Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16941 til 16960 af 38620
-
billedsprog og stemning
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at finde billedsprog og stemning, samt hvordan jeg kan starte en indledning i dette digt? :) At fra flyveren kigge ned på svenske søer er omtrent som at ligge ved en svensk sø og kigge på skyer. Mon vi 5 kommer over skydækkets halvt opløste isterninger i bunden af et ... -
En københavner i Jylland tema
ForumindlægNogen der kan hjælpe med team(Ernie) i essayet “en københavner i Jylland” af Dan Turell??? Og eventuelt en perspektivering??? Tak -
Dansk- Mundtlig
ForumindlægHej Hvad kan en konklusion indeholde? Det er en konklusion for en artikel, som jeg altså skal op i. (FSA) -
SRP - sommerfugledalen
ForumindlægHej Jeg skriver SRP om sommerfugledalen: Jeg er meget i tvivl om metaforene i sommerfugledalen og deres betydnin? -
eksamen - Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår
Forumindlæghej jeg skal til eksamen lige som mange andre, jeg skal op i muntlig geo, bio og fysik. jeg kan ikke finde et delemne, mit overemne er "Teknologiens betydning for menneskes sundhed og levevilkår" nogen der kan hjælpe. TAK -
Hjælp til sætningsanalyse
ForumindlægHejsa Kan nogen hjælpe med sætnignsanalyse af denne sætning: "Vi fik ekstra tid af læreren til at lave opgaven" Jeg tænker at 'vi' er subjekt, 'fik' er verballed, 'af læreren' er adverbialled, men hvad med 'til at lave opgaven'? Er det også adverbialled? -
matematik opg
Forumindlægkan i hjælpe mig med den her opgave -
9 Klasse eksamen - novelle med fokus på skæve eksistenser
ForumindlægJeg har lige trukket til min 9 klasses eksame i dansk, jeg trak Novelle med fokus på skæve eksistenser. Jeg er pretty lost, med omkring hvilken novelle jeg skal tage der handler om skæve eksistenser. Kan i hjælpe? -
SRP - Forsvar
ForumindlægHej : ) Jeg skal snart op i SRP forsvaret, og i den forbindelse skal jeg komme ind på de metoder jeg har gjort brug af. Jeg har skrevet i fysik og historie, men har ikke noget forsøg med i min SRP, derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kan argumentere for at den naturvidenskabelige metode er ... -
referencesystem
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret om hvad et referencesystem er. Er det et koordinatsystem for det enkle objekt? Eller er det et koordinatsystem, hvor flere objekter indgår? Fx jeg vil beskrive en boldt der kastes og har valgt jorden som reference. Er jorden så et referencesystem? Eller det både jorden ... -
Teenagers indflyelse i det økonomiske kredsløb
ForumindlægHej. Jeg arbejder med en større skriftlig opgave med emnet "Økonomi og det økonomiske kredsløb." Et spørgemål skal svare på problemstillingen (som jeg ikke har lavet) "Hvilken indflydelse har teenageres forbrugsvaner i det økonomiske kredsløb?" Jeg kan hverken finde på noget... -
disposition
Forumindlæghej, jeg har trukket billedkunst fra det 20. århundrede til eksamenen. jeg har valgt ægtepar af Jørgen Geisted så jeg vil hører om der var nogen der vil kunne hjælpe mig med en disposition f.eks. en skabelon. på forhånd tak! -
Hvad er en markedskarakteristik?
ForumindlægHej Hvad er en markedskarakteristik, og hvordan udarbejder man sådan en? Tak på forhånd -
Problemstilling
ForumindlægHvordan laver man problemstilling, og hvad er det? -
Hjælp!! Old og Historie
ForumindlægHej! Jeg har brug for inspiration, jeg har valgt Oldtidskundskab (C) og Historie (A) til årets AT eksamen, med temaet "Havet - livsgivende, dødbringende og legendeskabende)... Jeg havde tænkt mig at skrive om Homer i et historisk perspektiv, men er der nogle som har andre idéer om hvad man... -
Brexit - Økonomisk Globalisering
ForumindlægJeg har prøvet at finde nogle kilder, men de få jeg kunne finde gav indviklede forklaringer, så jeg håber nogle kan forklare det herover, eller evt. dele nogle gode kilder. Spørgsmålene er: Forklar hvad der menes med økonomisk globalisering. Beskriv, hvordan Englands udmeldelse fra EU kan påvi... -
hvordan anvender kemisk mængdeberegning til at finde saltindholdet i en fødevare.
Forumindlæghvordan=??????????????????????????????? mange tak!!!!!!!!!!!!!!!! -
statistik af befolkningsgrupper
ForumindlægHej SP Jeg søger hjælp til en opgave som jeg har udfordring med at forstå: Udtræk data for forekomsten af sukkersyge opdelt på kommuner. 1.Betragt tabellen som ugrupperede observationer. 2. Beskriv datasættet med følgende deskriptorer: maksimum, minimum, middelværdi, variationsbredde, median... -
HASTER - Hjælp til korrekt oversættelse
ForumindlægHej. Jeg sidder med en tysk aflevering, som skal afleveres i morgen, og har nu siddet med den herhjemme i snart fem timer. Det emne jeg skal skrive om er kærlighed. Nu er det jo sådan at jeg i forvejen er en spade til at skrive om det enme på dansk, så det er ikke næmmere for mig at gøre ... -
HJÆLP.. hvordan forgår eksamenen?
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i oldtidskundskab, og ved virkelig ikke hvordan det skal foregå. Jeg ved at jeg får bl.a. et kendt tekst fra "pensumet" og den skal jeg tale om, men hvordan? Skal jeg analysere på den eks. hér er et episk lignelse eller patronymika...? Eller analysen skal v...
