Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17101 til 17120 af 198015
-
Begivenheder
ForumindlægHej, Er der nogle store begivenheder for 1960-70 der kunne ha en påvirkning på musikken der blev skrevet? Fx, vietnam krigen er blevet brugt meget, men er der andre ting? Tak på forhånd x) -
tre kilder til bekymring
ForumindlægHey Er der nogen der har læst "tre kilder til bekymring" af Charles Taylor og som evt har nogen noter jeg må låne? -
salamisslaget
Forumindlæghej.. jeg skal op i old i morgen men er lidt usikker på salamisslaget.. hvad skal man perspektivere til og sådan??? -
Betydning
Forumindlægundskyld jeg forstyrer, jeg vil bare spørger, hvad denne her sætning betyder: som er blevet datert til to årtier på midten af 1300-tallet f.Kr -
rettelse
Forumindlæg18-årige Jesminda Bhamra - kaldet Jess - bor i en mellemstor engelsk by og er vild med fodbold. På væggene i hendes værelse hænger plakater med den engelske fodboldspiller David Beckham, og når hun kan se sit snit til det, spiller hun med sin gode ven Tony og hans kammerater i parken. Og Jess er ... -
Oversættelse?
ForumindlægHvordan ville i oversætte følgende sætninger på forhånd tak The cloth cap brigade are climbing the ladder ... Those left behind the feeling they are being "got at" Der er tale om en dansk oversættelse af følgende sætninger.. -
skæringspunkt
ForumindlægEr en stor og en lille cirkels skæringspunkter på hinanden lig med den store cirkels centrums tangenter på den lille cirkel? er det samme skæringspunkter? hvis ja, hovrdan bevises det? -
Kaffe??
ForumindlægEr der nogen som kender en hjemmesider til kaffe? - Altså ikke hvordan man laver en kop kaffe, men fx. : -Hvordan det laves og hvordan det virker. -Hvilke skadelige virkninger det har. -Hvor udbredt det er i verdenen / DK ...osv...? -
Pythagoræernes betydning for eftertidens matematik
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP i historie A og matematik A. Min diskuterende spørgsmål er følgende: * Diskutér pythagoræernes betydning for eftertidens matematik Dog er jeg lidt i tvil om, om det er både historisk set samt matematisk set - eller om det bare er om sammenbruddet efter Py... -
Fra lommeregneren til computeren
ForumindlægHej, På min super smarte TI- Voyage 200 kan man jo lave grafer og alt muligt andet avanceret - men hvordan får jeg dem over på min computer så jeg kan sætte dem ind i f.eks. en aflevering :) På forhånd tak for hjælpen :) -
Valg-procedure
ForumindlægHvordan foregår valg som regel mht. stemmer? Her tænker jeg på valg, hvor der 2-3 valgmuligheder. Fx: Skal DK være med i EU? Ja/nej. Bliver resultatet så udregnet efter de deltagendes valgprocent eller som udgangspunkt i hele DKs befolkning? Hvis der nu er 6 mio. i DK, og det kun er det 4 mio. d... -
Jan sonnergaard (kimono mit hus?)
ForumindlægEr teksten en novelle.. eller? -
Redegørelse for integration
ForumindlægHej . Er der nogen herinde der kan redegøre for integration ? Og evt. se på hvordan man kan diskuttere for og imod. -
R- og S-Sætninger
ForumindlægJeg sidder med denne opgave i den Kemi journal jeg skal lave, og vid ikke R&S sætningernere for... Vand, Petroleums-ether (pentan), Ethanol, Acetone, Stearinsyre og Iod er? Plus hvad jeg skal skrive i denne skema? Som jeg har vedhæftet her. -
Studieretningsprojekt, spansk-historie?
ForumindlægJeg skal finde noget at skrive om inden for spansk og historie. Nogen der har nogle forslag til emner med mulighed for at finde materiale? Mvh. Steffen -
1.030 iosolering :o
Forumindlægisoler x i formlen A=B*(1+x)^n på forhånd tak (: -
optimering af en kasse der ikke er kvadratisk
Forumindlægjeg har siddet med den her opgave alt for længe og kan slet ikke gennemskue hvordan man skal gøre, for at få et realistisk resultat. Opgave er som følger: en kasse uden låg, skal være 1,41 gange så lang, som den er bred. rumfanget er 2m^3. a. angiv et udtryk for kassens overfladeareal som funk... -
Bevis for arealet af trapez
ForumindlægHej, ganske enkelt: Hvordan kan jeg bevise, at arealet for et trapez er = 0,5 * h * (a+b) Pfh tak -
Vektorer i Plan
ForumindlægJeg sidder totalt fast i disse opgaver -
fordele ved privatisering
ForumindlægEr der overhovedet nogen fordel ved privatisering af børnehaver f.eks?
