Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP fejl

12. maj 2018 af anonym000001 (Slettet)

Hej

Jeg fik desværre aldrig feedback for min opgave, men jeg har selv efterfølgende fundet er par fejl i min egen opgave. Jeg ville bare høre, om nogen herinde kunne svare mig på (eventuel en SRP censor), om disse fejl er nok til trække en opgave fra 12 til 10.

Fejl:

- Enkelte stave/tastefejl i opgaven

- Litteraturlisten er ikke alfabetisk opstillet

- Der er ikke sidetal på en del af henvisningerne

- Opgaven er ikke skrevet med halvanden linjeafstand

Er disse bare småfejl, eller er det nok til at trække ned?


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2018 af Egofaciens

Jeg ville råde dig til at tage en snak med din lærer. Der er nogle fejl såsom dem du nævner, som virkelig er småfejl, og jeg tror bestemt ikke, at disse har været afgørende i karakteren 10 ... Men det ved jeg dog ikke. 

Min lærer kommenterede selv nogle "fejl" ved min såsom en del gentagelser i et afsnit, mv. (fejl jeg ikke selv havde tænkt over), og jeg fik alligevel 12 - min pointe er, at det godt kan være, at du måske selv synes, at de fejl, du nu fremhæver, er de eneste - mens ens lærere og vejledere bemærker alligevel en del mere, som så må have dannet basis for karakteren 10.

Jeg vil dog sige tillykke med en mega flot karakter - og så ville jeg egentligt råde dig til at tage en snak med dine vejledere, så kan du i det mindste få en ordentlig afklaring og begrundelse på 10-tallet.


Svar #2
12. maj 2018 af anonym000001 (Slettet)

slettet


Svar #3
12. maj 2018 af anonym000001 (Slettet)

#1

Jeg ville råde dig til at tage en snak med din lærer. Der er nogle fejl såsom dem du nævner, som virkelig er småfejl, og jeg tror bestemt ikke, at disse har været afgørende i karakteren 10 ... Men det ved jeg dog ikke. 

Min lærer kommenterede selv nogle "fejl" ved min såsom en del gentagelser i et afsnit, mv. (fejl jeg ikke selv havde tænkt over), og jeg fik alligevel 12 - min pointe er, at det godt kan være, at du måske selv synes, at de fejl, du nu fremhæver, er de eneste - mens ens lærere og vejledere bemærker alligevel en del mere, som så må have dannet basis for karakteren 10.

Jeg vil dog sige tillykke med en mega flot karakter - og så ville jeg egentligt råde dig til at tage en snak med dine vejledere, så kan du i det mindste få en ordentlig afklaring og begrundelse på 10-tallet.

Jeg har iøvrigt kommet til at skrive noget fejlagtigt i afsnittet metode (min vejleder ville have et metodeafsnit), hvor jeg har argumenteret på 1 én linje for brugen af kvantitativ metode i min analyse gennem statistik. Jeg har dog glemt at inkludere statistisk i min analyse. Jeg har dog brugt metoden ift. analyse af regnskabstal.

Mit metodeafsnit fylder ca. 10-11 linjer

Desuden måtte jeg slette en del metatekst nogle steder grundet pladsmangel. Jeg har nogle gange skrevet 1-2 linjer om, at der henvises til analyse i bilag, idet dybdegående analyse ikke ermuligt


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. maj 2018 af Jerslev

Hvilke fag og niveau?
- - -

mvh

Jerslev


Svar #5
12. maj 2018 af anonym000001 (Slettet)

Afsætning & VØ - begge på A


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. maj 2018 af Jerslev

Kan ikke hjælpe så. Jeg holder mig til fysik. :-)

De ting du dog nævner virker ikke som noget, der ville trække ned. Jeg ville selv aldrig have bemærket det.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. februar 2019 af hhxelev21

#6
Kan ikke hjælpe så. Jeg holder mig til fysik. :-)

De ting du dog nævner virker ikke som noget, der ville trække ned. Jeg ville selv aldrig have bemærket det.

Hvis jeg i min opgave har glemt et par fodnoter i opgaven hvor der burde have været nogle - er dette en lille småfejl eller har det betydning? Tænker specielt hvis man vipper mellem to karakterer. Det er fx i min vurdering hvor jeg skriver virksomheden har udtalt sig sådan og sådan hvor jeg desværre har glemt en fodnote.

Skriv et svar til: SRP fejl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.