Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 17041 til 17060 af 28854
-
emne
Forumindlægnogle der har nogle gode erfaringer med et emne, eller forslag til enten historie eller dansk? - hælder nok mest til dansk, medmindre der er nogle der har et super emne de vil anbefale.:) -
SSO om påskekrisen erfaringer søges
ForumindlægHej skal snart til at skrive SSO og har tænkt mig at skrive i Historie om påskekrisen, nogen der har erfaringer med det? Ellers kunne jeg godt finde på at skrive om den russsiske revolution.. På forhånd tak Mvh Hansen -
Kort oversættelse
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe mig. Jeg hedder Pedro, og jeg bor i Spanien. Jeg er 20 år. Jeg studerer historie og arbejder på en restaurant. -
Hmmmmm.
ForumindlægI historie har vi en stor opgave for ( noget med FN-pagten) og i denne optrådte sætningen: "Saalænge sikkerhedsrasse5t med hensyn til en tvist eller situation udøver de funktioner..." Hvad betyder et Tvist? -
hermes med dionysosbarnet. HASTER
Forumindlægskulturen siges at være original og fundet i Heratemplet i Olympia. - man siger at det er pausanias som er kilden til dette? Kender du mere til denne historie? kom endelig med det. Skal fremlægge imorgen. Mvh Cecilie -
Jeg-fortæller
ForumindlægHej mennesker =) Jeg skal fremlægge om en jeg-fortæller imorgen, og komme med et bid af en historie hvor der er tale om en jeg-fortæller. Er der en der kan hjælpe med hvad jeg evt. kan fortælle? På forhånd tak! -
Nogen der skriver om Nukleare våben??
ForumindlægHey, Nogen der skriver om atombomber el. lign. og er friske på at bytte opgave for at få inspiration.... Lyder da som en genial idé ikke...!! (skriver i Historie og Fysik) -
Opgave - kilder
ForumindlægJeg skal i gang med min dansk-historie opgave. Hvor jeg analyserer "Et Dukkehjem". Er det rigtigt, at man IKKE må analysere SELV? Altså skal man bruge hjælp udefra? Fra diverse kilder? -
Analysemodel
ForumindlægHej.. Sidder her og skal analysere en tekst i historie. Der er vel ingen der har en model der viser hvad man skal huske.. Altså en slags huske seddel når man analysere? På forhånd tak! hilsen Tanja -
Fra induktion til vekselstrøm?
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal beskrive historien bag induktion til vekselstrøm. Nogen der ved noget om det? Det kunne hjælpe mig rigtig meget, og opgaven er til i overmorgen. Tak på forhånd :-) -
Historiebegreber
ForumindlægHej, er der nogen som kan nogle begreber fra Historie omkring analyse og vurdering af kilder? evt. også lidt metode, det skal bruges i min vurdering af et skønlitterært værk set som historisk kilde. -
Har virkelig brug for hjælp venner!
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
Synopsis
ForumindlægHej, Jeg skal få lavet en synopsis i kult altså (Historie, Samfundsfag, Religion) har dog lidt problemer med historie delen, jeg skal få lavet nogle problemstilling, eller bare en til Historie delen, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal formuler spørgsmålet, eller lave en besvarelse, det er min f... -
1. Verdenskrig ubåde
ForumindlægHej. Jeg sidder med min historie opgave vedr. ubådsteknologi i 1. Verdenskrig. Har dog store problemer med at finde ordentlige kilder. Er der nogen der kan hjælpe? Mvh Artem. -
HJÆLP til oversættelse, tak.
ForumindlægVi skal præsentere virksomheden Codorniu. Codorniu er grundlagt i 1551. Codorniu er verdens største producent af mousserende vin. Nu vil jeg fortælle lidt om historien bag Codorniu. -
Do's and dont's til AT-eksamen
ForumindlægHej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie. -
Plz Hjælp Dansk mundtligt prøve
ForumindlægHej er der nogle som vil være sød og hjælpe mig med at perspektivere ringen til skibsdrengens fortælling af karen blixen. Jeg har prøvet men, har svært ved at finde ligheder mellem de 2 historier -
Modulregnskab overskrevet
ForumindlægHvor mange procent må et fag overskride det givede modulantal? Fx har jeg i historie -25% i forhold til årsnormen. Men et gælder vel også den anden vej, hvis man har for mange moduler? -
Mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :) -
Hjælp til novelle
ForumindlægHej!!! Skal skrive en dansk novelle. Den skal have overskriften: Jeg elsker dig.....jeg elsker ikke dig. Men jeg kan slet ikke finde på en god historie....Hjælp mig plz og giv mig masser af idéer til hvad jeg skal skrive....og tusind tak!
