Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17001 til 17020 af 52987
-
tyngdeacceleration
ForumindlægHej i en rapport skal jeg bestemme tyngdeaccelerationen. forsøget går ud på at vi havde en timer, der afsatte 100 prikker pr. sek på en lang strimmel papir, der v start blev sluppet med et lod. Efter at have udregnet afstanden mellem prikkerne og deraf hastigheden mellem prikkerne. Dette tegned... -
Hjælp !!
ForumindlægHej er der nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med denne her? :) Opgave 4: Givet funktionerne f(x) = 0,8x^3 - 4x^2 + 2,5x +1 g(x)= x^3+4x^2- 30,25x+ 14 a) bestem rødderne b) bestem f'(x) og g'(x) -
vigtigheden af samf.
ForumindlægHej (: Hvorfor er det vigtig at have samfundsfag? Tak på forhånd -
Erfaring med at klage?
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er nogle der har erfaring med at klage over en eksamen? Jeg har været til fysikeksamen og jeg synes ikke min karakter var rimelig overhovedet. Men efter hvad jeg har forstået, er det at klage over en eksamen en lang og besværlig proces. Jeg vil prøve at snakke med skole... -
Fysik 24-timers
ForumindlægHvordan læser man op til en 24-timers fysik? Altså... Læser man bare al kernestof inden man går op og trækker, og så begrænser man sig til det emne man har fået? -
er lydbølger i luft altid...
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om lydbølger i luft altid er longitudinale, atlså parallelt med udbredelsesretningen. Det må gerne gå så hurtigt som muligt :) -
SRP valg
ForumindlægHej, jeg skal snart igang med srp og jeg har valgt at tag Mediefag, og engelsk. Jeg ville bare hører omder er nogle der har et forslag til hvad man kunne vælge, til at analyser, og lave sit projekt omkring. MvT -
Teknisk matematikproblemopgave 463
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med den her En container med en samlet tyngde F 25 kN (kiloNewton) skal løftes af en kran. Til løfteopgaven anvendes wirer med forskellige længder. For at vurdere belastningen af wirerne, skal du bestemme størrelsen af kræfterne i wirerne, når vinklen v (se ?gur 14.56)... -
Dårlige karakterer, hvordan kommer i videre?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre jer, hvordan i kommer over det at få en dårlig karakter... Jeg har altid ligget på 7 og over på den nye skala... men her til eksamenerne, er det gået helt galt, jeg synes selv jeg har gjort mit bedste og synes at mine karakterer er dybt skuffende, og ikke helt... -
Ikke bestået
ForumindlægHej. Har hørt, at hvis man ikke består studentereksamen, kan man ikke begynde forfra, altså på hf, hhx osv. passer det? -
statistik
Forumindlæghej Jeg kender en som har lavet disse beregninger, men er de realistiske? (se vedhæftet fil) Hyppighederne er fordelingen på nogle karakterer i en klasse og så hører der nogle frekvenser og kumulerede frekvenser til. Hvordan kan man lave et pindediagram over frekvenserne og en trappe... -
Krav til mundtlig eksamen A-niveau gamle ordning
ForumindlægJeg har i den sidste tid kigget lidt på nettet for at finde ud af hvad der egentlig forventes af eleven til mundtlig eksamen på A-niveau, hvad skal eleven som et minimum kunne? Hvad er vigtigt at huske på? Hvad skal der til for at elev kommer over 6-7 i karakter? Er der nogle gode råd om, h... -
Dk
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvordan Danmark er blevet et kristent land og hvornår? -
Skriftlig Eksamen i mat
ForumindlægHej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat... -
Skal til eksamen imorgen, hjælp!
ForumindlægHej, Nogen som har læst denne tekst: Pommes rot-weiss? Jeg synes, den er svær at forstå, og håber derfor, at nogen kan hjælpe mig? Skal op til eksamen i den imogen! Diana. -
Hvordan får man 10?
ForumindlægHvordan kan jeg skovle mig til et 10tal imorgen, i mundtlig matematik? -
selvfede beskeder ;D
ForumindlægHey folkens ! Har I nogle selvfede beskeder I ville dele med os andre:P Ex. på de beskeder : Ville sende dig noget så charmerende, sødt, lækkert, sexet og nuttet ! Men postbudet bad mig komme ud af postkassen i en helvedes fart !... ELLER beskeder hvor man kan drille sine venner/veninder. Så... -
KU VS CBS
ForumindlægJeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller... -
hjælp til ligning
Forumindlæg3x-(4+5x)=6-2x -
Rettelse af opgave
ForumindlægEr der en der kan rette min matematik opgave? Det er en enkelt opgave :) (Opgaven er vedhæftet)
