Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 16821 til 16840 af 24044
-
Abtract i SRP
ForumindlægJeg skal til at skrive mit abtract og har nogle faglige udtryk, og sætninger, jeg ikke ved hvad hedder på engelsk: Forsøgets formål er, at vudere... Min undersøgelse omfatter... Der bliver taget stikprøver. Og for at kunne beslutte om afvigelsen er for stor, er mit signifikansniveau sat til 0,05.... -
SRO - Irsk kultur og identitet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder pt med SRO i engelsk og samfundsfag, og sidder simpelthen fast. Som i kan se i opgaveformuleringen skal jeg analysere og fortolke 2 tekster, én af dem mine lærere har valgt, og én jeg selv skal finde - MEN, jeg kan simpelthen ikke finde noget... Det må være alt fra e... -
Hjælp til rettelse af en kort opgave om Glasnost
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere sektion B af eksamensstilen fra 1992 om Glasnost, og da jeg har lavet den og det hele, vil jeg høre, om der ikke er en venlig sjæl, som tilfældigvis også er en haj til engelsk, der gider at kigge den igennem for de mest elementære grammatiske fejl? Og eventuelt ... -
Søger et engelskgeni til grammatisk hjælp til "Glasnost"
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere sektion B af eksamensstilen fra 1992 om Glasnost, og da jeg har lavet den og det hele, vil jeg høre, om der ikke er en venlig sjæl, som tilfældigvis også er en haj til engelsk, der gider at kigge den igennem for de mest elementære grammatiske fejl? Og eventuelt i... -
Billeder til SRP
ForumindlægHej. Håber jeg kan få lidt hjælp da jeg ganske enkelt er elendig til at søge på nettet. Jeg skriver i engelsk og billedkunst. I engelsk har jeg læst bogen Silas Marner og i billedkunst skal jeg finde og analysere nogen billeder. Meget gerne af små glade børn malet omkring 1860 +-, hvis der er nog... -
Mikro og makroforhold? Hjælp
ForumindlægSom så mange andre er jeg ved at skrive SRP. Afsætning og Engelsk skriver jeg i. Jeg skal bl.a. "analysere relevante mikro- og makroforhold på det engelske marked med særlig forkus på efterspørgsel efter økologiske varer". Nu er problemet at jeg ikke lige kan huske hvad mikro og makr... -
Hjælp mig!!!
ForumindlægHej!!! Jeg har valgt at skrive at skrive om Indien og Pakistan konflikten. Fagene er Engelsk, Historie og Samfundsfag. I engelsk tager jeg udgangspunkt i Gandhi og Nehrus taler. I historie kommer jeg ind på situationen før deling af britisk indien 1947 og situationen i 1947. Samfundsfag kunne ... -
Hvilke udtrækningsfag har I fået? + tips/hjælp søges
ForumindlægHej alle! Så er udtrækningsfagene blevet trukket, hvad har I fået og er I glade for det?? Min klasse og jeg har fået skriftlig engelsk og skriftlig fysik/kemi. Jeg er rigtigt nederen over skriftlig engelsk (er sygt dårlig til det fordi jeg er ordblind), er der nogle der har nogle råd/tips/hjem... -
Fame
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen!! jeg skal lave en engelsk dispostison. mit overemne er fame og mit delemne er the dark side of fame. så er problemet at jeg ikke kan komme på underemner til mit delemne. jeg skal komme ind på 5 ting om mit emne!!! Skal afle... -
Stil - 250 ord
ForumindlægHej Hol. Er der nogen, der kunne have lyst til at rette en engelsk stil? Jeg sætter den ikke her ind af 2 grunde: 1. fordi min engelsklærer ikke forstår konceptet med studi.dk 2. hvis jeg skal sætte både den engelske og den danske version ind, bliver det hurtigt for uoverskueligt. Mvh. Tis... -
Meget mærkeligt
ForumindlægHej! Jeg skal lave et nyt studieretningsprojekt (3.g) her i februar da jeg blev syg under de to skriveuger. Har fundet et nyt emne og en skønlitterær engelsk bog (skriver i engelsk og historie) og oplyst min vejleder om det, men da en anden fra min klasse har skrevet om den samme bog siger min ... -
Gennemlæsning, ja tak!
ForumindlægHej! Jeg har i en længere periode brugt tid på et kæmpe projekt på engelsk, som jeg nu er ved at nå til ende i. Derfor håbede jeg på, at nogen med et bedre engelsk niveau end jeg (går i 1.g og får 10 i skriftlig) ville kigge det igennem og måtte finde de fejl, der nu engang vil være. Det e... -
artikel
ForumindlægJeg skal skrive et interview på engelsk og min "interview-person" har svaret noget i retningen af: And my roommate was a very nice boy.. Eller noget i den stil.. Redaktøren vil gerne navngive denne roomate.. På dansk ville man skrive.. And my roommate (anders fogh rasmussen, red anm)... -
Vedhæftning af tekster?
ForumindlægSkal man lægge tekster, som man bruger i sin AT-synopsis, som bilag? Det er artikler. Hvad er forresten en passende mængde af tekster? Jeg skriver i engelsk og samfundsfag og har fundet nogle artikler fra The Economist og andre aviser, og de skal bruges i engelsk. De fylder nok 3-6 sider hver. ... -
Indsnævring af problemstilling
ForumindlægHej, Jeg arbejder i fagene engelsk(b) og samf(a) med emnet: immigration til USA. Min nuværende problemstilling er: hvorfor søger immigranter til USA, hvad søger de, og er samfundet i USA indstillet på at de skal opnå det? Jeg kan ikke lige formulere... -
HJÆLP TIL DIO
ForumindlægHej, jeg skal skrive i dansk/engelsk. Jeg har et meget stort problem, jeg skal analysere nogle mexicanske personers beretninger, men jeg kan bare ikke finde nogle, de skal være engelsk eller oversat til dansk. Emnet er immigration fra Mexico til USA. Jeg har ikke haft spansk og fatter derfor ikke... -
Outline om relationship
ForumindlægVi skal lave en ouline om relationship i engelsk. Vi skal have max 5 punkter og bare skrive et par nøgleord og bare snak engelsk i 5 minutter om den emne. Vi kan vælge emnet f.eks. religion, Homophobic bullying, hate between families, racism, social status osv. det skal bare være om relationsship... -
Lov og orden
ForumindlægHej alle:) Jeg skal skrive en engelsk stil om lov og orden, hvad det betyder for mig. Er helt blank hvad jeg skal skrive om.. Har skrevet at det betyder meget, for ellers kan man ikke være sikker i samfundet osv. Tænkte også på at skrive noget om grundloven, og magtens tredeling her i Danmark, me... -
Karakterberegning!!??
ForumindlægNu er det jeg går og bliver lidt forvirret. Det omkring karakter beregning. Jeg har fået at vide at jeg skal oppe i alle mine skriftlige fag, dvs. Dansk, Engelsk, Spansk, International øk, og Afsætning. Har 5 A fag. Det mit 3 år. Det jeg vil spørger om, er når man skal gange hele sin gennemsnit... -
gennemsnit?
ForumindlægNu er det jeg går og bliver lidt forvirret. Det omkring karakter beregning. Jeg har fået at vide at jeg skal oppe i alle mine skriftlige fag, dvs. Dansk, Engelsk, Spansk, International øk, og Afsætning. Har 5 A fag. Det mit 3 år. Det jeg vil spørger om, er når man skal gange hele sin gennemsnit...
