Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16761 til 16780 af 43092
-
Studieretningsopgave - mangler en god bog!
ForumindlægHey Allesammen!! Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i engelsk og historie. Har ikke valgt inden for hvilket område. Så aner ikke om det skal være krig, slavehandel osv? Jeg tænkte på om i kender en RIGTIG god bog, og her mener jeg en der er en masse analyse, budskaber og relevant sto... -
søger lektiehjælp
Forumindlæghej. jeg skal snart til at skrive stor opgave, men så vil jeg høre om der en som gider være min lektiehjælper i de uger jeg skal skrive min opgave. jeg skal skrive om en bog som jeg er i gang med at læse, hvilket jeg skal analysere og fortolke i min opgave(engelsk) og om vietnamkrigen(historie). ... -
Hvordan henviser man?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt i historie/engelsk om kvindefrigørelsen i 60'erne og 70'erne og har valgt at romanen "Praxis" af Fay Weldon skal analyseres i den forbindelse... Har været på biblo og fået fat i et speciale skrevet om Fay Weldons forfatterskab. Og deri... -
Forslag til EP emne?
ForumindlægHej allesammen. Så er det snart eksamenstid. Jeg går på Hf, og skal snart til at skrive EP. Vi har fået at vide at vi skal vælge fag og område inden måneden er omme. Man skal vælge to fag og et emne man vil skrive om. Jeg er virkelig meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge. Her er de fag jeg ... -
Hvilke fag til Homo artefakt
ForumindlægHej! Jeg synes emnet om robotteknologi, kunstig intelligens og etik og moral er meget spændende. Etik og moral hører til i religion, så den kan jeg godt placere. Men hvilke sammensætninger af fag kunne jeg lave? Jeg har både samfundsfag og religion på c-niveau, så vil gerne have et af de lidt tu... -
Jonathan Joe - 9th and 13th analyse og fortolking??
ForumindlægJeg er ved at skrive en essay om en short story kaldt "9th and 13th", af Jonathan Coe. Jeg har søgt hele nettet for engelske og danske stile som inspirationskilde til hvad jeg kan skrive, men forgæves. Jeg har forsøgt på google, studienet og her på studieportalen. Kan det virkelig p... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Queen - Kan ikke finde på mere at skrive om....
ForumindlægHej! Jeg skal lave en Planche og en fremlæggelse i engelsk om bandet Queen. Men! Planchen og fremlæggelsen skal være to forskellige ting! Altså "at man får noget ud af dem begge", som vores lærer sagde. Jeg har skrevet om: Bandmedlemmerne. (Planche) Sjove Faktaer. (Planche) ... -
at-synopsis - rejser
ForumindlægHej :) jeg skal op til at-årsprøve, og vi har fået emnet rejser som 3.g'erne havde sidste år. Jeg er helt blank, så ville høre om der ikke var nogen som ville lægge deres synopsiser ud så jeg kan få noget inspiration, jeg må skrive i fagene: dansk, engelsk, spansk, old, religion, historie, ps... -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en Engelsk synopsis omkring Doping, med fokus på touren og Lance Armstrong. Jeg er enlig færdig men ville bare lige høre om den lever op til Blooms Taksonomi? Kort fortalt har jeg valgt at gøre sådan her: Beskrivelse-analyse-vurdering Beskrivelsen: historie ... -
Konspirationsteorier
ForumindlægHej med jer! Jeg er i gang med forberedelserne til min AT-eksamen (historie og engelsk) omhandlende konspirationsteorier om mordet på John F. Kennedy, og i forbindelse med det mangler jeg svar på et meget vigtigt spørgsmål, som jeg forgæves har forsøgt at finde. Spørgsmålet lyder således: Hvilke... -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Fuld HF
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage HF på VUC og har følende fag: * Samfundsfag B * Historie B * Mat C * Eng C * Kemi C * Psykologi C Jeg har bestået følgende fag: * Biologi C * Dansk A Så vit jeg kan se, så mangler jeg: * Engelsk b * Geografi c * Religion c * Større skriftlig opgave * Tværfagligt e... -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
faglige metoder
ForumindlægHej alle i kloge hoveder! Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal op i DIO på onsdag d. 15. december. Jeg er nu begyndt at forberede mig og til det har vi fået nogle papirer, hvor der står hvad de vil høre om. Det jeg så har svært ved er det med de faglige metoder. Jeg havde fagene engel... -
komparativ metode
ForumindlægJeg har en årsprøve i AT, som står og venter her om et par dage - mit spørgsmål lyder om man kan bruge komparativ til at sammenligne en film og en historisk periode? - jeg arbejder med filmen "I, Robot" og den industrielle revolution i England i midten/ slutningen af 1700- tallet - hv... -
Den handlende person
ForumindlægGod søndag til jer alle! -Jeg har dedikeret søndagen her til at skrive engelsk essay og der stødte jeg på et lille problem: Er der en måde at skelne mellem fortælleren og den handlende person i et essay? -Er der et bestemt ord man kan bruge om personen der ligesom handler, i forhold til fortæller... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle Som 3.g'er skal vi jo snart aflevere AT synopsis og emnet i år er "At være på - muligheder og problemer" Jeg har fagene billedkunst og historie, og har valgt underemnet "Billedets magt" med henblik på kongelig iscenesættelse hvor jeg vil kigge på hvordan den dansk... -
AT problemformulering
ForumindlægHej alle Som 3.g'er skal vi jo snart aflevere AT synopsis og emnet i år er "At være på - muligheder og problemer" Jeg har fagene billedkunst og historie, og har valgt underemnet "Billedets magt" med henblik på kongelig iscenesættelse hvor jeg vil kigge på hvordan den dansk... -
online lektiehjælp
ForumindlægJeg er en ny lærerstuderende som modtager spørgsmål mht. lektiehjælp! på folkeskoleniveau kan jeg tilbyde hjælp i: Dansk, engelsk, historie, kristendom/religion, lidt geografi... Man kan kontakte mig via min mail som er: [email protected] eller min facebook Samantha Kristina ...
