Søgning på: SRP historie. Resultater: 16721 til 16740 af 22627
-
AT Årsprøve, haster!
ForumindlægHej alle brugere Jeg står i den situation at jeg imorgen skal op til årsprøve i AT, i fagene historie og engelsk. Mit overordnede emne er "Overvågningssamfund". Jeg har udarbejdet en synopsis til dette. Jeg har dog et spørgsmål vedrørende strukturen af mit oplæg. Er der nogen der har no... -
HJÆLP!- vietnamkrigen
ForumindlægHej. Jeg mangler at svare på et af mine spørgsmål til historie imorgen. det lyder sådan her: Hvordan og hvornår sluttede vietnamkrigen og hvad har den betydet for nutiden? Jeg ved at den 30 april 1975 nedbrydes regimet Saigon men er der nogle søde mennesker der ved om det var krigens slutning ... -
Hjæælp til histoire
ForumindlægEr der en eller flere kloge, der kan hjælp mig med historie: I. Fra krig til krig – 1914-1945 1. Hvad var årsagerne til Første Verdenskrig? 2. Hvor og hvordan blev krigen udkæmpet? 3. Hvordan kom kommunisterne til magten i Rusland? 4. Hvad blev krigens udfald og hvilken rolle spillede USA... -
Hjælp til problemformulering.
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie i morgen, og jeg mangler en problem formulering, for at komme i gang. Jeg har trukket: Antikkens Grækenland - Sparta og de 300. Jeg synes dog ikke, at mine kilder omhandler Sparta og de 300. De handler mest om Athen og demokrati. Nogle der har en idé? På forhå... -
renæssance og reformation
ForumindlægHej alle jeg er igang med at læse til historie og er nået til emnet "middelalder og renæssance". Men "reformation" er dukket op igennem min læsning, og jeg er i tvivl om hvad der menes med det. For renæssancen og reformationen er vel ikke det samme? Eller er det fordi tiden fr... -
antikkens værdier
ForumindlægStår og skal til eksamen i morgen i det antikke Grækenland i historie. I en af kilderne er det beskrevet at vi idag bruger og misbruger antikkens værdier, idealer og kultur, såsom kropsidealer i reklamer, film der er baseret på oldtidens Grækenland (Troja, Alexander og Gladiator blandt andet), de... -
Gennemsnit
ForumindlægHejsa! Mit gennemsnit (før jeg afgav min historie eksamen) var på 9,9. Har nu været oppe, og fik 7 (fik dog 12 i årskarakter - ja, det er en bitterhed at falde). Men hvad betyder det for mit snit? Karakteren tæller jo for 2, men betyder det så, at mit snit falder fra 9,9? -
Borgerretighedsbevægelsen - litteratur og vinkling på emne
ForumindlægJeg er i den situationen, at jeg skal i 3.g efter sommerferien, hvorfor jeg gerne vil begynde at læse om borgerretighedsbevægelsen allerede nu. Er der nogen, som har nogle gode forslag til bøger og evt. vinklinger til emnet, således at jeg kan komme godt fra start? Jeg har tænkt mig at skrive i ... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
Temaet i "Ægtestand"
ForumindlægJeg sidder og arbejder på de afsluttende faser i min litterær artikel af "Ægtestand, og jeg sidder og grubler over hvad temaet kan være i historien. Det er ikke så meget at jeg ikke kan sætte ord på det, men at jeg mere mangler et konkret ord jeg kan benytte. Help plz -
Dansk historieopgave
ForumindlægHej folk! Jeg er efter 4 dages hårdt arbejde blevet færdig med min DHO, og ville spørge om det er muligt om nogen kan rette den? Opgaven tæller meget til vores historie karakter, og jeg vil være utrolig glad hvis nogle havde til til at rette den! På forhånd tak! :-) -
Komposition i fantasy genre.
ForumindlægJa, jeg skal lave en bograpport samt analyse af en "Djævelens Lærling", og skal skrive hvordan forfatteren har opbygget handlingen, om der fx er flash backs, en ramme, fremadskridende, eller om historien følger et bestemt mønster fx hjem-ude-hjem? Nogen som har læst bogen, der evt.... -
Hjælp til Den Kolde Krig!
ForumindlægHej. Hej sidder og laver historie fremlæggelse om den kolde krig og har 2 sprørgsmål: - Hvordan sluttede den kolde krig egentlig? - Fik Østeuropæriske lande ikke lov til at modtage mashall-hjælpen. Eller gad de ikke have den? (er lidt usikker, da der står 2 forskellige ting) - Håber I kan ... -
engliish. plzz help :(
ForumindlægSkriv en historie på ti linjer, hvoraf 5 er i datid og 5 i nutid. Vær opmærksom på at grundled og udsagnsled passer sammen. Sæt kryds under grundled og bolle under udsagnled. Jeg jeg ved ikke om det her nok til datid, og eller om der findes noget fejl i? hvis der fejl, kan i plezz ret det til... -
HJÆLP til problemformulering
ForumindlægJeg har begyndt på min problemformulering og jeg vil gerne spørge nogle af jer erfarende hvad i tænker med mine afsnit. Er der noget jeg skal uddybe, noget der skal ændres eller hvordan billeder: https://imgur.com/a/SzXsfXp Jeg har om manhatten projekt med Fysik B og Historie A Jeg har linket ... -
Novelle krav?
ForumindlægHej med jer, jeg skal skrive en novelle her til imorgen, og så nævnte min lærer lige noget med, at en novelle var 10 gange sværer end en almindelig historie.. Og så tænkte jeg om der er nogle helt standart basis krav for en novelle? Jeg går i 8 ,men opgaven er fra en afgangsprøve i dansk for 3 år... -
Hekse
ForumindlægNu er der ikke længe til at vi så småt begynder på Dansk/historie-opgaven. Jeg vil gerne skrive om hekse, men er i tvivl om hvilket emne indenfor 'hekse' jeg skal vælge... "Hekse i middelalderen er valgt"... Nogen der kan kommer med nogle forslag? Gerne nogle med en masse ... -
Kildeopgave !! Hjælp!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal skrive en kildeopgave, men jeg kan ikke finde nogen kilde !! det skal være noget dansk historie, gerne et brev der er blevet skrevet af en konge eller et brev der skrives til kongen, det må også gerne være noget helt andet som f.eks borgerkrig i et bestemt årstal. Så hvis der... -
Kildeopgave !! Hjælp!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal skrive en kildeopgave, men jeg kan ikke finde nogen kilde !! det skal være noget dansk historie, gerne et brev der er blevet skrevet af en konge eller et brev der skrives til kongen, det må også gerne være noget helt andet som f.eks borgerkrig i et bestemt årstal. Så hvis der... -
Farvestoffer
ForumindlægHej alle. Jeg skriver om farvestoffer i kemi og historie. Men har svært ved at finde nogle kilder til det. Mit hovedeemne er azofarvestoffer. Og vil gerne finde noget om farvestoffers udvikling igennem tiden. Dvs med handel osv. Så hvis nogle af jer har noget liggende seer kan bruges som inspirat...
