Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16921 til 16940 af 27496
  • Har jeg gjort det rigtigt?

    Forumindlæg
    Jeg har lavet nogle opgaver i Kemi, men jeg er i tvivl om, jeg har gjort det rigtigt. Er der mon én, der vil kigge på det, og fortælle mig, om jeg er på rette vej?
  • Kan man få -3 til en eksamen, selvom man har været tilstede??

    Forumindlæg
    Hej! Er det muligt at få -3 til en kemi eksamen selvom man var tilstede??? burde man idet mindste ikke få 00?? Man giver jo kun -3 når du ikke har været tilstede
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :)
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg er i gang med at skrive SRO mat/kemi - derfor har jeg brug for hjælp - er der nogen, som kan hjælpe mig? jeg giver gerne penge for det. På forhånd tak
  • kædelængde forsæbningstal

    Forumindlæg
    Hej derude er i gang med en kemi aflevering men kan ikke finde ud af det sidste spørgsmål som omhandler hvor lang kædelængden er. Vi har forsæbet jomfru olivenolie. Mfedtsyre=245,94 molar.
  • Reaktionsorden

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak
  • Hydronolysegrad

    Forumindlæg
    Hej. jeg har problemer med en opgave i Kemi, og håber i kan hjælpe. I en 0,0500M vandig opløsning af methansyre måles Ph= 2,54. a) Beregn hydrolysegrad for methansyre i opløsningen? tak for hjælpen
  • Puffersystem

    Forumindlæg
    er igang med at skrive kemi rapport, og jeg er igang med teori. men ved ikke helt hvad jeg skal skrive om nogle som kan hjælpe. skal have noget med , med syre og base og puffesystemet . håber på hjælp ..- mange tak
  • Afgangsprøven

    Forumindlæg
    Hej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ?
  • Nitrogen er det bare N eller N2 *HASTER*

    Forumindlæg
    Sidder og er i gang med kemi rapport og har brug for et hurtigt svar... Skal fortælle hvor mange bindinger N-atomer vil have når det indgår i en elektronparbinding... Har fundet frem til at det indgår i en tripelbinding men er det som N2 eller N???
  • Rapport eller journaløvese til eksamen?

    Forumindlæg
    Hvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :)
  • P!rotolysegrad og syrestyrke

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med en kemi-opgave, og kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes med en teoretisk beregning af protolysegraden for mindst en af syrerne ved to koncentrationer. skal jeg beregne protolysegraden? ...Er der nogle som kan hjælpe??
  • Krystalvand -> Krystalsoda

    Forumindlæg
    Hej StudiePortalen.. Mangler en sidste opgave i min kemi rapport, som jeg sidder en smule fast i, hvordan laver man den? (: * OPGAVE Beregn hvor mange molekyler krystalvand indgår i krystalsoda?
  • Syre- basereaktion

    Forumindlæg
    Hej!! Jeg skal i en rapport forklar en syre-basereaktion nemlig Na+ + OH-. Og da kemi ikke er mine stærke side og jeg er ret meget på bar bund, kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. På forhånd tak!
  • AT - Doping

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene
  • koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl

    Forumindlæg
    Hey guys :) Hvordan beregner jeg koncentrationen af H3O+ i 0,2 M HCl? Gerne forklareret i detaljer, da kemi ikke er min stærke side :o) Tak på forhånd...
  • Fysik eksamen 9.klasse

    Forumindlæg
    Hej, jeg kan evt komme op i huset og havens kemi på fredag, men aner faktisk ikke hvad jeg kan lave af forsøg, og hvad det egentlig er? :-) tak på forhånd, er meget ringe til fysik..
  • Hvilket fag kommer man op i?

    Forumindlæg
    Skal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i?
  • afsætning af fotosyntesen

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal til kemi eksame her den 12 og min lære vil have at jeg laver en afstemt af fotosyntesen ? men ved bare ikke helt hvordan man gøre og hvad jeg skal sige til eksamen ?
  • Baggrundsstråling

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med noget fysik/kemi, med dette spørgsmål: Hvilke faktorer kan have betydning for baggrundsstrålingen? Hvis i ved noget om det, så svar venligst så hurtigt som muligt tak.