Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16941 til 16960 af 28854
-
Industrialisering, perspektivering
ForumindlægHej (igen)! Jeg har problemer med at perspektivere industrialiseringen med noget andet indenfor historie.. Er der mon nogle der ligger inde med en rigtig god perspektivering? :-) // En snarlig student :-) -
DK: Økonomisk politik??
ForumindlægHalløjsa...Jeg risikere jo måske og komme op i samfundskundskab i historie. Så er der nogen der kan forklarer Keynesianernes og monetaristernes tilgang til det økonomiske kredsløb, samt hvad makroøkonomisk politik er??På forhånd tak -
noter søges: "Lloyd Georges tilbageblik på krigsudbruddet" (kilde til 1 v.k.)
ForumindlægJa, som overskriften siger; Er der nogen der har noter til denne kilde, har selv enkelte, men de er lidt mangelbare. Teksten kommer fra bogen "Kilder til mellemkrigstidens historie og 2 verdenskrig"På forhånd tak.Vh Lena -
Opdagelserne
Forumindlægnogen der har en oversigt over perioden før 1750 til historie. Især keywords til kulturmøder/menneskesyn og ændring af verdensbilledet, med henblik på handel og spaniernes fremfærd i Amerika.? -
Overblik
ForumindlægVi er igang med at lave overbliksnoter over historie i gymnasiiet. Nogen der har gode noter der kan supplere mit eget??? Du ville gøre en stor tjeneste. -
Håndfæstningen
ForumindlægHej!Jeg skal snart til årsprøve i historie, hvor jeg skal lave en fremlæggelse om 'den første håndfæstning', altså tage mit udgangspunkt derfra.Nogen som skulle have viden om emnet, som de vil dele? -
Et spørgsmål mht. vurdering
ForumindlægHej.. Jeg er ved at skrive dansk/historie opgave, og er i tvivl om jeg i min vurdering må komme med min egen mening? / Kathrine -
heksejagt hovedspørgsmål
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide? -
la lengua de las mariposas-manuel rivas
Forumindlægnogle der har læst novellen??? jeg forstår ikke hvem det er der er en atheist? og hvorfor brænder moren papirene om faren... forstår ligesom ikke pointen i historien????håber nogle vil hjælpe?jope -
DHO 2. verdenskrig
ForumindlægHej, håber i vil hjælpe mig! jeg sidder og mangler et emne inde for historie til min DHO, det skal helst være omkring 2. verdenskrig men kan være omkring 1. verdenskirg også tak på forhånd :) -
GRUNDLOVEN
Forumindlægovervejer at skrive sso i historie og har grundloven i tankerne, har hørt det skulle være et halv-avært emne, er der nogle der kan af eller bekræfte dette, og er der nogel der har nogel gode ideer til en indgangsvinkel -
SSO
Forumindlægskal til at skrive større skriftlig opgave i historie, og skal skrive om de der tysker piger.. feltmadrasserne.. så ville høre om der var nogen der havde nogle gode links til det emne eller evt noget andet hjælp?? -
Reglerne til Science fiction
ForumindlægHej alle sammen jeg har problemer med min science fiction og jeg ville spørge jer om hvilke regler skal der være i historien? altså jeg ved at der skal være et novum, men ellers andet...? mange tak på forhånd ;) -
hjæLP haster
Forumindlægnogen som vil hjælpe med en historie om a knife , a map , a dead body , a føtex bag . a shampoo bothe det skal være engelsk -
Gladiatorkampe (psykologiske teorier)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en historie opgave om gladiatorer. Jeg skal komme ind på nogen psykologiske teorier om facinationen for gladiatorkampenes vold og død. Jeg er gået helt i stå, er der nogen der kan hjælpe mig? -
Behøver man lave personkarakteristisk af bipersoner?
ForumindlægJa behøver man lave personkarakteristik af bipersoner i en novelleanalyse i 1.g? Føler bare min analyse er ALT for lang allerede..... der sådan 3 personer der er med meget lidt, men de har alle 3 en stor betydning for historien...... -
AT - MAT OG HIST ?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ? -
hjælp til metode og teori...
ForumindlægJeg skriver i Religion/Historie(Hum. og Samf) (skriver om pilgrimsrejse til mekka, men ved bare ikke hvilke metoder der er i samf. og Humunistisk delen?? skal til AT- eksamen. plz.. hjælp mig. -
SSO (den finske vinter krig)
ForumindlægHej folks! Jeg har valgt at skrive min SSO i historie. Jeg har tænkt mig at skrive noget om den finske vinter krig. Hvad synes I om emnet? -
SPARTACUS OPRØRET
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er ved at skrive min historie opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal analysere Spartacus oprøret ? Nogen der har nogle forslag.
