Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16941 til 16960 af 28854
  • Industrialisering, perspektivering

    Forumindlæg
    Hej (igen)! Jeg har problemer med at perspektivere industrialiseringen med noget andet indenfor historie.. Er der mon nogle der ligger inde med en rigtig god perspektivering? :-) // En snarlig student :-)
  • DK: Økonomisk politik??

    Forumindlæg
    Halløjsa...Jeg risikere jo måske og komme op i samfundskundskab i historie. Så er der nogen der kan forklarer Keynesianernes og monetaristernes tilgang til det økonomiske kredsløb, samt hvad makroøkonomisk politik er??På forhånd tak
  • noter søges: "Lloyd Georges tilbageblik på krigsudbruddet" (kilde til 1 v.k.)

    Forumindlæg
    Ja, som overskriften siger; Er der nogen der har noter til denne kilde, har selv enkelte, men de er lidt mangelbare. Teksten kommer fra bogen "Kilder til mellemkrigstidens historie og 2 verdenskrig"På forhånd tak.Vh Lena
  • Opdagelserne

    Forumindlæg
    nogen der har en oversigt over perioden før 1750 til historie. Især keywords til kulturmøder/menneskesyn og ændring af verdensbilledet, med henblik på handel og spaniernes fremfærd i Amerika.?
  • Overblik

    Forumindlæg
    Vi er igang med at lave overbliksnoter over historie i gymnasiiet. Nogen der har gode noter der kan supplere mit eget??? Du ville gøre en stor tjeneste.
  • Håndfæstningen

    Forumindlæg
    Hej!Jeg skal snart til årsprøve i historie, hvor jeg skal lave en fremlæggelse om 'den første håndfæstning', altså tage mit udgangspunkt derfra.Nogen som skulle have viden om emnet, som de vil dele?
  • Et spørgsmål mht. vurdering

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, og er i tvivl om jeg i min vurdering må komme med min egen mening? / Kathrine
  • heksejagt hovedspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide?
  • la lengua de las mariposas-manuel rivas

    Forumindlæg
    nogle der har læst novellen??? jeg forstår ikke hvem det er der er en atheist? og hvorfor brænder moren papirene om faren... forstår ligesom ikke pointen i historien????håber nogle vil hjælpe?jope
  • DHO 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej, håber i vil hjælpe mig! jeg sidder og mangler et emne inde for historie til min DHO, det skal helst være omkring 2. verdenskrig men kan være omkring 1. verdenskirg også tak på forhånd :)
  • GRUNDLOVEN

    Forumindlæg
    overvejer at skrive sso i historie og har grundloven i tankerne, har hørt det skulle være et halv-avært emne, er der nogle der kan af eller bekræfte dette, og er der nogel der har nogel gode ideer til en indgangsvinkel
  • SSO

    Forumindlæg
    skal til at skrive større skriftlig opgave i historie, og skal skrive om de der tysker piger.. feltmadrasserne.. så ville høre om der var nogen der havde nogle gode links til det emne eller evt noget andet hjælp??
  • Reglerne til Science fiction

    Forumindlæg
    Hej alle sammen jeg har problemer med min science fiction og jeg ville spørge jer om hvilke regler skal der være i historien? altså jeg ved at der skal være et novum, men ellers andet...? mange tak på forhånd ;)
  • hjæLP haster

    Forumindlæg
    nogen som vil hjælpe med en historie om a knife , a map , a dead body , a føtex bag . a shampoo bothe det skal være engelsk
  • Gladiatorkampe (psykologiske teorier)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en historie opgave om gladiatorer. Jeg skal komme ind på nogen psykologiske teorier om facinationen for gladiatorkampenes vold og død. Jeg er gået helt i stå, er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?

    Forumindlæg
    Ja behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien......
  • AT - MAT OG HIST ?

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ?
  • hjælp til metode og teori...

    Forumindlæg
    Jeg skriver i Religion/Historie(Hum. og Samf) (skriver om pilgrimsrejse til mekka, men ved bare ikke hvilke metoder der er i samf. og Humunistisk delen?? skal til AT- eksamen. plz.. hjælp mig.
  • SSO (den finske vinter krig)

    Forumindlæg
    Hej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet?
  • SPARTACUS OPRØRET

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Jeg er ved at skrive min historie opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analysere Spartacus oprøret ? Nogen der har nogle forslag.