Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 17001 til 17020 af 176853
-
Differenskvotienten!! Mundtlig Mat Eksamen
ForumindlægHvordan skriver mand x^2+x ind i differenskvotienten f(x0+h)-f(x0)/h ??? Kan simpelthen ikke få mine svar til at passe, og jeg skal bruge tretrinsreglen til resten af spørgsmålet, er der er venlig sjæl der kan hjælpe mig? :-) -
Metodisk til mundt. eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvorledes man fremlægger fornuftigt til engelskeksamen. Starter man med at refere handlingen af dette stykke man er kommet op i eller starter man med at præsentere teksten generelt? Er der nogen, der kan poste en god fremgangsmåde, så ville jeg blive glad. tak! :) -
24-timer eksamen synopsis ??
ForumindlægHej! Jeg har trukket idag et emne i psykologi som er udviklingspsykologi, og så har jeg to bilag om børn der bliver rost på den forkerte måde og om resiliens, børn der klarer sig godt trods omstændighederne. kan bare ikke komme igang med synopsen, jeg er gået i stå. håber nogen kan hjælpe mig v... -
Markedsrente + risikotillæg rentabilitetsanalyse til EKSAMEN!
ForumindlægHej med jer, Jeg har opdaget at jeg har misforstået noget i min eksamensopgave og skal op og forsvare den imorgen. Derfor er jeg sikker på, at de vil spørger ind til det som jeg har misforstået... Jeg har brug for at vide hvorfor man bruger markedsrenten + risikotillæg, når man skal sammenligne... -
eksamens spg. differantialregning
Forumindlæghej,jeg har et par spørgsmål, som håber I kan svarer på.hvordan kan et spørgsmål i differantielregning lyde? (mat. b-niveau)Har I nogle forslag til en disposition hvis man trækker "differantielregning"?Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil starte med hvis jeg trak dette emne ?_? -
ligevægtskonstant ud fra partialtryk..???? eksamen imorgen!
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven, samt et skema som jeg har udfyldt der ska hjælpe mig med at vise hvordan vi kommer frem til udtrykket for ligevægtskonstanten.. Jeg mangler et hint til hvordan jeg kommer igang, for kan ikke umiddelbart se sammenhængen.. -
regnbuen - eksamen snart hjælp !
ForumindlægJeg skal forklare regnbuen som resultat af refleksion og brydning - men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an? - en anden ting er at jeg virkelig mangler nogle gode hverdagseksempler på hhv. refleksion, brydning og totalrefleksion - er der nogen der kan hjælpe ? :) -
Mundtlig eksame i engelsk
ForumindlægHej allesammen Jeg har trukket ''crime'' som overemne og jeg skal selvfølgelig selv vælge mit underemne. Jeg vil bare lige høre om i har nogle ideer? tak på forhånd -
Hjælp!!!! Eksamens spørgsmål...Aldehyder og ketoner
ForumindlægVis, hvordan man kan undersøge, om stoffer er aldehyder eller ketoner.?? help please?? -
Love and friendship - eksamen
ForumindlægJeg har trukket som over emnet i Engelsk "love and friendship", og jeg er lost om hvilke under emner jeg kunne vælge. Så det ville være mega dejligt hvis nogen kunne give mig lidt inspiration (udover det åbenlyse) (: på forhånd tak Susanna -
tysk eksamen spørgsmål
ForumindlægHvilket årstal er historien "Die Geige" af Renate Finckh skrevet i? -
Samf eksamen - demokrati
ForumindlægHej , jeg har trukket dekokrati , og forstår ikke mit ene bilag , håber der er nogen der kan hjælpe? "Danmark - et demokratur... Indlæg for ca. 2 år siden Igen engang viser det sig, at det danske folkestyre er dødt. Det er myrdet af den såkaldte regering. Regering og folketing nedsæt... -
Eksamen (Jordens Alder)
ForumindlægJeg har en række spørgsmål som jeg gerne vil have svar på: De handler alle sammen om jordens alder (specielt Buffon og Kelvins teorier) ------------- "Det er en fornuftig antagelse at afkølingstiden af en kugle er proportional med radius af kuglen." - Hvorfor? ------------- "Hv... -
Eksamen i historie STX
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende: Skal man til historieeksamen stille problemstillinger op, som KUN kan besvares ud fra de kilder man har trukket? Eller skal man stille problemstillinger op, som kan besvares ud fra ens egen baggrundsviden? -
Markedskommunikation eksamen Mundtl.
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis har været oppe i mundtlig markedskommunikation og kan give mig nogle råd, er ved at læse bogen igen meeen det er sgu noget tørt så tror ikke det hænger særlig godt ved... så råd og vink tages i mod med kys hånd -
Mundtligt eksamen Biologi C
ForumindlægVi har fået et stort kompendium med opgaver som vi skulle forberede os til, men der er lige tre jeg ikke ved hvordan jeg skal besvare. Kunne være dejligt hvis nogle kunne hjælpe :) takker. 1. Du skal redegøre for celleorganellers forekomst. 2. Diskuter forskelle og ligheder mellem DNA’et ... -
Hjælp til svære eksamens opgaver
ForumindlægHej opgavene lyder som følgende: Funktion f har forskrifen f(x)=2x-3 løs ligning f(x)= f^-1(x) Funktionerne f og g har forskrifterne f(x)= x^2+4x+3, x < 0 0,5x+3, x > eller ligmed 0 g(x)= 2x+3 x tilhører R Gør rede for at grafen for g har to punkter fælles med grafen for f. Er det så ... -
24-timers eksamen - Strengbølger
ForumindlægHvis nogen skulle have lyst til at hjælpe.. :b Så kunne jeg nok sagtens bruge hjælp til det hele. Bølger – lyd og musikinstrumenter I din præsentation skal du forklare de grundlæggende egenskaber ved bølgeudbredelse, men du skal lægge hovedvægten på lydbølger og fænomenet stående bølger og ... -
Eksamens tekster til drengestreger
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har trukket "Drengestreger" i dansk, men jeg mangler en tekst/film - whatever, som jeg kan snakke udfra. Er der en der har nogle gode forslag, som jeg kan arbejde med? Tekster vi har arbejdet med: Novelle: Blot en drengestren af Villy Sørensen Rap: Spæ... -
Monosakkarider, disakkarider - hjælp til eksamen
ForumindlægHej folkens! Nogen som kan hjælpe mig med at forklare den kemiske opbygning af mono og disakkarider??
