Søgning på: dansk reportage. Resultater: 16961 til 16980 af 41162
-
Engelsk artikel = stilles op i spalter?
ForumindlægNår man som stil skal aflevere en artikel i dansk, skal man jo ikke stille det op i spalter som en rigtig artikel. Så jeg tænkte på, om det også er således med engelsk? -
studieretningsprojekt 3.G emnevalg... hjælp!
Forumindlæghey Jeg skal skrive studieretningsprojekt i fagene Engelsk/dansk hvor engelsk er hovedfag. nogen der har nogle ideer til emner? -
Placering på den nye skala (to dimenssioner)
ForumindlægHej alle sammen Hvordan er partierne Venstre og Dansk Folkeparti placeret på den nye skala (to dimenssioner) i forhold til udlændingepolitikken? -
Rudyard Kipling “Hvid Mands Byrde”
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvor man kan finde den danske oversættelse af Rudyard Kiplings digt; “Hvid Mands Byrde” eller "White mans byrden". Tak på forhånd! -
Forslag til Formidlingsopgave
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte om der var nogen herinde, der har ideer til hvilket emne jeg kan skrive om, når jeg nu vil skrive en formidlingsopgave, hvor dansk indgår som et af fagene? Forslag til kombination mellem Fysik/dansk? Forslag til kombination mellem Matematik/dansk Er åben over... -
Die letsten kinder von Schewenborn
ForumindlægHej er der nogle der kan godt give mig et kort referat af hvad den handler om på dansk. Det vil hjælpe rigtig meget Tak. skal skrive et referat om historien til på fredag... -
Flertal - die?
ForumindlægSkal der sættes flertal hvis f.eks jeg skal oversætte turisterne fra dansk til tysk? Hedder det så 'die Tourist'? -
Essay hjælp
ForumindlægHey alle:D Kan man godt skriv et citat i et dansk essay? fx.Its just a bad day not a bad life? Tak..:) -
Eksponentiel model
ForumindlægI år 2000 var der 7600 danskere med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år voksede antallet af danskere, der havde en årlig indkomst på mindst en million kr., med god tilnærmelse med 1300 om året. a) Opstil en formel, der beskriver udviklingen i antallet af danskere med en å... -
20% af 2 tons ??
ForumindlægHej. Jeg skal finde 20% af 2 tons. Jeg skal finde ud af hvor mange kg det svarer til pr. dansker ? Nogle der kan hjælpe med, hvordan man gør :D ? -
Oversættelse af et enkelt tysk ord
ForumindlægZAHLSCHEIN Jeg er i tvivl. Er det noget i stil med giro-kort? Ved en eller anden, hvad man præcist kalder et "Zahlschein" i den danske bankverden? -
Titulering af flertal
ForumindlægHej... Jeg mindes at når man på dansk titulerer flertal, skal det ske med kapitalt for-bogstav. eks. I, Jer. Er der nogen der kan bakke det op? -
´Sød en der vil kigge på min engelsk oversættelse?
ForumindlægHej alle sammen. er der nogen der ville være så rare at kigge på en engelsk oversættelse fra dansk til engelsk. har selv oversat det men har store problemer med det skriftlige englesk ? -
La llama/ Oprøret - af Arturo Barea
ForumindlægNogen der har læst denne bog? evt. nogle der ved om der findes nogle analyser af den på dansk på nettet? -
Unlevered net income
ForumindlægJeg søger svar på, hvad den engelske betegnelse: "Unlevered net income" hedder på dansk? På forhånd tak Mvh Jeppe -
Grammatik rettelse
ForumindlægJeg skal have rettet en fejlsætning, og derefter forklare på dansk hvad fejlen er. Sætningen: However, they all got their pride. please hjælp. -
Begreber på Engelsk
ForumindlægHej. Er der nogen der kender en hjemmeside med matematiske begreber der er oversat fra dansk til engelsk? Jeg skal vide hvad parameterkurver, massemidpunkt og accelerationsvektor hedder på engelsk. -
Den Amerikanske Borgerkrig
ForumindlægHej Jeg skriver Dansk/Historie opgave om den Amerikanske Borgerkrig og uafhængighedserklæringen. Hvis der er nogen som har en opgave som de gerne vil sende, må de meget gerne sige til :-) som inspiration. -
hjælp.
ForumindlægJeg skal skrive en stil om et værk af en udenlandsk forfatter, som har haft indflydelse på dansk litteratur og en periode. Har i nogle gode forslag???? -
BETYDNING AF GAMMELDAGSORD!!!!
Forumindlæghejsa nogle som ved hvor man kan finde ud af, hvad nogle ord på gammelt dansk betyder?? Her er de, som jeg vil have hjælp til :) Skiær bliint
