Søgning på: matematik noter. Resultater: 16781 til 16800 af 45346
-
Spørgsmål omkring det sociale netværk
ForumindlægHej Alle sammen!! Jeg står og skal til at sammensætte en eksamens opgave i statistik, så jeg ville lige høre jer om i ikke lige vil svare ærligt på disse 2 spørgsmål :-) http://www.surveymonkey.com/s/WKWQLBC Tak på forhånd :-) Mvh. Mikkel -
Valgfag HHX
ForumindlægHalløjsa studieportalen! Jeg står og skal til at vælge valgfag for 3. år på hhx. (går på 2. år lige pt.) Jeg kan vælge imellem: Mat A (totalt udelukket), psykologi, organisation, retorik og finansiering. Ville sådan set bare høre, om i har erfaringer med nogen af overstående fag? Det jeg væg... -
Kombinatorik
ForumindlægEr der en, der venligst kan forklare mig, hvordan denne formel er skruet sammen? Hvorfor bruger man først formlen for kombinatorik og dernæst ganger det med det andet? Jeg skal bruge det i en sammenhæng med 20 terninger, hvor jeg skal bestemme chanchen for at få netop x antal seksere. Se vedhæft... -
tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?
ForumindlægSidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år? -
Andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægAfgør om koefficienterne a, b og c samt diskriminanten d er positiv, negativ eller 0. -
Hjælp til linjens ligning ud fra vektor og punkt, uden hjælpemidler
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål, og det er uden hjælpemidler. Har tjekket webmatematik, og alle sider, men jeg kan ikke finde ud af hvordan :( Alt hjælp værdsættes! -
Må et gymnasium/HF ansætte en studerende som vikar?
ForumindlægHej hvis nu et gymnasium/VUC bliver bekendt at én de har haft ansat som hjælpelærer, og som er under uddannelse, men som viser sig at være faglig kompetent og dygtig til at undervise. Må de så tilbyde vedkommende en vikartjanser i ny næ? Eller det simpelthen strengt forbudt? -
Medicin
ForumindlægHvis jeg ønsker at læse medicin, hvilken linje skal jeg så vælge på gymnasiet? -
Plan
ForumindlægHedder det: "Et plan i rummet eller en plan i rummet", når vi taler om vektorer og analytisk geometri (se bort fra definitionen af en plan som et synonym for en strategi)? -
Sinusrelation
ForumindlægHej Derude. Lille opgave til evt. interesserede! Find vinkel A og side a med sinusrelation udfra disse oplysninger: 'B=82,21 b=81,99 C=109,91 c=110 vh Tonny -
Bestemme halveringstiden
ForumindlægHej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver... -
Hvad hedder det på dansk?
ForumindlægPå engelsk hedder det trig-identities , hvad hedder det på dansk? Jeg tænker på trigonometriske sammenhænge som f.eks. cos^2(x) + sin^2(x) = 1 sin(x)^2 = 1 - cos(2x) osv. -
Funktioner
ForumindlægHej, nogen som har et godt eksempel på anvendelse af f’(x) i forbindelse med optimering? har svært ved at forstå hvordan man anvender f’(x) i forbindelse med optimering, og har desværre ikke kunne finde nogle eksempler, tak på forhånd! -
Mat C..HF?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg sku´ lige spørg om der nogen, der har en eksemplar af mat C for hf..altså en gemmel f.eks. eksamopgave.. Tak påforhånd.. -
hjælp til skema
Forumindlæghejsa er der nogle der kan hjælpe mig med de her opgaver? -
Vektorbegrebet
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig om vektorbegrebet, da jeg muligvis skal bruge det til min eksamen? Tak på forhånd:) -
Andengradsfunktioner
ForumindlægBestem eventuelle rødder(nulpunkter) for følgende funktion: f(x)=2x^2-4x+1 -
Tretrinsreglen
ForumindlægHvad er tretrinsreglen? :) -
Hvad er det her for en side?
ForumindlægHvad er det her for en side? Er det ikke meningen man skal få hjælp? I hjælper jo ikke? -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
