Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 16741 til 16760 af 119027
-
Oversæt sætning
ForumindlægHvordan ville i oversætte følgende sætning? Det var først, da han så løven komme lige mod sig, at han blev virkelig bange. På forhånd tak. -
det skrå kast
ForumindlægNogen der ligger inde med den generelle formel for starthastigheden af en kastet genstand? -
eksamen!!
Forumindlæghej alle! jeg har netop fået at vide at jeg skal op i kemiB mundtlig eksamen. dette er noget rigtig skidt, da kemi er det eneste fag jeg virkelig havde frygtet. Jeg forstår simpelthen ikke faget, og ligger til et 02. nu er mit spørgsmål så: hvad skal jeg gøre for at lave en god eksamen?, andet e... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og bare for at være på den helt sikre side mht. at huske det hele, vil jeg lige høre, hvad der er godt at tage med. Gamle stile - litt. håndbog - nudansk ordbog - mere? Derudover vil jeg høre, hvordan I bedst forbereder jer? -
Tilladte hjælpemidler FS10 Mundtlig(Dansk+Engelsk)
ForumindlægHej jeg sidder og undre mig over noget. Hvilke hjælpemidler må jeg medbringe til FS10 Engelsk og Dansk mundligt. Som fx må jeg medbringe analysemodeller og ordbøger og lign??. (Altså ind i forberedelses lokalet) Svar venligst hurtigst som muligt Tak :) -
Buddhisme. hjælp - skal til eksamen imorgen!
Forumindlægskal bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt. mennesket består af 5 skandhaer. de tre første skandhaer er begæret, og den 4. får os til at handle efter begæret. den 5. skandha er bevidstheden som skal lære at styre. karma er en handlig der føder en ny handling. handlingerne er enten go... -
odyssse - sang 1, 9 og 10 hjælp
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der har noget til sang 1, 9 eller 10 ? det ville jeg blive glad for. Tak på forhånd -
HJÆLP!!!!
ForumindlægEr det bare ikke nogle af jer der kan fortælle/hjælpe mig om græsk kultur med at skrive en side eller en halv side!!??? :( GRÆSK KULTUR, -
Mundlig matematik, hvad er det en god idé at gøre?
ForumindlægHej. Jeg skal på torsdag op til mundlig matematik, 10 klasse. Og da jeg ikke var oppe i det i 9. klasse, er jeg sådan lidt rundt på gulvet. Hvad er det en god idé at gøre med henblik på forberedelse mm? -
Redoxreaktioner
Forumindlæghvordan kan man gøre brug af redoxreaktioner til både kvalitative og kvantitative analyser? -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!! -
Bølger
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til fysik. Overskriften er "Bølger og lyd", hvori et af spørgsmålene lyder på hvad sammenhængen mellem udbredelseshastighed, frekvens og bølgelængde er. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej Jeg slås med denne opgave, som jeg synes er svær, jeg er lige begyndt på gymnasium så jeg fatter intet, jeg skal lave 5 andre opgaver som denne Du skal bestemme a og b i funktionsforskriften f(x) = b ⋅ ax, når følgende er givet: f(4) = 640 og f(8) = 163840 -
Trigonometri & vektorer
ForumindlægJeg sidder fast i opg. 3.100 s. 101 i Eksamensopgaver, Matematisk Linie 3 årigt forløb til A-niveau:Der er givet et koordinatsystem i rummet. Punkterne A(1,0,2) ; B(2,1,0) ; C(4,0,0) ; D(3,-1,2) er vinkelspidser i et parallelogram. Skæringspunktet mellem paralellogrammets diagonaler betegnes P.Pr... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
SRP fejl
ForumindlægHej Jeg fik desværre aldrig feedback for min opgave, men jeg har selv efterfølgende fundet er par fejl i min egen opgave. Jeg ville bare høre, om nogen herinde kunne svare mig på (eventuel en SRP censor), om disse fejl er nok til trække en opgave fra 12 til 10. Fejl: - Enkelte stave/tastefe... -
billede
ForumindlægDette billed viser kædereaktion. Kan nogle forklar mig hvordan den finder sted og hvad man styrer den proces på et atomkraftværk. -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Hvad er en middelstærk syre?
ForumindlægHejsa :) Sidder og skriver noter til mit pensum i fysik/ kemi og nu er jeg så nået hen til hvad definitionen af en stærk og svag syre er, som jeg godt ved hvad er. Men så støder jeg på noget der hedder en "middelstærk syre"? Er der nogen herinde som ved hvad det er? :) På fo... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen :) jeg har en kæreste der skal til optagelsesprøve inden hun kan starte i 1.G på et alment gymnasium. hun skal op i: Dansk Matematik Fysik/kemi Engelsk Tysk. har i nogle gode ideer til hvad hun skal øve? og om der evt. skal læses nogle noter inde fra jeres opgave session? på f...
