Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16761 til 16780 af 28854
-
Lektiehjælp
ForumindlægHey. Jeg søger lektiehjælp til biologi eksamen! Jeg trækker mit spørgsmål d. 16 juni omkring kl. 11:00 og skal op til eksamen dagen efter d. 17. Jeg har biologi på B niveau, og søger en der har fuldstændig styr på pensum! Jo bor i Vedbæk og i Hellerup, så hvis der er nogen der har lyst til at t... -
Cellecyklus på c-niveau?
ForumindlægHej alle eksamensplagede mennesker :) Jeg skal til biologi eksamen på onsdag d. 18., og fandt nu pludselig nogle (mangelfulde!) noter omkring en celles cyklus. Jeg har en meeget distræt lærer som nogle gange kører helt ud på et sidespor i timerne, så jeg ville høre, om der er nogen der ved, om ce... -
AT Freud 2010
ForumindlægHej Alle sammen :-) I AT i 2010 har jeg tænkt mig at skrive om Freud i forhold til hvad man ved om bevidstheden i dag... Her er fagkombinationen biologi (omkring bevidsthed) og psykologi (Freuds psykoanalyse). Jeg har ret svært ved, hvordan jeg lige skal dreje emnet og få lavet nogle problemformu... -
Problemstillingsspørgsmål til "livet under vand"
ForumindlægHej alle geniale mennesker derude! jeg ville høre om der var en god sjæl der kunne finde på et godt problemstillingsspørgsmål til emnet "livet under vand" det er til AT og er en krydning mellem biologi og idræt. biologi delen skal self. være dyre og plantelivet, imens idræts... -
EP - Tværfagligt eksamensensprojekt
ForumindlægHey - Jeg har dybt brug for nogle ideer til mit EP som skal skrives i fagene Matematik C og Biologi C - Jeg har valgt at holde fokus på fedme og overvægt i biologi-delen. Jeg tænker at jeg helt sikkert vil kunne bruge nogle funktioner og noget statistik i matematik-delen - men hvilke funktioner... -
VIGTIGT !!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Samt, skal vi også finde nogle formuleringsspørgsmål omkring vores emne, hvor de også skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der n... -
Hypotetisk-deduktiv eller Empirisk-induktiv metode?!
Forumindlæghej alle sammen. jeg håber, at I kan hjælpe mig. jeg er i gang med AT8, hvor vi skal aflevere en synopsis. jeg har valgt at skrive i dansk og biologi, og jeg skriver om infertilitet (manglende evne til at få børn) og mænds nedsattte sædkvalitet. jeg har læst en masse artikler om det samt en masse... -
VIGTIGT !!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Samt, skal vi også finde nogle formuleringsspørgsmål omkring vores emne, hvor de også skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der n... -
rapport eller aflevering?
ForumindlægHej derude, Jeg skal lave en AFLVERING i biologi. Jeg opfatter det selv, som en rapport, hvor man bare har lidt flere spørgsmål at besvare, og derfor er en aflevering måske mere i dybden. Altså vi har lavet en masse rapporter, men dette er vores FØRSTE "aflevering", siger vores lærer... -
Adrenalin :(
ForumindlægJa jeg er lidt på den. Misforstod fuldstændig hvad EPR var så jeg sidder i saksen. Jeg skal fremlægge om adrenalin i biologi og kemi. Biologi delen har jeg fat i, men det kemiske.. Ahah.. Jeg skal fortælle om hvordan adrenalins 4 brohoveder (Tror jeg de hed) kan sætte sig fast på receptoren og ud... -
mangler ét fag...
Forumindlæghvis jeg mangler biologi for at få en hel hf , fordi jeg vælger at få faget næste år.. kan jeg så få en hel hf næste år, eller bliver det ved med at hedde, at jeg kun har enkelte fag? Hvad med huen, får jeg den så ik til sommer? Når jeg så skal søge på videregående uddannelse, kan jeg søge på kvo... -
Skal jeg tage supplerende matematik A?
ForumindlægJeg er lige blevet student og vil gerne læse Biologi på universitetet. Har gennemsnit til at komme ind (en del højere end krævet de seneste år), men fik desværre 00 i mundtlig matematik A. Fik 7 skriftligt, har 4 i mdt årskarakter og 7 i skr årskarakter - så mit spørgsmål er: har jeg bestået mat ... -
forklarelse mere biologisk
ForumindlægJEg har ikke biologi, så jeg bliver nødt til at spørge jer biologi-hoveder... I en bestem type medicin er der et bestemt virksoms stof, der virker på kroppen. acetylsalicylsyre virker ved kroppe ved at hæmme blodpladernes evne til at klæbe til karvæggen og til at klupe sig sammen. Jeg ved ikke hv... -
AT - rabies(hundegalskab)
ForumindlægHej, jeg sidder her og skal skrive mit AT emne der handler om rabies(hundegalskab). Jeg har biologi og engelsk - biologi delen der skal jeg skrive generalt om vaccinen som blev opdaget af Louis Pasteur. Men, i engelsk delen, så ved jeg ikke hvordan jeg skal tage det an - jeg har ikke fundet nogle... -
analyse af roman
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på fredag i fagene biologi og dansk. Biologidelen har jeg tjek på men i dansk er jeg ikke helt sikker på. Hvordan skal man fremlægge det værk man har læst? Hvad bør man komme ind på? skal man have citater med eller på nogen måde refererer til bestemte steder i bogen? skal ma... -
Gymnasielærer
ForumindlægHej folkens Gymnasielærere undviser jo i mindst 2 fag. hvis man tager den 5-årige uddannelse til biolog kan man hvis man også tager et pædagogikum på 1 år få kompetance til at undervise på gymnasier. men Gymnasier ser jo helst at kan undervise i mindst 2 fag så vil det være nødvendigt at tage en... -
Biologiske metoder
ForumindlægJeg sidder og skal skrive en AT-synopsis og jeg beder mine lærer om at give mig materiale til metoder. Men hver gang jeg spørger glemmer de det. Er der nogle der kan hjælpe mig om hvilke metoder jeg kan bruge til emnet om diabetes, hvor jeg i idræt går i det samfundsfaglige fakutek og analysere n... -
BAKTERIER !
ForumindlægUnder et forsøg skulle vi identificer nogle bakterier ud fra blandingskulturen(scherichia coli, Bacillus subtilis og Micrococcus luteus) og så stiller min lære spørgsmålet. Blandningskulturen indeholdt IKKE lige store mængder af de tre brugte arter (Escherichia coli, Bacillus subtilis og Micrococ... -
videnskabeligt eller ej?
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende spørgsmål, som egentlig mest behandler faget "videnskabs teori", men siden biologi er det tætteste jeg kunne komme på emnet vil jeg stille det her under biologi: Betragt påstanden” Hvis man spiser 50 gram nødder om dagen nedsættes risikoen for hje... -
Gamle eksamensopgavesæt?
ForumindlægHejsa. Nogen som kender hjemmesider hvor man evt. kan finde gamle eksamensopgavesæt fra bl.a. samfundsfag A, engelsk B, dansk A og biologi A? Jeg har selv ledt, men har kun kunnet finde lidt fra biologi de seneste år. Årsagen er, at jeg snart skal have terminsprøve og eksamen nærmer sig jo også s...
