Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16821 til 16840 af 34803
-
Olivenolie/Triglycerid
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg i kemi omkring polære og polære molekyler. Jeg forstår godt hvad det handler om men hvorfor er olivenolie/triglycerid et polært molekyle? -
hjæp alkaner
ForumindlægHar fået stillet følgende kemi spørgsmål Opskriv et empirisk reaktionskema for afbrænding af alkaner, hvordan ser sådan et ud? -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHej som mange andre skal jeg op i kemi skriftlig på fredag og tænkte på om der var nogen som kunne henvise til opgavesæt, som jeg kan øve mig på. Har lavet dem inde på uvm.dk på forhånd tak:) -
Beregning af svovlsyre i Vasaskibet
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med denne kemi-opgave, da jeg er helt på barbund. Det omhandling reaktionsafstemning og mængdeberegning. På forhånd tak (: -
Funktioner
ForumindlægHej. Hvordan løses denne opgave? Er du sød at forklare så pædagogisk som muligt? Mange tak!! PS: Ved godt der står kemi, men den lavede en fejl... :) -
ion i en vandig opløsning
ForumindlægJeg har læst om dette i min kemi-bog, men forstår det simpelthen ikke.. Er der nogen der vil hjælpe.. - Hvorledes indgår en ion i en vandig opløsning i ligevægtskonstanten? -
puffersystem
Forumindlæger der nogen der ude der har lavet den rapport der hedder puffersystemer, øvelse 7 i kemi øvelse bogen??? hjæææælpppp kan ikke lave den -
Omregningen fra mol/liter til g/100mL
ForumindlægJeg sidder her og knokler med en kemi aflevering og er stød på et problem..Jeg skal omregne et resultat fra mol/liter til g/100mL..Hvordan gør jeg lettest dette? -
Diazotering og kobling
ForumindlægSidder og laver SSO i kemi... Er blevet i tvivl om hvad endelig en diazotering og en kobling er...Nogle der kan hjæpe...??På forhånd tak... -
glucose
Forumindlæghjælp...er der ikke nogen der kan hjælpe en stakkel sjæl.skal lave en kemi-rapport der hedder glucoses mutarotation...- og er meget i tvivl om beregningerne...please help mee -
molekyler og kemiske forbindelser ? :S !!
ForumindlægHeeej...jeg sidder og repetere lidt kemi..og er blevet lidt i tvivl :S hvad er forskellen imellem et molekyle og en kemiske forbindelse ?? -
Ud over pensum
ForumindlægHvilke(t) område(r) inden for kemien er det lettest at finde noget materiale ud over pensum? -
Emnevalg
ForumindlægHej, Er der nogen der har nogle gode emner til AT. Fagene er: - Fysik, matematik, biologi/bioteknologi, kemi og idræt. Emnet skal have mindst to af fagene med i. -
udenadslæren
Forumindlæghej jeg skal til fysik-kemi eksamen jeg ville hører om der er nogen som har nogle gode råd til udenadslæren? hilsen ida -
Haster plz
ForumindlægHeej alle sammen Skal op i mundtlig kemi c om nogle dage og ville høre om nogen af jer ved hvor man evt. kan finde eksempler på eksamens opgaver? :) -
Hvor mange point skal man have for at få 10?
ForumindlægEr der nogen, der helt præcist ved hvordan sammenhængen mellem antal point i en skriftlig kemi eksamen og den tilhørende karakter er? -
HJÆÆÆLP VIGTIGT- men nemt spørgsmål
Forumindlægnogen der ved hvor man kan finde eksempler på eksamenopgaver (evt. fra sidste år) i kemi?? hvis i kan sende link ville det være super -
Ioner.
ForumindlægHeej :) Nogen der ved hvad der er godt at sige hvis man trækker ioner til kemi eksamen ? Håber der er nogen der ude der kan hjælpe. Tak :) -
notater
Forumindlæghej. jeg skal snart op til fysik kemi prøven i 9.klasse. er der nogle der har gode notater som de kan sende til mig på [email protected]... Takker på forhånd. -
Notater
ForumindlægHej har lige et problem til :)vi spørge om der er nogen der har gode notater til kemi a-niveau og evt til bøgerne skrevet af helge mygind..
