Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17081 til 17100 af 20599
-
selvvalgt opgave
Forumindlægjeg vil lige starte med at sige at dette hverken er en opgave eller en debat, men jet spørgsmål....\n\nJeg går i tinendeklasse og det er snart tid til at skrive selvvalgt opgave, men mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om. Jeg skal på gymnasiet til næsteår på samfundsfaglig linie,... -
Ambassade - uddannelse
ForumindlægHej. Jeg har en stor drøm om at arbejde i en ambassade eller, bare i det hele taget, være udstationeret. Det lyder så spændende, så jeg har i gymnasiet valgt studieretningen Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B Men når jeg skal vælge, hvilken studie jeg senere hen jeg skal tage, ved jeg ikke ... -
SAMF-NOTAT-RADIKALE VENSTRE
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive et NOTAT i en samfundsfags aflevering til imorgen.. Notatet går ud på hvad de Radikale venstre mener man skal gøre med terror bekæmpelse, altså deres holdning til terrorbekæmpelse. Jeg har søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om hvad de grundlæggende mener. Er ... -
HASTER !!! SAMF- NOTAT-RV
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive et NOTAT i en samfundsfags aflevering til imorgen.. Notatet går ud på hvad de Radikale venstre mener man skal gøre med terror bekæmpelse, altså deres holdning til terrorbekæmpelse. Jeg har søgt på nettet, men kan ikke rigtig finde noget om hvad de grundlæggende mener. Er d... -
AT 2012 - World Trade Center - psykologi og engelsk
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive om World Trade Center i AT med fokus på konsekvenserne og frygten for en katastofe herefter. Jeg kommer ind om ulrich bech og risikosamfundet, en analyse af en af Bush's taler efter angrebet. Men jeg mangler den psykologiske samfundsfaglige vinkel og teorien bag fryg... -
Hjælp!!!!!
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive AT i historie og samfundsfag, og jeg har valgt at skrive om saddam hussein, og den måde han behandlede kurderne på. Jeg skal skrive nogle problemstillinger, og jeg har allerede skrevet nogle, men da jeg ikke kender særlig meget til sagen,er jeg gået lidt stå. håber der... -
sammenlignede analyse af Venstre. SSO
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at skrive SSO i Samfundsfag/historie, og jeg skal skrive en sammenlignende analyse af partiet Venstres ideologi og politik under Nyrups regeringsperiode og Fogh/Løkkes regeringperiode. Problemet er at jeg ikke aner hvad der menes med en sammenlignende analyse... -
Anders Breivik - Tale
ForumindlægJeg har valgt at arbejde med Anders Breivik - Terrorangrebene i Norge under fagene samfundsfag (C) og Dansk (A). Jeg vil lave en retorisk analyse af Jens Stoltenbergs tale efter massakren. Jeg søger derfor lidt hjælp til en mere dybdegående analyse af talen - herunder en kommunikatonsteknisk,... -
Social arv
Forumindlæghej :) jeg skal lave en opgave i samfundsfag omkring social arv, og jeg har virkelig brug for hjælp. opgaven lyder således "Opstil en model, der kan forklare, hvorfor er den sociale arv i Danmark stadig er relativt høj. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser. I din besvarelse... -
Jer er helt tabt :(
ForumindlægHej alle...Jeg sidder med en stor opgave i samfundsfag og er rimelig lost... Jeg skal lave en problemstilling + de 3 taksonomiske niveauer. Opgaven skal omhandle arbejdsmarkedet, og skal indeholde både økonomi, politik og sociologi. Jeg vil gerne skrive noget om ændringen på arbejdsmarkedet, alts... -
Hjælp til spørgsmål omkring Danmarks økonomien 2012
ForumindlægHej beloved ones :). Skal bruge hjælp til de her spørgsmål i samfundsfag omking økonomien i Danmark. 1. Redegør ud fra udleverede bilag for balancerne i dansk økonomi. 2. Undersøg om det går fremad i dansk økonomi ud fra udleverede bilag. 3. Giv eksempler på hvordan udlandet påvirker d... -
AT problemformulering
ForumindlægHej. jeg sidder og er igang med at lave en problemformulering til min AT-eksamen. jeg har lidt problemer, da jeg ikke kan finde ud af hvilken en indgangvinkel jeg skal tage. det ville være rigtig dejligt hvis der var nogle af jer der havde nogle gode ideer! jeg skriver i fagene samfundsfag A ... -
Eyjafjallajökull - konsekvenser
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om vulkanen Eyjafjallajökull i AT med fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal til AT-vejledning i morgen, og ville gerne fortælle en masse, men jeg kan ikke rigtig finde svar på disse problemer, som jeg ellers gerne bl.a. ville snakke om. Er der nogen, so... -
Eyjafjallajökull - konsekvenser
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om vulkanen Eyjafjallajökull i AT med fagene samfundsfag og naturgeografi. Jeg skal til AT-vejledning i morgen, og ville gerne fortælle en masse, men jeg kan ikke rigtig finde svar på disse problemer, som jeg ellers gerne bl.a. ville snakke om. Er der nogen, som ... -
Eu og Danmark
Forumindlæghey jeg sidder lige med en samfundsfag opgave som er ved at æde min hjerne op indefra så jeg tænkte om nogen kunne give mig nogen ide? her er spørgsmålne: det handler om danmark og EU 1. Gør rede for de 3 centrale danske forbehold. 2. Undersøg herefter hvilken betydning de danske forbehold har ... -
AT7
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver AT7 om rejser, forandringer, opdagelser og ny viden i fagene samfundsfag og religion. Er indtil videre kommet frem til den her problemformulering: Hvilke konsekvenser havde Gandhis vandring for det indiske politiske system? Hvilke konsekvenser fik det for religi... -
Sort arbejde
ForumindlægJeg har lige nu om kriminalitet i samfundsfag, hvor jeg har valgt underemnet "Sort arbejde". Jeg har derfor nogle spørgsmål. Hvad er straffen for sort arbejde? Kan det stoppes? Vil der ske noget, hvis største delen i danmark udførte sort arbejde? Jeg har så et spørgsmål til om ... -
Saddam Hussein
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive AT i historie (A) og samfundsfag(A). Jeg har valgt at skrive om Saddam Hussein, og den måde han behandlede kurderne på. Problemet er, at jeg simpelt hen ikke kan finde på en problemformulering. Jeg skrev nogle problemstillinger, som ikke var så gode, så jeg har helle... -
Forskellen på r og r^2
ForumindlægHvad er forskellen på korrelationskoefficienten og forklaringsgraden? (udover det den ene er kvadreret selvfølgelig ;-)) Sådan som jeg har forstået indtil nu er r^2 et udtryk for i hvor høj grad en tendenslinje er dækkende for data udregnet vha. mindste kvadraters metode. r kan jeg læse mig... -
Hjælp til undermener SSO
ForumindlægHej alle. Det står sådan til, at jeg skal til, at skrive sso i samfundsfag på B, mit enme er ungdomskriminalitet med speciel opmærksomhed på det Sociologiske, jeg har været til mine to første vejledninger, jeg modtager min problemstilling på torsdag d. 11 og skal gerne der have nogle af mine und...
