Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 17061 til 17080 af 27879
-
Mundtlig dansk - os og de andre.
ForumindlægHej allesammen. Idag har min klasse trukket vores emne i mundtlig dansk til afgangseksamen; mit emne blev os og de andre. Jeg er udmærket klar over, at det kan være meget; Unge og voksne. Danskere og indvandre. Nazister og jøder osv... Men jeg ville spørge, om nogle af jer kender nogle gode tekst... -
Exchange
ForumindlægHej, Jeg er nu gået i gang med engelsk forberedelser til eksamen, og har valgt emnet: Exchange Students under Travel and exploration. Men jeg mangler virkelig ideér til hvordan jeg skal gribe emnet an og hvordan jeg kan gøre det utrolig spændende :) Lige pt. tænker jeg på at skrive om hvo... -
Amerikansk politik - Samf/Hist
ForumindlægHej Har valgt at skrive studieretningsprojekt i Samfundsfag A og Historie A Jeg har valgt at emnet skal hedde Amerikansk politik. I starten ville jeg skrive om det igangværende valg, men synes det er svært at komme ind på historiedelen, og finde materiale til den del. Jeg har snakket med min lære... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej Forleden dag trak jeg emnet "Music and Fame" i engelsk, og jeg er lidt på bar bund, omkring hvad jeg vil fortælle om.. Jeg har tænkt lidt på at evt. fortælle om rollemodeller. Altså det at der både findes gode og dårlige rollemodeller, eller også tænker jeg lidt på, at... -
Hjælp Til Dansk Stil!
ForumindlægJeg skal skrive en stil, som jeg snart skal aflevere. Jeg har valgt emnet som hedder "På Balkonen" ud af de tre emner, jeg kunne vælge imellem.. Jeg har brug for nogle idéer til at kunne skrive stilen. Lige nu, så er jeg helt BLANK! :( - Der er et billede hvor der står en masse mennes... -
1.G NV feltarbejde - S.O.S.!
ForumindlægHej alle jer mennesker! Jeg skal snart op til NV-eksamen, faktisk trak jeg i dag mit emne - hvilket blev det sværeste emne af dem alle. Og lige præcis den jeg "glemte" at skrive en rapport på. Here we go: Er der nogen af jer der ligger inde med PH-målinger af jord fra løvskov, nålesko... -
Computerens Historie/Udvikling (Hjælp hurtigt!)
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en projektopgave om computerens udvikling/historie. Jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt hjælp til at finde emner jeg kan skrive om, og hvad jeg evt. kan skrive om indenfor de forskellig emner. Har tænkt lidt på computerens geografi, men det er svært at finde info om. Udel... -
SRO - Den perfekte opgave? Tysk A His A
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Det er jo en 14 dages opgave, så der skal virkelig arbejdes og der skal virkelig noget kød på. Jeg har en studieretning med tysk, engelsk a og samf b. Jeg er i tvivl om hvad mit emne præcist skal være. Vil vælge Tysk A og Historie A, og skrive om 2. verdenskrig. Det ha... -
SRP psykologi/historie biologi?
ForumindlægHej Jeg skal finde et emne hvor Biologi A skal være med. Jeg tænker på at tage historie og skrive om en sygdom som fx Den Sorte Død. Jeg kunne også tage Psykolog om fx stoffer eller noget i den stil, Jeg er ellers lost og har brug for noget inspiration til hvad jeg skal skrive i og hvilket emne... -
historie synopsis
ForumindlægVi skal lave en synopsis i historie, hvor vi har lavet en problemformulering og underspørgsmål, vi har lidt svært ved emnet og spørgsmålene, er der nogle der har kendskab til emnet. Problemformulering: Hvordan har menneskerettighederne udviklet sig fra 1789 til 1950 og hvordan ser de danske p... -
Bilag i Fysik C eksamen
ForumindlægHey. Jeg skal trække et emne i fysik i morgen og jeg sidder og forbereder mig. Jeg har 12 spørgsmål inden for 3 overemner: energi, bølger og astronomi. Jeg er dog i tvivl om, hvad jeg kan forvente at lærerne tager med af bilag til den mundtlige eksamen. Jeg ved at det f.eks kunne være et billede ... -
24-timers eksamen
ForumindlægHar netop trukket mit emne til mundligt samfundsfag, og det lyder således "Hvordan får vi integrationen til at lykkedes?". Bilagene Omhandler især den nye debat om at ghettobørn skal tvinges i vuggestuer fra 1-årsalderen. Derudover Inger Støjberg "Der er 33 milliarder gode grunde t... -
Subjektiv/personlige oplevelser i AT?
ForumindlægHej alle, Jeg skal til AT-eksamen om få dage og jeg ville spørge, om det er tilladt at inddrage personlige oplevelser (da det passer til emnet)? Mit emne handler om den perfekte krop, mediernes indflydelse og tryghed (fag: Psyk og samf). Da jeg selv har ændret mit udseende via en operation for a... -
AT i 2.g fremtid
Forumindlægmit emne er fremtiden og visioner.. jeg har følgene emner at vælge imellem: kemi, matematik, historie og dansk jeg vil gerne skrive noget om hydrogen kan erstatte benzin som brændstof.. jeg kan forestille mig at der skal bruges kemi.. men jeg har svært ved at vælge det andet fag... jeg tror det b... -
Growing up as a mormon, kilder?
ForumindlægHej! Jeg går i 10. klasse og skal til at lave outline til min mundtlige engelsk prøve. Jeg har trukket emnet growing up, og jeg har valgt undermenet growing up as a mormon. Jeg ville derfor høre om der var nogle derude som kunne anbefale nogle gode artikler eller dokumentarer om emnet? ... -
dansk/historie opggave
ForumindlægHej.. Jeg skal snart skrive en historie opgave, men synes stadig ikke jeg har fundet det emne jeg virkelig gerne vil skrive om. Lige nu tænker jeg på børnearbejde i DK før og nu, og noget om fabriksloven. Men snakkede så med min lærer i dag, og hun sagde at det ville blive et lidt tyndt emne, så ... -
Elektrisk måleteknik
ForumindlægHej jeg sidder med denne repititions opgave om emnet ellære. Jeg plejer at være utrolig god til alle emner i fysik, dog har jeg altid været forvirret omkring dette... Kan nogen måske give mig nogle små fifs til, hvordan jeg skal gribe opgave a) an? Synes slet ikke jeg kan finde hoved eller hale i... -
titanic (AT)
ForumindlægHej skal til AT på onsdag med emnet Titanic, og vores overordnet emne er havet. Synes dog jeg kommer lidt væk fra 'havet' i min opgave. Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Hvordan kan havet både være en mulighed og trussel? mulighed: starte nyt og bedre liv i Amerika tru... -
projekt?
Forumindlæghejsa. jeg har projekt om nogle par uger, men vi har allerede fået at vide hvilket overordnede emne vi har. "Mødet med det anderledes". Det er for at vi kan overveje hvad vi kan vælge, men jeg ved ikke rigtigt? Eller, jeg vil gerne have et emne der VIRKELIG har et godt problemspørøgsmå... -
Perspektivering til integration af muslimer i DK
ForumindlægEr igang med tværfagligt eksamens projekt i samfundsfag og religion og skal finde ud af at perspektivere mit emne til noget - men aner ikke hvad jeg skal perspektivere det til :( Mit emne hedder: Integration af muslimer i det danske samfund. Herind under har jeg skrevet om integrationsformer, rel...
