Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17081 til 17100 af 153151
-
AT synopsis HIV/AIDS
ForumindlægHej alle derude. Har overvejet at skrive i Biologi - Historie om HIV/AIDS. Hvordan kan dette have med en rejse at gøre?? Der skal jo være en fysisk rejse.. På forhånd tak.. -
Mellemstort kraftværk og kernekraftværk leverer elektrisk energi, Vejen til Fysik B2, Opgave 111, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 111 Jeg kan se at denne opgave er blevet stillet i 2012 og 2014 og er mathon har svaret på spørgsmålene. Baggrunden for at jeg stiller spørgsmål til samme opgave er, at svarene til spørgsmål a), b), og c) er næsten ens med facitlisten, mens svarene d), e) er der ikke noget svar og f) er ... -
Censor og lærer
ForumindlægJa, spørgsmålet er: Skal og vil censor og lærer læse den bog, som man skriver om i SSO? I fx Engelsk og Dansk skriver man ofte om et værk, men hvis værket er censor eller lærer ukendt, skal de så læse bogen eller større uddrag deraf? -
sammenskrivning af de to fag
ForumindlægJeg skriver SRP i matematik og historie, Mit emne er lineær programmering og Vietnam-krigen. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stille min opgave op. Jeg havde tænkt mig at efter indledningen skulle komme et referat af Vietnam-krigen, og så derefter ville jeg forklare pr... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
Samfundsfag. Nogle der kan hjælpe?
ForumindlægJeg forstår ikke helt spørgsmålet. Så jeg håber der er en, der kan forklare mig det :) Vurder hvilke forskelle der er mellem drengenes og pigernes forhold i de etniske minoriteters familie- og opdragelsesformer og diskuter i den forbindelse om disse forskelle kan medføre at pigerne klarer sig b... -
Forudsigelser?!
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til AT-eksamen på tirsdag. Jeg faldt tilfældigt over selve opgaven, som jo lyder: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidensk... -
Orkan over landet
ForumindlægDer er orkan over det meste af landet, så bliv i hellere hjemme og lav lektier i aften. -
Verden set med mine sko
ForumindlægJeg skal skrive om dette emne "Verden set med mine sko", altså jeg skal forstille at være sko, man skal virkelig bruge fantasien her.. Er der noge af jer der har haft sådan en opgave/som kan hjælpe.. PLEASE jeg skal snart aflevere den. -
Tvunget sabbatår
ForumindlægHej SP De her dage kan jeg med stor misundelse læse om, hvordan adskillige af mine tidligere venner og klassekammerater er blevet optaget på deres drømmestudie, nogen efter at have holdt et sabbatår. Og ja det er med stor misundelse, for da jeg begyndte på min gymnasiale uddannelse tilbage i 201... -
Den kolde krigs udbrud!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med hensyn til, hvornår den kolde krig egentlig startede?!\n\nTak. -
DA/HI Typografi..?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og færdigører min dansk/historie opgave (2.g) og undre mig over en ting som overskriften nok afslører: Er der krav på typografien? Altså Skrifttype / størelse, og linjeafstand? Mange tak for hjælpen. //Michael. -
Gothic essay
ForumindlægHej Jeg er blevet stillet til opgave at skrive et engelsk essay med genren gothic. Jeg skal selv finde på en historie, og har ikke rigtig nogen fantasi. Nogle forslag? -
Har en lille opgave for i Tysk, og vil derfor gerne have alle mine stavefejl rettet da jeg ikke er så god til tysk, og jeg har brugt ordbogen og alt muligt. ...
ForumindlægGuten Tag! Mein name ist Günter Schneider Schmidt und ich bin dreiundzwanzig jahre alt und ich bin aus Hamburg, Deutschland. Ich Fliege nach Los Angeles und ich wollen wohnen dort jetzt. Der erste Tag gehen ich die fußgängerstraße darauf. Der wetter ist richtig warm hier in Los Angeles, In Deutsc... -
SNYD I SRP?
ForumindlægBliver man taget for snyd, hvis man har taget inspiration i en opgave men har omformuleret det, altså indholdet/fortolkning er det sammen men man har selvf. omformuleret det. ?? -
Nervøs over karakter
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg er sproglig studenterkursist (stx på to år, stadig gammel ordning), og jeg er pludselig blevet lidt i tvivl om alt det her karakter-halløj! Jeg er super super dårlig til eksamen, og det har afgjort sat sine spor. Men nu til det tvivlsomme.... -
borgerrettighedsbevægelsen i USA 1950'erne og 1960'erne
ForumindlægHej SP. Jeg skal igang med at skrive en opgave om borgerrettighedsbevægelsen i USA. Tænk på om der er nogle som kan anbefale nogle gode bøger eller hjemmesider om borgerrettighedsbevægelsen i USA. På forhånd tak. -
Fodnoter i MA/FY?
ForumindlægHej SP. Jeg er igang med SRP (bliver ved med at sige SSO af en underlig grund) og skriver i matematik/fysik. Hvordan er det lige med fodnoter? Indtil videre har jeg kun tre, og jeg mangler virkelig lidt. Er det ikke kun i de humanistiske fag at fodnoterne er nødvendige? :) - Zalamander -
Please hjælp med opgave 2-2.a kan virkelige ik komme igang og den skal afleveres i morgen ved slet ik hvordan jeg kommer frem til resultatet og hvordan jeg g...
ForumindlægKit på vedhæftet fil mvh. Camilla
