Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16861 til 16880 af 27879
-
Historie spørgsmål.
ForumindlægGoddag. Jeg skal op i Historie her den. 19. Juni mundtligt. Derfor ville jeg spørge, hvad der ville være godt at snakke om, indenfor mine emner, som jeg kan trække op. 1. Hvad ville være godt at komme ind på omkring jødeudryddelsen? 2. Hvad ville være godt at komme ind på omkring kvindebevægelsen... -
metodernes konsekvenser
Forumindlægjeg går i 3.g og er i gang med at lave et talepapir, så skal jeg også fortælle mine anvendte metoder, hvilke er argumentations-model, appelformer og kildekritik. AT handler mest om metoder end emnet og fag. mine fag er biologi (C) og dansk (A). mit emne under "Katastrofe" er Aids... -
HJÆLP! - fysik, jordens skatte?!!
Forumindlægheej. skal op i fysik på onsdag. er der nogen der ved noget om emnet jordens skatte? emnet inderholder bl.a. noget om: Elektrongas, deformation, legeringer, spændingsrækken, korrosion, galvanisering m.m. måske nogen har nogle gode noter der er til at forstå? i denne perioder vi havde om dette i s... -
Hjælp til AT teoretiker
ForumindlægHej. Jeg er i gang med AT eksamen, og mangler en teoretiker til mit emne ytringsfrihed. Min problemformulering er: Hvorvidt har grænserne ændrede sig efter Muhammed-krisen. Er der nogle der ved hvilke teoretiker der kunne have en teori, som tilpasser sig emnet? Jeg vil gerne diskutere selvsenc... -
Hjælp til projektopgave det haster!!!
ForumindlægHej, jeg skal snart være færdig med min problemformulering, og har ikke startet på den endnu. Jeg er meget i tvivl hvilken emne jeg skal tage, fordi at jeg frygter at min projektopgave ender med at blive til en emneopgave, hvilket betyder at jeg dumper. Vores overemne er " stof til eftertank... -
Please hjælp!!!!! Projektopgave det haster jeg har få dage tilbage !!!!!
ForumindlægHej;) jeg er har en problemformulering i min projektopgave som jeg snart skal aflevere, men jeg har ikke startet på den endnu. jeg er tidspresset og mangler 4 MEGET DYBGÅENDE spørgsmål til mit emne som jeg heller ikke har valgt endnu. Jeg skal vælge imellem racisme, vold i hjemmet eller flytning... -
(AT)Sprogfag - samfundsvidenskabelig?
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt grænsen går imellem faget samfundsfag og de sprogfaglige fags brug af samfundsvidenskab? Og hvilke muligheder ligger der i udarbejdelsen af emnet San Francisco 1906 i fagene Naturgeografi og engelsk? Er total i tvivl og min lærer bliver ved med a... -
Biologi A 24-timers: struktur i oplæg!
ForumindlægHey alle! I morges trak jeg mit spørgsmål i Biologi A og er nu i fuld gang med min 24-forberdelse.. Men hvordan skal jeg strukturere fremlæggelsen og hvilke punkter skal indgå? Her er mit forslag: 1. Kort indledning til emnet 2. Kort præsentation af de udleverede problemstillinger 3. Konklusio... -
fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op i fysik/kemi på torsdag. Jeg er ret meget på røven, eftersom vi ikke har lavet mere end 2-3 forsøg hele året. Jeg håber på nogen kan hjælpe mig :) - ihvertfald nævne nogle forsøg man kan lave til de følgende emner. :) Emnerne er: Svingninger Bølger lyd og lydbølger Atomets opby... -
Danmarks historie 1800-1914
ForumindlægHej. Jeg er nu igen med min 24 timers forberedelse til historieeksamen i gymnasiet. Jeg har trukket emnet Danmarks historie 1800-1914. Er der ikke nogle, der kan hjælpe mig med at opstille nogle gode problemstillinger til emnet? Det materiale, som jeg har fået udleveret med meget centreret omkrin... -
Selviscenesættelse gennem medier
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig meget besvær med at komme igang med min AT-opgave.. Jeg har valdt emnet Selviscenesættelse gennem medier, men mangler ligesom et mere konkret emne - nogle der har forslag? Jeg har fagene Engelsk B og Historie A, hvilke metoder hører ind under her? Jeg er... -
AT - engelsk og historie
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig meget besvær med at komme igang med min AT-opgave.. Jeg har valdt emnet Selviscenesættelse gennem medier, men mangler ligesom et mere konkret emne - nogle der har forslag? Jeg har fagene Engelsk B og Historie A, hvilke metoder hører ind under her? Jeg er... -
AT - engelsk og historie
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig meget besvær med at komme igang med min AT-opgave.. Jeg har valdt emnet Selviscenesættelse gennem medier, men mangler ligesom et mere konkret emne - nogle der har forslag? Jeg har fagene Engelsk B og Historie A, hvilke metoder hører ind under her? Jeg er... -
Indvandrer i Danmark
ForumindlægHej Studieportal. Min ven Rune og jeg arbejder på et projekt om "Indvandrer i Danmark". Lige nu sidder vi og er fuldstændig tømte efter idéer om et godt produkt. Vi satser på at kunne få noget inspiration af jer. Indtil videre har vi lavet problemformulering og arbejdsspørgs... -
Sfærisk geometri og navigation Hjælp
ForumindlægHej allesammen!! Jeg skal skrive SSO i matematik og mit underemne er som i nok kan se Sfærisk Geomtri og navigation. Da emne er meget ordinært og rimelig bredt, så kunne jeg godt tænke mig, at erfarer noget af jeres viden om emne. Så som hjemmesider, bøger og lignende. Jeg har fået fat i en bog ... -
Michael Strunge - Dansk mdt. eksamen
ForumindlægHej Alle =) Jeg er i den situation, at jeg skal til eksamen i morgen i mundtlig dansk A på STX:( Jeg har dog det problem at ét af de emner som vi kan komme op i er Michael Strunge, og i den forbindelse mangler jeg noter til hans følgende digte, da jeg var syg, da min klasse havde om dette emne: ... -
Fysik C - 24 timer - bilag??
ForumindlægJeg trak i morges mit 24-timers emne til Fysik C eksamen i gymnasiet. Det lyder som følger: I det mundtlige oplæg skal du præsentere begreberne harmoniske bølger, interferens og lys, så du kan bruge disse til at forklare om øvelsen 'bestemmelse af bølgelængden for en laser'. Stikord ti... -
SSO inspiration
ForumindlægHey allesammen På fredag skal jeg have opgivet mit emne i SSO. Jeg går i 3.G matematisk og skal skrive i kemi. Hvad angår selve emnet er jeg relativt blank. Jeg har overvejet muligvis at skrive om vitamer, dvs syntese og en smule spektrofotometri. Er der nogen der kan sige noget om sværhedsgrad... -
2.-års opgave i historie..
ForumindlægHejsa, jeg har aldrig været inde på siden før i dag, så ved ikke helt hvordan det virker, (burde egentlig skrive biologirapport nu), men jeg tænkte på om der var nogen der vidste noget om den amerikanske uafhængighedserklæring? Jeg skal skrive opgave om det i næste uge, men jeg ved næsten ikke no... -
2.-års opgave i historie..
ForumindlægHejsa, jeg har aldrig været inde på siden før i dag, så ved ikke helt hvordan det virker, (burde egentlig skrive biologirapport nu), men jeg tænkte på om der var nogen der vidste noget om den amerikanske uafhængighedserklæring? Jeg skal skrive opgave om det i næste uge, men jeg ved næsten ikke no...
