Søgning på: matematik 1g. Resultater: 16721 til 16740 af 32350
-
andengradspolynomier og ensvinklede trekanter
Forumindlæghey, jeg er normalt top elev i matematik men jeg har et problem med følgende spørgsmål. jeg ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig med det.jeg har ikke et billede af det men hvis der er noget som har opgave bogen til matematik bogen MAT 1 skrevet af jens carstensen og jesper frandsenså er de... -
Mat. A, sommer supplering, kvalitet?
ForumindlægHej SP! Jeg overvejer at supplere mit niveau i matematik fra B til A i sommerferien. Men inden jeg beslutter mig for at gøre det, vil jeg gerne høre, om dette korte sommerkursus overhovedet er noget værd. Vil jeg med den måned, som kurset tager, overhovedet måle kunne måle mig med de elever, ... -
Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914
ForumindlægHej, står og skal lave AT omkring "Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914" hvor dette emne skal behandles af fagene historie & matematik. Vil derfor høre om i har en idé til hvordan man kan få matematikken ind i dettte emne, da den historiske del ikke er noget problem :) På fo... -
Optagelses prøve
ForumindlægJeg skal her den 18. maj til optagelses prøve, hvilket jeg er nervøs over. Jeg skulle høre om i kunne komme med nogle ideer på, hvad jeg kunne øve mig på. Kan næsten det hele i matematik, men har desværre problemer med dansk :( - Det er skriftlig dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi Håber I v... -
Årsprøver?????????
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og har fået mine prøver at vide. Skal ikke til nogle eksamener i år, men har 5 årsprøver jeg skal klare.Hvor vigtige er de?!Sidder med et opgaveark med matematik, som vil ligne det jeg skal op i i skriftlig matematik årsprøve. Kan finde ud af 1 ud af omkring 18 spørgsmål. Lader ... -
Spørgsmål = at gøre rede for noget
ForumindlægHej. Jeg har fået et udkast til de eksamensopgaver jeg kan komme op i her til matematik, og der står i mange af spørgsmålene gøre rede for blandt andet potens væskt. Betyder at gøre rede for noget i matematik det samme som det gør i sprog fagene elller skal man bevise noget for at gøre rede for n... -
Mat mundtlig eksame
ForumindlægHej. Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen?Jeg betragter mig selv som rimelig god til matematik, men den mundtlige eksame er jo noget helt andet. Jeg er ikke typen der laver noter mens jeg læser, men er det nødvendigt at lære alle beviserne udenad?Ved godt det er et lidt kedeligt... -
Forklar sinus og cosinus
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, hvor der står jeg skal forklare med mine egne ord hvad sinus og cosinus kan bruges til i en retvinklet trekant.Jeg kan ikke lige se hvordan det skal forklares på andre måder end at man kan bruge det til at finde vinklerne.Nu skal det lige siges jeg kun har mate... -
Lektie hjælp mod betaling
ForumindlægHej. Jeg går i 2. G på Ordrup Gymnasium og har matematik på A niveau. Jeg har brug for ekstra matematik hjælp. Det vil selfølgelig være mod betaling. Jeg bor i skovshoved, gentofte. Hvis du er interesseret så ring på 28454233 mellem 16.00 og 22.00 alle hverdage mvh. Frederik Althoehn -
Eksponentiel vækst - procent
ForumindlægHej alle sammen.. Nu sidder jeg lidt og tumler over et rigtig rigtig dumt matematik spørgsmål.. det lyder sådan: Eksponentiel vækst. ,, Gøre rede for hvorledes man lægger procenter til og trækker procenter fra.'' skal forresten til matematik prøve imorgen, så man kan godt sige at det hast... -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. og jeg har jo ikke været til eksamen i matematik på C niveau. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
SSO!! hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skive sso i matematik B- A. Jeg ved ikke hvor skal jeg begynde og hvad kræver det??? Jeg vil gerne se nogle opgaver for at få inspiration/ ideer. hvis nogen har skrevet sso i matematik A-B, vil være søde at sende det til mig??? det vil være en stor hjælpe og jeg vil være meget... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej alle, jeg skal op i matematik terminsprøve her imorgen, og tænkte på om i ikke vile gøre mig en stor tjeneste at hjælpe med at finde alle de forgående års Matematik eksamen b opgaver, hvor der står hvordan opgaven er løst? - På den måde kan jeg få indblik i de forskellige emner, og hvordan je... -
Århus: Hjælp til mat B-niveau
ForumindlægHej alle. Er eller kender du en fra Århus der vil hjælpe mig med matematik på sprogligt højniveau, altså B-niveau, som er god til at lære fra sig og har et par timer eller mere om ugen. Jeg er droppet ud for at tage eksamen som selvstuderende, men matematik kan jeg ikke lære fra en bog desværre. ... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægJeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene Matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk, engelsk og matematik til både folkeskole- og gymnasieelever. Jeg kan træffes på [email protected] eller tlf. 26 82 ... -
TERMINSPRØVE - TIDLIGERE EKSAMENS HÆFTER
ForumindlægHey derude :) Skal op i Matematik , Dansk og Samfundsfag i næste uge til Terminsprøverne. Er der nogen der kan hooke mig op med: Matematik Eksamen for de 3 seneste år . Et årig højniveau. Samfundsfag Eksamen for de 2 seneste år, ink. retteark evt? Og Dansk Eksamen - sidste år. Mange tak -
Eksamenssæt
ForumindlægHej jeg læser lidt til eksamen i matematik og mangler lidt hjælp da jeg har fået printet nogle eksamenssæt ud, men vil gerne have en "facitliste" som kunne hjælpe lidt. Nogle der ved hvor jeg kan skaffe: Lærereksamen, matematik Skriftlig prøve Onsdag d. 28maj 2003 kl. 9-15 ? -
på computer
ForumindlægHvis jeg nu skal skrive matematik på computeren, hvad gør jeg så? Nu tænker jeg hhv. på integraletegn mv.. På min gamle computer, havde jeg inde i word > object > 'noget med equationer'.. Det var super! Men det er ikke på denne computer af en eller anden grund. Nogen som ved, hvorda...
