Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 16821 til 16840 af 99855
-
Radianer, grader?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan det nu lyder med radianer og grader, hvornår bruger man det ene og hvornår det andet? Stødte nemlig ind i et problem med en udregning hvor at jeg var nødsaget til at skifte til radianer. Nogle der kan forklare :)? -
Naturfag
ForumindlægProblemstillinger omkring stråling? -
Hjælp til at finde info?
ForumindlægJeg skal have fundet noget forskelligt information på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde frem til dem. Håber i kan hjælpe mig. 1) hvad består disse ledninger af (sølv ledning, kobber ledning, guld ledning og superleder). Har søgt flere steder men jeg kan ikke finde den rigtige infor... -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
Eksempel med 2. gradsligningen
ForumindlægHvis man skal lave et eksempel med 2. gradsligningen til mundtlig matematik - kan man så ikke bruge formlen for cirklens areal (pi*r^2) som x-værdi og lade radius skifte så det tilsammen danner forskellige y-værdier der til sidst kan tegnes i en parabel? Eksempel: Radius = 1 cm x = pi*1^2 y = 3... -
Metaller - noter, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
enheder
ForumindlægHej. Mit spørgsmål er, om enheder kan gå ud med hinanden og kan man gange/dividere enheder i f.eks. i en ligning Kom gerne med eksempler, så jeg forstår det bedre. Mvh -
SRP Emne!
ForumindlægDavs davs! jeg har Matematik og Historie som fag i min SRP.. og mit hoved emne er krig! jeg har tænkt lidt over hvilke underemner jeg skulle tage! jeg har selv tænkt over The G-Man! - Gallileo Gallilei .. (eller hva han hedder) og om hans indflydelse og beregninger på en kanon og den måde hans... -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ... -
ikke forstået del af problemformulering
ForumindlægHej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik... -
SRP-Mindste Kvadraters Metode
ForumindlægJeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg... -
betydende cifre
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål vedrørende betydende cifre. I dette regnestykke indgår der 3 betydende cifre i begge faktorer: Hvilken af disse svar er korrekt? 1.37 m * 1.06 m = 1,4522 m2 1.37 m * 1.06 m = 1,45 m2 Jeg er rimelig forvirret, fordi jeg vil umiddelbart sige at den nederste er rigtig,... -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Anvendelser af differentialregning
ForumindlægEr der nogen, der har nogle forslag til nyttige og realistiske anvendelser af differentialregning? Man kan jo bruge differentialregning til at finde en funktions minimumsværdi, maksimumsværdi, monotoniforhold og optimering, men jeg kan ikke finde på noget, man kan bruge det til i den virkelig v... -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
vær venlige at hjælpe- det haster
Forumindlæghej derude, håber i kan hjælpe mig ved min opgave en person kaster en kugle med Startfart=10 m/s og elevationsvinkel=60 grader. hvor lang tid tager det ? hvor høj kommer den ? hvor langt kommer den ? acceleration? er det en parabel? <-- det er det jo , som jeg kan se -
arbejdsspørgsmål til eksamen i biologi om stråling
ForumindlægHej Vi er tre piger der forsøger at finde arbejdsspørgsmål til vores eksamen. Vi har trukket "stråling", vores problemstilling lyder "Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne." Vi vil gerne have kræft til at ind... -
tegn på liv i rummet
Forumindlæghej vi er to piger som skal til at op i vores 9 klasses projektopgave og derfor skal vi jo have en problemstilling-og formulering. Det ville være en kæmpe hjælp hvis vi kunne få nogle bud og ideer -
Elektromagnets magnetfelt
ForumindlægEr der en, der vil forklare mig, hvordan magnetfeltet omkring en elektromagnet ser ud med og uden en jernkerne i spolen? Og hvad forskellen er på magnetfelt omkring en elektromagnet ift. en stangmagnet? Altså når man hælder jernspåner over en plade -
Gradienten??
ForumindlægHej alle! Jeg skriver opgave i et valgfag og er stødt på ordet "Gradienten". Det er i forbindelse med ulighed i sundhed. Jeg fortså ikke helt ordet :-/ Nogle der kan forklare? :-) Mvh. J
