Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 17061 til 17080 af 54698
-
Udlændingepolitik
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg føler mig lidt splittet i forhold til. Det drejer sig om at et dansk forbehold skal sikre at Danmark kan fortsætte med at fastlægge sin egen udlændingepolitik. Synes I at vi skal kunne fortsætte med at fastsætte egen udlændingepolitik eller skal der samarbejdes frem t... -
Bøjning af "to sing"
ForumindlægHey. Hvordan bøjer man "to sing"? To sing, he sings, he sang, he has sung??, he had sung??, he will sing.. Jeg skal skrive en sætning som på dansk er: ... sunget af Celine Dion.. .. sung by Celine Dion? -
Hvem repræsenterer Venstre i EU-parlamentet i 2010?
ForumindlægHej alle. Har 2 spørgsmål, som jeg har fået i en opgave, hvor jeg skal bruge nettet. Men kan ikke finde et svar. Derfor spørger jeg jer: - Hvem repræsenterer Venstre i Europa-parlamentet i 2010? - Hvem er den danske EU-kommissær i 2010 og hvilket område er hun kommissær for? tak på forhånd(: -
Ordklasser
ForumindlægJeg sidder rent faktisk og bakser med en analyse af en dansk tekst, men der er et ord (jeg tror?) har lidt engelsk præg over det... Er der nogen regler for at man kan lave et adjektiv om til at substantiv ved en 'ty' endelse? .. Det hedder jo anxious som adjektiv, og anxiety som... -
Romantikken - hvordan startede det?
ForumindlægHej alle... :D Jeg skal op til mundtlig prøve i dansk, og har trukket fordybelsesområdet: Romantikken. Jeg har ikke så meget forstand på romantikken, og ville derfor spørge om der er nogle der ville være så søde at hjælpe mig med noget. Jeg kan simpelthen ikke finde nogle forståelige forkla... -
Indespærret af Olivia Levison
ForumindlægHej :) Jeg sidder med min dansk/historie opgave som skal afleveres imorgen, og mangler kun min analyse. Har læst novellen 'indespærret' af Olivia Levison, men har lidt svært ved at forstå, hvad forfatteren gerne vil vise med den. Er der nogen som har læst den, og kan hjælpe? eller har nog... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal i samfundsfag 0-B skrive en synopsis, der der lægger op til en diskussion og sammenligning af opvækstvilkår og socialisationen i h.h.v. Danmark og Afghanistan - og har i den forbindelse læst en masse omk. de danske og afghanske forhold, men jeg kan ikke få stillet problemformuleringe... -
Analyse af billede og tekst.
ForumindlægHej alle! Vi skal i vores DHO analysere et billede og en tekst, mit spørgsmål er så hvordan skal jeg gøre det? Skal jeg analysere billedet og teksten med billedanalyse som man bruger i dansk? Eller hvad skal jeg gøre? Jeg er lost! Ps. Jeg går i 1. Billedet er: http://www.garderforening.dk/Klug... -
Hjælp til retning af fejl i tekst
ForumindlægJeg er i gang med at rette en tekst for fejl, og er lidt gået i stå. Jeg kan faktisk ikke se flere fejl, end dem jeg har rettet. Er der nogen, der lige hurtigt vil se efter, om jeg eventuelt mangler noget. Teksten er således: Danske skuespillere har helt tilbage fra stumfilmenes tid haft succ... -
Tilføjelse af noter til Studieportalen
ForumindlægHej. For omtrent en uge siden besluttede jeg at uploade nogle gamle dansk stile til Studieportalen, men nu kan jeg slet ikke finde de pågældende opgaver under noter? Så jeg overvejer, hvorvidt det er mig, som har gjort noget forkert? For de seks noter som jeg tilføj er fuldstændig forsvundet. MVH -
HJÆLP - AT 2015
ForumindlægJeg overvejer at skrive AT-opgave om spin i dansk politik. Mit problem er jeg ikke helt ved, hvilket andet fag jeg skal vælge ved siden af, og håber derfor at der er nogle herinde, der kan komme med nogle ideer til inspiration. På forhånd tak! -
Inspiration til en problemformulering
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en problemstilling jeg har lavet, men er lidt usikker på hvordan jeg ville have min problemformulering til at se ud. Min problemstilling ser følgende ud: ''Hvordan er prisudviklingen på det danske boligmarked sammenlignet med Sveriges?'' Hvis i har noge... -
valg af uddannelse
ForumindlægHey folkens Jeg er en dreng 16 år der går på 10 klasse, jeg har tænkt at tage hhx eller hg men ved bare ikke hvad der er bedst. Mine karakter ligger indtil videre på de der 4 tal i dansk men jeg bare lidt bange for at jeg ikke bliver uddannelsesparat. Tak på forhånd -
hvad betyder disse begreber ?
ForumindlægHeej , jeg ville høre om en af jer ved/kan forklare mig hvad følgende elementer fra den litteræreperiode er og hvad de indeholde: rationalismen det moderne gennmbrud symbolismen ekspressionismen socialrealismen modernisme postmodernime de skal gerne kunne inddrages i en dansk stil - altså komme i... -
I tvivl om metoder
ForumindlægHej Alle. Da jeg skal op i AT d.29-05 (fredag i næste uge) og er ret meget i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge, tænkte jeg at jeg lige ville høre herinde om der er evt. er nogen der vil læse min synops igennem og så komme med forslag til hvilke metoder der kan bruges og rettelser af fejl? Je... -
befolkningen i KBH
Forumindlægnogen der kan hjæælpe? I 2007 boede der 5 447 084 mennesker i Danmark Af dem boede 4 943 385 uden for KBH i københavn boede der 503699 opgave 1.2 beregn, hvor stor en procentdel af den danske befolkning der boede i KBH i 2007 -
Er det en fejl?
ForumindlægI en af opgaverne i fejlstøvsugeren står der at jeg skal oversætte følgende: I fremtiden vil alle elever få adgang til en computer. I fejlstøvsugerens rettenøgle står følgende: In the future all pupils will have access to computers. Er det ikke en fejl, når der i den danske udgave står "... -
SU
ForumindlægHej allesammen, jeg søgte su helt fra januar af og skal få dem på mandag, men problemet er at når jeg går ind på su.dk står der jeg får 0 kr for alle måneder og jeg har ikke fået et brev inde på min eboks. Ved i om det kunne være en fejl eller er det fordi min skole ikke har sendt de oplysninger ... -
Hjælp til rettelse og rådgivning
ForumindlægHej tiden er inde for mig at påbegynde min SRP skrivning. Er der nogen med SRP erfaring lyst til at rådgive mig og se på min opgave hvad der er godt og dårligt osv. Skriv endelig -
Kriminalitet og straf i USA
ForumindlægEr der nogen der evt. har skrevet deres SRP omkring kriminalitet og straf i USA... eller bare om kriminalitet eller straf der ville kunne hjælpe mig eller evt. sende deres SRP til inspiration da jeg er gået helt i baglås ??
