfag på C-niveau(det tætteste vi kommer på EØ) og har nu haft EØ siden i sommers... Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad "fagets metoder" er, indenfor EØ... Nogen der g... -
individets identitetsdannelse i det senmoderne samfund
ForumindlægHeej alle, jeg skal skrive en samfundsfags opgave hvor det ene spørgsmål hedder. - Diskuter, i hvor høj grad det nationale tilhørsforhold spillet en rolle for individets identitetsdannelse i det senmoderne samfund. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal svare, håber der er nogen der gider hjælpe. ... -
Relative tal
ForumindlægHey. Jeg laver pt. en samfundsfag/matematik opgave, hvor jeg skal opstille en tabels centrale indhold i RELATIVE TAL, som der står fx kan være procent eller index. Men spørgsmål er så kan RELATIVE TAL godt være kriminalitet pr. indbyggere som hverken har noget med procent eller index at gøre ?
