Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 17101 til 17120 af 144397
-
Mændeberegnin
ForumindlægNår man nu beregner Atommassen, ved at tage hvert stof.. skal man så ik tage antallet af stoffet i betragtning, altså vis man nu har 2H20 , bliver Atommassen ik 2(18,0098 u) , eller bliver den bare 18,0098 u -
opg..
ForumindlægHvordan takler jeg denne opgave?` "En funktion f er givet ved f(x)=x^2-6x+10 En punktmængde M er bestemt ved {(x,y)|f(x)</=y</=2} -Beregn arealet af M. -Beregn rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når M drejes 360grader om: 1) Førsteaksen 2)Linjen med ligningen y=2" -
Forskel i procent..
ForumindlægHej Hvordan udregner man forskellen i procent mellem de to procenttal ? Har to procenttal, henholdsvis 21,5% og 11%.. Sidder med en opgave der ikke vil gå op, så må ha gjort et eller anden galt.. Jeg får den til at give 204 %, er i enige? -
Integrale
ForumindlægJeg skal regne integralet af dette... har prøvet alt... er også kommet til hvor jeg skal trække de to udtryk fra hinanden.. ved bare ikke hvad jeg skal gøre der... 0 S (e^2x)dx =[0,5*e^2x]=??? -k -
spørgsmål
Forumindlæghmm har et spørgsmål vdt statestik. Er beskrivende statestik det samme som diskret statestik? og hvis man på en flot måde skal beskrive hvad frekvensen betyder og gør, når man laver det der skema med hyppighed, frekvens, summmere frekvens osv. hvordan kunne det så lyde? -
kemiolympiade
ForumindlægJeg har haft regnet kemiolympiaden.. dog ikke for at deltage! men er meget interesseret i, at høre i andres resultater, for at se om mine udregninger er rigtige :) håber meget nogen kan hjælpe!! -
lineære
Forumindlæghey der står i min opgave at f) Vis hvordan man laver en lineær model, som med god tilnærmelse kan beskrive sammenhængen imellem to variable, som man har data for i en tabel. Hvordan laver man den bedste lineære model? Findes der en måde at afgøre hvor god den lineære model er? Er en lineær ... -
Gasser - Massen af Argon
ForumindlægHvad gør jeg forkert i denne opgave? Får resultatet 30,619g men det bør give ca 31 mg. Se vedhæft -
Blækregnings opgave (HJÆLP)!
ForumindlægPyramiden er bygget af sten, som har en gennemsnitsvægt på 2,5 tons. der blev brugt 2,3 millioner sten. Hvor meget vejer hele pyramiden? Plz hjælp mig=D -
Saltvand
ForumindlægEr saltvand kun NaCl opløst i vand, eller kan betegnelsen "saltvand" dække over andre salte opløst i vand? -
optisk gitter!!
ForumindlægHejsa! Vi har lavet forsøg med det optiske gitter, og vi skal nu lave nogle opgaver om dette.. Så ville jeg bare spørge; Hvad sker der hvis gitteret ikke står præcis midt for glasklodsen? - Kan det passe at der ikke bliver nogen 0. orden? -
impuls
ForumindlægTo kugler begge lavet af stål ruller lige mod hinanden med samme hastighed (5 km/t). Begge kugler vejer 22 g. Efter sammenstødet ruller begge kugler samme vej tilbage igen, med samme fart som inden sammenstødet (5 km/t). Er impulstilvæksten for begge kugler ikke lig med 0 så? -
Forstår ikke, hvad jeg læser...
ForumindlægHej! Nu ved jeg ikke helt, om dette er det rette sted at stille dette spørgsmål. Men jeg har vanskeligheder med at forstå og huske undertekster på film. Det er engelske undertekster, og jeg kan engelsk flydende, mundtligt og skriftligt, så det burde ikke være problemet. Det tager mig to timer at ... -
hvor mange virks. på markedet
ForumindlægJeg har i en opgave skullet regne ligevægts pris og mængde ud på et marked med 100 identiske firmaer. Dernæst for ligevægts pris og mængde for en. Så falder efterspørgslen og vi får oplyst en ny P funktion. Hvor vi ligeledes skal regne ligevægts pris og mængde ud for markedet + for en enkelt, bå... -
omdrejningslegmer
ForumindlægHej.. jeg har fået denne projektopgave hvor vi selv skal lave en funktion som et design. jeg har valgt et fad. som har funktionen cos(x)*2+ln(x)+5+2x. jeg bruger programel til at beregne arealet. men det passer ikke med min lommeregner. ville høre om der evt. var en der kunne hælpe med det rigt... -
Omregning
ForumindlægHvordan omregner man kcal til KJ? -
Ungdomsboliger
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive mig op til ungdomsboliger, og jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvor I andre er skrevet op. -
Ord
ForumindlægHvad betyder "Schlatten"? -
indekstal
Forumindlæghej der står også hvad indekstal bruges til er det ikke for at se overskullig ud -
HJÆLP MIG!!
ForumindlægHej alle, sidder her og skal besvare nogle spørgsmål omk. nogle øvlser vi har lavet i kemi.. Går i 1.g og vi køre et grundfrløb kaldt NV... Når man til sagen.. Vi har lavet et forsøg kaldt dåser og lufttryk.. Og så er der nogle spørgesmål omk det.. Hvis der er nogle der har lavet dette forsøg som...
