Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16701 til 16720 af 29671
-
Statskundskab eller lign.
ForumindlægHej derude. jeg er snart færdig med 3.H og skal snart ha fundet ud af, hvad jeg skal læse videre som. Min store interesse er samfundsfag/international økonomi. Derfor har jeg set meget på statskundskab, som en mulighed, men jeg kan ikke rigtigt andre ting man sådan kan læse, hvis man har den in... -
Projektopgave
ForumindlægJeg skal skrive projektopgave i HF meget snart, men jeg er helt lost :(. Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive om, og jeg kan ikke komme på gode ideér... Fagene skal nok være samfundsfag c og historie b eller religion c og historie b. Jeg håber virkelig i kan komme med gode idéer... På fo... -
Hvad er en borgerlig regering?
ForumindlægHej der ude Jeg er i gang med at læse samfundsfag og er stødt på følgende: hvad er en borgerlig regering? Har vi en anden type regering end den borgerlig? Hvad er rød og blå blok? Og hvor sættes de konsevative i denne situatuon ? Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe Tusind tak på... -
Økon. Ulighed! HJÆLP, NU!
ForumindlægEr i gang med at skrive SRO om Økonomisk ulighed i samfundsfag og matematik, og kan slet ikke få startet! Nogle der har gamle opgaver el.l. omkring dette? Det første spørsmål lyder: Redegør for de forskellige ideologier eller partiers holdning til økonomisk ulighed. hmmmm? hjælp søges meget... -
International Politik
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået en samfundsfag aflevering som jeg er meget i tvivl om. Opgaveformuleringen lyder: Diskutér, i hvor høj grad Anders Fogh Rasmussen har fået ret i, " at vi vil se en mere multilateral tilgang til international politik fra amerikansk side". Jeg er lige i tvivl om h... -
Måske meget enkelt?
Forumindlæg- Men ikke for mig, derfor har jeg nogle spørgsmål til samfundsfag som jeg håber en/flere kan hjælpe med at forklare på en forståelig måde (: - Jeg har kigget på dem. 1. Hvordan føres indkomstpolitik? 2. Hvad påvirker landets konkurrenceevne? 3. Hvad er indkomstpolitikkens følger for inflationen... -
Adfærd på nettet
ForumindlægVi er et par gutter der arbejder med sociologi i samfundsfag, hvor vi har valgt at arbejde med unges adfærd på nettet, vi håber i vil bruge 2 min af jeres tid på at svarer på vores spørge skema. på forhånd tak. http://undersoeg.htxere.dk/index.php?sid=58619&newtest=Y Hilsen 5 gutter:) -
Metode --> Historie og Samf
ForumindlægHey Alle.. Jeg skal op i AT eksamen allerede d. 9 maj, så forberedelserne er i fuld gang.. Jeg er dog blevet i tvivl om metode.. Mit emne er Kina i den nye verdensorden, Historie og Samf. Er en metode fx historiske betragtninger (man ser tilbage med eksempler fra fortiden) og vurderer om såda... -
Sociologi hjælp!
ForumindlægJeg skriver lige nu en SRP i dansk/samfundsfag, og har i mit redegørende spørgsmål fået til opgave at redegøre for identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Og jeg har indtil videre skrevet om Anthony Giddens, men min lærer har forslået Ulrich Beck og hans teori om risikosamfundet. Men jeg har... -
Valutakurs - dollar og yen?
ForumindlægHello :) Jeg sidder og kæmper med noget samfundsfags, og ville høre om nogen har nogle bud på, hvorfor kursen for hhv. US-dollar og japanske yen er faldet siden 2001? Jeg har skrevet lidt om 11. september og udgifterne til krigen mod terror, men det er ikke helt nok. Vil især gerne vide noget om... -
hjælp, srp pls :((((((
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude der kunne tænke sig at rette eller kigge min SRP opgave, er dog ikke færdig med den endnu, men kunne godt tænke mig noget respons og sikre mig, at jeg er på 'rette' vej. Jeg skriver i fagene dansk A og samfundsfag A, hvor mit emne er identitetsdannelse i det s... -
SØGER SRP HJÆLP med BETALING
ForumindlægHej alle venlige sjæle, Jeg er en ivrig ung pige, som søger hjælp til min SRP i fagene samfundsfag og matematik. Skriv hvis I har viden indenfor samf/mat og ungdomskriminalitet. BTW. søger ikke en til at lave min opgave, men blot hjælpe. Betaler dog gerne hvis jeg kan få god hjælp af dig. -
2.g
ForumindlægJeg skal snart til at skrive et 2.g studieretningsprojekt og har valgt fagene engelsk og samfundsfag. Men jeg er lidt på bar bund om hvilket emne jeg skal tage og skrive om. Det skal fylde 8-10 sider og det må meget gerne være en bog / film. Så hvis i har nogen idéer er det meget meget velkomment... -
AT2010: Olympiske Lege?
ForumindlægDe første moderne lege blev afholdt i 1896, og derfor falder OL ind under tidsperioden i årets AT-emne. Jeg tænker så, om det kunne grejes ind under årets emne? Jeg er ikke så god til at forstå selve opgaven, så er ved at greje om jeg kan fokusere på OL. Fagene skal helst være samfundsfag og da... -
Gymnasiets finansiering og målsætning?
ForumindlægJeg er ved at skrive en samfundsfags opgave om gymnasiet, og har i den forbindelse brug for at vide følgende: Hvordan var gymnasiet finansieret under amterne? Hvilken målsætning havde gymnasiet under amterne? Hvilken målsætning har de nu som selv ejende? Hvis I kan svare på nogen af spørgsmål... -
Nogle der kan hjælpe?!
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min SRO (studieretningsopgave) og jeg skal skrive i matematik og samfundsfag Men mit store problem er at jeg ikke ved hvordan den skal skrives.. er der nogle der har et eksempel på en opgave, så jeg bare kan få en fornemmelse af hvordan det skal bygges op osv. Det v... -
eksamen
ForumindlægHey, jeg skal til eksamen i At om ikke så længe. Jeg har haft om emnet global opvarmning i Samfundsfag og naturgeografi. Mit spørgsmål er så hver meget man skal gå i dybden med tingene, for man har jo kun ca. 10 minutter til at snakke i, og man kan jo snakke om den globale opvarmning i flere time... -
HJÆLP - Synopsis???
ForumindlægHej jeg sidder og kæmper med en synopsis, fagkombinationen er dansk og samfundsfag, hertil skal jeg bruge den komparative metode og retoriske virkemidler, problemet er bare jeg aner ikke hvad det er?! desuden lyden opgaven på INDVANDRE OPRØR FEB. 2008 - nogen der har en lille ide om hvad jeg ka... -
AT eksamen mandag!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal op i AT eksamen mandag morgen. Fagene er religion og samfundsfag. Emnet er terrorisme. Jeg er i vildrede mht. metoder - er der nogen, der kan hjælpe mht. forståelen af metoder? Hvis der er nogen, der har tid og lyst til at give lidt feedback på min synopsis, vil jeg meget g... -
Hvordan virker visioner i den enkelte fakultet?
ForumindlægHej :) Jeg skal op og forsvare min synopse i AT13 i morgen. Jeg skriver i Historie (som samfundsfaglig) og engelsk (humanistisk). Den vision jeg skriver om er Martin Luther Kings vision om end bedre fremtid for afro amerikanerne. Vi skal beskrive hvordan visioner fungerer inden for de pågældende...
