Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16781 til 16800 af 24088
-
Ondskab - Novelle
ForumindlægHej Jeg har været så heldig/uheldig at trække Ondskab - Novelle. Jeg har kigget rundt og synes ikke at jeg har fundet en passende tekst. Har i nogle som er gode, men nemme at analysere? På forehånd tak. -
Kemi
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med dette: En analyse har vist, at en kemisk forbindelse indeholder 43,6% P og 56,4% O (masse-procenter). Hvad er den empiriske (simpleste) formel for den kemiske forbindelse ? På forhånd tak -
Eksamen - hvilken tekster
ForumindlægVil der altid være en episk tekst, som man kan vælge imellem til den skriftlige eksamen (HF)? Jeg har kigget på de forrige eksamensopgaver og det lader til, at der altid er en novelle under kategorien den analyserende artikel, vil der altid være det? -
Oversættelse af 2 sætninger?! :D n_n
ForumindlægHejsa! Vil I ikke hjælpe mig med at analysere og oversætte 2 sætninger: 1) I de sidste 10 år er Tyskland blevet er mere populært turistland. 2) Sidste år overnattede turister 20,3 millioner gange i Tyskland. Mange tusind tak på forhånd! :) -
Rettelse af opg.
ForumindlægVed analyse af en kemisk forbindelse A, der består af kobber og oxygen, fandt man i en prøve på 2,24g et indhold af oxygen på 0,25g og af kobber på 2,00g. Skriv formlen for A. Jeg vil gætte på: CuO (kobberoxid) -
Søger et samfundsgeni ;-)
ForumindlægNogle samfundsgenier som ville hjælpe mig med at forkorte en samfundstekst? Synes godt nok jeg har gjordt mig blind på den og skal have mindre analyse, mere samfundsrelevant.. :-D Tænkte at jeg ville sende det på din mail Sætter stor pris på dig. :-) -
Formel
ForumindlægVed analyse af en kemisk forbindelse A, der består af kobber og oxygen, fandt man i en prøve på 2,24g et indhold af oxygen på 0,25g og af kobber på 2,00g. Skriv formlen for A. n(oxygen) = 0,015625mol n(kobber) = 0,031471mol hvordan finder jeg ud af hvad formlen er? -
Skrivestil
ForumindlægHvad er det for en skrivestil? "In addition, your essay must include an analysis of the style of writing in lines 17-29." Hvordan analysere man skrivestilen? (Det årsprøve i Engelsk A) -
Grunden til mange spalter i en klumme
ForumindlægJeg er i gang med at analysere en klumme, hvor der er mange spalter af en eller anden grund. Jeg har kigget på andre tekster af den samme forfatter, hvor der igen er mange spalter. Hvad kan være årsagen til det? I teksten er der ca. 20 spalter med 4-5 linjer i hver spalte. -
Hvad betyder "Indre handling?"
ForumindlægJeg skal lave en analyse af folkevisen "Hr. Ebbes døtre", og jeg skal finde tekstens indre handling, personkarakteristik, ydre komposition med struktur. Nogen, der kan forklare mig kort og enkelt, hvad de ovenstående betyder? På forhånd, tak! -
Spørgsmål i teknologi historie
ForumindlægAnalyse af de kulturelle årsager til bygningen af keops pyramiden 1. Hvilke religiøse forestillinger ligger til grund for bygningen af pyramiderne? 2. Hvordan kommer disse forestillinger til udtryk i den konkrete udformning af pyramiden? Nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål ? -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej nogle der kan analysere denne sætning for mig? Juli hat nämlich selbst eine Tätowierung von einer Sonne auf dem Rücken und will gern zufällig Daniel treffen. Tak! -
Engelsk mundtlig
ForumindlægJeg er meget i tvivl. Hvad skal man komme ind på i sin mundtlige engelsk eksamen? Selvfølgelig skal man lave analyse og besvare den problemformulering, man er blevet givet. Men hvad med f.eks. inddragelse af emnet som helhed? Skal man bare tage "skabelonen" for et analytical essay, og s... -
Billedanalyse
ForumindlægHej, jeg har noget billedanalyse for til på Fredag... Menøøh, har lidt svært ved det, så det ville være dejligt hvis der var nogle der kendte nogle nemme billeder at analysere (4 Stk.: Surrealisme, Naturalisme, Impressionisme og Ekspressionisme) og det er til 9. klasse På forhånd tak! :) -
Parlementariske situation?
ForumindlægHej, Hvordan gør man rede for et bilags analyse af den parlamentariske situation efter valget? Hvordan starter man? Gør man blot rede for journalistens holdninger? Vi har inden arbejdet med Molins adfærdsmodel - bør man inddrage den? Tak! -
Musikanalyse
ForumindlægHejsa dejlige mennesker Der skulle vel ikke være nogen der ligger ind med en musikanalyse af Mozart klaversonate nr. 16? Og jeg mener ikke en analyse i punktform, men en med en masse lækre beskrivelser. Det ville være en gigantisk hjælp! >Renée -
Irakkrigen
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave, som lyder : I skal foretage en analyse af om det juridiske grundlag for Danmarks deltagelse i Irakkrigen var i orden?(Ud fra historiske kilder) Jeg kan slet ikke finde nogle kilder, håber at i kan hjælpe mig med at finde en kilde -
Dansk mundtlig eksamen - ungdom og identitet
ForumindlægEr der nogle, der kender nogle tekster, film osv, der er gode at analysere til en dansk mundtlig eksamen? Det vil betyde meget, hvis i havde noget! Jeg er nemlig helt idéforladt.. Tak på forhånd -
SRP om 9/11
ForumindlægSkal skrive SRP i engelsk og historie. Jeg vil gerne finde en roman at analysere, og det er vigtigt, at jeg holder mig til det historiske perspektiv, da jeg ikke er interesseret i, at det bliver samfundsfagligt. Alle andre tips mht. emne og SRP-skrivning er også velkomne! -
billedanalyse
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at analysere dette billede, men jeg kan ikke finde så mange ting at skrive om. Jeg har skrevet lidt om rum, men farver og komposition synes jeg er lidt sværere, da der heller ikke er så mange farver på billedet. Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt! Vh Ch...
