Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 16881 til 16900 af 25465
  • Tysk i Onenote

    Forumindlæg
    Jeg ved udmærket godt, hvordan man sætter tysk sprog til i OneNote, men ville bare godt vide, om man også kunne markere en hel sektion til at være tysk, engelsk eller et helt tredje sprog, så man hver gang man skriver på et andet sprog er fri for at gøre det hver gang??
  • Primtalsfaktorisering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd.
  • Biord eller tillægsord?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal oversætte fra dansk til engelsk, men jeg har et ord jeg ikke kan finde ud af om er et biord eller et tillægsord. Sætningen er: de var et smukt par, og økonomisk havde de ingen problemer. er der nogen der kan fortælle mig hvilket ord økonomisk er? biord eller tillægsord?
  • Hvad indeholder en musikanalyse?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig? .. jeg skal skrive SRP i musik og engelsk og pludselig er jeg blevet i tvivl om hvad de forventer af en musikanalyse på A niveau i 3.G? Er der nogen der kan skrive hvad man skal fokusere på i punktform? Hilsen Lin
  • Hjemmeundervisning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal opereres og i den forbindelse får jeg et fravær fra min HHX på ca. 6 uger. I den forbindelse ønsker jeg mig hjemmeundervisning. Jeg søger en underviser der mindst har en HHX med finans, og du skal være stærk i engelsk og tysk. Jeg bor i Århus-området.
  • Oversættelse til SRP (Abstract)

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til min Abstract. jeg har skrevet det på dansk, men da jeg ikke er god til engelsk har jeg brug for hjælp til at oversætte den. Nogle der kan hjælpe mig? det er virkleig vigtigt for mig jeg har vedhæftet det.
  • ide til srp/studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Vi skal snrt vælge fag og mine hovedfag er afsætning og tysk, hvor dansk, engelsk og kulturfortåelse må komme in som 2. fag. Men nu kommer de store problem, jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om, er der nogle der har forslag ?
  • rette en lille sætning

    Forumindlæg
    Det kunne måske give de engelske middelklassefamilier et bedre rygte i andre europæiske lande. It could maybe give they english middle classe families a better named i orthers europaens countries. Tak på forhånd:)
  • Radikalisme

    Forumindlæg
    Hej derude Er der nogen, der kan anbefale noget materiale til emnet radikalisme. Gerne en novelle/roman, hvor der evt. er en person, der er radikaliseret eller kommer ud i en form for radikalisme? Det må både være på dansk og engelsk. Er åben overfor alt
  • Markedsanalyse af...

    Forumindlæg
    Hej derude. Håber i kan komme med lidt hjælp til hvor jeg kan finde oplysninger til en markedsanalyse af det engelske marked for "alko-pops", altså ting som somersby cider, cult shakere, barcardi breezer, smirnoff ice osv osv. ??
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    jeg har en engelsk aflevering som jeg skal aflevere. er der nogen der gerne vil se på den om der er nogle fejl for jeg er rigtig god til at lave fejl. den er på ca. 1 side. jeg vil bliver OVER glad hvis nogen vil. så sender jeg den til inbakke til dem der vil.
  • emne

    Forumindlæg
    Hej. jeg har valgt engelsk, mediefag, i min srp og er lidt tom efter ideer til et emne er der nogen, som har haft gode erfarringer med et, eller sidder inde med et potentielt emne, så ville jeg meget gerne hører det. Ville være en stor hjælp til noget ide udvikling.
  • 'whom'

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har fået en engelsk stil for i to dele.. I den ene del skal jeg redegøre for brugen af whom..? Men forstår ikke helt forskellen mellem det og who..? ved kun at der skal stå whom hvis det henviser til et subjekt og who hvis det er et objekt.. Er der andre 'tommelfingerregler' ...
  • Hvordan giver man en Litterær analyse og fortolkning (SRP)

    Forumindlæg
    Hej : ) Er der nogen der har en god "skabelon" at følge når man skal analysere og fortolke en roman? Så jeg kan se hvad der er vigtigt at få med i en litterær analyse og fortolkning. Faget er engelsk, og det skal bruges i min srp! Håber der er nogle der kan hjælpe!!
  • Haster, haster, haster, dumper

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg ville høre, om ikke der er nogen herinde, der før har skrevet en engelsk opgave om "Poetic Justice" af Diana Appleyard. So please help me! Jeg skal aflevere det i dag til lærerens mail. so plzzz..... knus mille
  • Menneskerettigheder i DK

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive et essay om menneskerettigheder i Danmark på engelsk til i morgen. Jeg ved bare ikke helt hvor jeg skal starte og hvad jeg helt præcist skal komme ind på. Min lærer har ikke speciferet noget. Skal jeg så komme med eksempler på menneskerettigheder i Danmark - hvis ja, hvilke s...
  • Kilder omkring Taliban

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en synopse om taliban (terrorisme) i fagene Historie og Engelsk. Er der nogen der har nogle kilder om emnet liggende eller er der nogen der kender en side hvor man evt. kan finde nogle kilder. På forhånd tak :)
  • Forslag til emne - Musik A, Mat B & Ng C

    Forumindlæg
    Hvis der er nogen der har forslag til et emne jeg kunne kaste mig ud i, ville jeg blive rigtig glad. Jeg skal have musik som hovedfag, da mit andet selvvalgte A niveau (engelsk) er udenfor min studieretning (valgfag og dermed ubrugeligt) På forhånd tak. [:
  • hurtig oversættelse - til d. 11!!

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der en der kan hjælpe mig med denne sætning, den driller lidt :) ? (de skal oversættes til engelsk) - jeg går ovenpå og lægger mig lidt kan man sige: i'll go upstairs and lie down a bit? Hilsen Anna.
  • Hjælp til problemformulering!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal aflevere problemformulering i DIO, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere den, og hvad den skal indeholde. Jeg har valgt fagene Engelsk og Samtidshistorie, og skal inden for disse fag, skrive om terrorisme. Nogen, der muligvis har nogle forslag?