Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16781 til 16800 af 27496
-
hva betyder fældningsreaktion?
Forumindlægheeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D -
Redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :) -
Hvad betyder [ ]?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd -
polær binding
Forumindlæghej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof. -
konstant????
ForumindlægHej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak -
[H3O+]
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med noget bioteknologi - kemi, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål til et forsøg. Et af spørgsmålene er, at jeg skal finde ud af hvad [H3O+] er.... Er det M (molar massen) jeg skal finde ? På forhånd tak :) -
Opløselighedsprodukt (Ca(OH)2)
ForumindlægHej Derude jeg sidder og skal til mundtlig kemi A eksamen, og kan simpelt hen ikke finde ud af dette inde for opløselighedsprodukt: Hvad sker der med opløselighedsproduktet for calciumhydroxid hvis temperaturen hæves ? Håber i kan hjælpe! -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig kemi i overmorgen og har problemer med at forstå redoxreaktioner. Ved godt at det er en reaktion hvorved der sker en elektronoverførsel. Men kan ikke forstå hvordan . Håber i kan hjælpe :) -
hældningskoefficient
ForumindlægJeg er i gang med at lave kemi rapport om Nernst lov, dog er jeg i tvivl om hvordan jeg finder hældningskoefficient ud fra min graf, som er retliniet...er der nogen der kan hjælpe? -
Forsøg til emnet metaller
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig fysik/kemi snart og der er 6 enmer jeg kan komme op i hvoraf et af dem er metaller hvilke (enkle) forsøg kan man lave til det emne?? -
Polystyren
ForumindlægHej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation -
kemiingeniør - DTU
ForumindlægHej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå? -
program til fysik
ForumindlægFinder et program til fysik, som minder om det lille program til kemi, som hedder kemiassistent? Det skal være til fysik på B-niveau. Altså nogen med mekanisk og termisk fysik. -
Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen
ForumindlægJeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål? -
pKb-værdien for NaOH ???
ForumindlægHejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim -
Opskriv reaktionsskema
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en kemi opgave? Opskriv reaktionsskema (strukturformler) for følgende additions-reaktionerne a) Hex-3-en og hydrogenchlorid b) But-2-en og dichlor -
Hjælp til eksamenssæt.
ForumindlægEr der nogen der har lavet eksamenssættet i Kemi fra august 2008? - der er nemlig mange opgaver jeg slet ikke kan overskue, har dog lavet hele opgave 1. hjæælp? -
kursiv eller ikke-kursiv?
ForumindlægSkal udregninger i kem, f.eks. reaktionsskemaer, skrives med kursiv eller ikke med kursiv i kemi?Så var der lige et andet spørgsmål, I2 er det "solid" elelr er det (aq). Hvilken tilstandsform :) Katrine -
acetone på sår
ForumindlægJeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent. -
Ingen ioner ved elektrolyse af Eddikesyre
ForumindlægI kemi har vi fået et spørgsmål der siger: Hvorfor er der ingen ioner ved elektrolyse af eddikesyre? Jeg har haft meget bøvl med spørgsmålet og kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :-) Vh Hjælpmig21
